לילה ראשון בלי מילסון: כיצד מכבי תל אביב תתמודד עם חסרונו?

play
שוב הצטיין באגף השמאלי. מילסון | ברני ארדוב
תקציר: הפועל חיפה – מכבי תל אביב 1:0 06:14

מאז שהחלים מפציעה, האנגולי לא יצא מההרכב. באשדוד תנסה המוליכה להסתדר בלעדיו, במשחק הראשון מתוך לפחות שבעה שמהם ייעדר עקב יציאתו לאליפות אפריקה והצהובים כמהים לראות מי ייכנס לנעליו הגדולות. וגם: הזינוק של מוסקרה והאחוזים של זהבי

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

1. סקרנות וחשש מלווים את מכבי תל אביב לקראת החודש בו צפוי פליסיו מילסון להיעדר. שחקן הכנף המריא כבר בלילה של יום ראשון לאליפות אפריקה, שם ינסה להפתיע עם חבריו לנבחרת אנגולה. הערב באשדוד (20:00, ספורט4) זה יהיה הערב הראשון של מכבי תל אביב בלי שחקן הקו שלה, שהפך די מהר לאחד האהובים בחדר ההלבשה וגם לאחד האהודים בין אוהדי הקבוצה.

מילסון נפצע בחימום בטרנר ביולי ועל כן לא שותף במשחקים הראשונים במוקדמות הקונפרנס ליג, לאחר מכן עלה מהספסל בגומלין מול א.א.ק לרנקה ומאז רובי קין לא הוציא אותו מההרכב. גם כשהיו לו משחקים פחות טובים, עם החזרה מפגרת המלחמה, קין הלך איתו בעיניים עצומות והסביר שמילסון הוא שחקן של קהל וכשאין אוהדים ביציעים, הוא הראשון שמושפע. לא תמיד השאיר אותו מאמן מכבי תל אביב בכנף השמאלית. לדור תורג'מן מאוד קשה בכנף ימין, כך שקין הירבה להחליף צדדים ביניהם. שניהם לא ממש אפקטיביים מצד ימין, אבל דומה שלתורג'מן זה אפילו יותר מפריע.

ביום ראשון מול הפועל חיפה מילסון נתן מחצית ראשונה מצויינת. חלף על פני המגן שמולו, פינה שטחים, משך עוד שחקן הגנה של הפועל חיפה ושיחרר שחקנים התקפיים אחרים של מכבי תל אביב. באיצטדיון הי"א הערב הוא מאוד יחסר. מול מערך שלושת הבלמים של אלי לוי, מכבי תל אביב צפויה להרגיש בחסרונו, אבל לצד הסקרנות והמתח סביב עזיבתו, כמהים במכבי תל אביב לראות מי ייקח את ההזדמנות. ראשית צריך לראות את מי רובי קין ישלח במקום מילסון להרכב והאם קיקו בונדוסו יתחיל לקבל אשראי יותר גדול, אבל כל מי שישחק יצטרך להיכנס לנעליים הגדולות של הבחור 'הקטן', שכבר הפך לאחד משחקני הרכש הטובים שמכבי תל אביב הנחיתה מזה שנים ארוכות.

מילסון, שחקן מכבי תל אביב
לא יצא מההרכב כל העונה. איך מכבי תל אביב תסתדר החודש בלי מילסון? | מאור אלקסלסי

2. מילסון המריא, אבל אי אפשר לפספס את הנחיתה של אורלנדו מוסקרה בקרית שלום. משוער שרבים תהו מדוע בשבילו מכבי תל אביב היתה צריכה לבזבז מקום של זר, הפך מוסקרה לאחד השחקנים הבולטים בקבוצה, יש כאלה שיגידו אפילו לטוב ביותר שלה במחזורים האחרונים. מול מכבי נתניה עצר פנדל קריטי, מול בית"ר ירושלים במחצית הראשונה לקח כדורים של גולים וגם מול הפועל חיפה ומול מכבי פתח תקווה היו לו הצלות ברמת שוערות גבוהה מאוד.

נכון שמוסקרה הוא לא שורה אובארוב, וינסנט אניימה או דניאל פרץ, אבל את המקום שלו בחדר ההלבשה הוא הרוויח. אם בתחילת דרכו גם השחקנים תהו האם לא היה כדאי להביא זר שישי בתפקיד שדה, היום כבר קיימת הערכה לפנמי שעבר חצי עולם כדי להיות כאן ועסוק מאז ה-7 באוקטובר בלהרגיע את משפחתו המודאגת. כשמכבי תל אביב מנצחת על חודו של שער, התלות במוסקרה הפכה לעוד יותר גדולה.

אורלנדו מוסקרה שוער מכבי תל אביב
עכשיו כבר ברור שמכבי תל אביב היתה זקוקה לו. מוסקרה | דני מרון

3. ערן זהבי יפתח בקרוב במשא ומתן על חוזה חדש. הוא ידרוש ובצדק, שעל אף גילו המתקדם שכרו לא ייפגע ואולי אף ישודרג, אבל מי שקרא לקבוצה 'מכבי זהבי תל אביב', עשה עוול ליתר השחקנים ולראיה שני המשחקים האחרונים הסתיימו בניצחונות של 0:1 משערים של יונתן כהן ועידן נחמיאס. מתוך 27 שערים שהקבוצה הבקיעה, זהבי חתום על תשעה, ומבחינת האחוזים 66 אחוז מהשערים לא הובקעו על ידי זהבי.

מול הפועל חיפה קין הוציא אותו באמצע המחצית השנייה וזהבי לא אהב זאת, אבל בין השניים יש תקשורת מצויינת והמאמן דאג להסביר שהוא גם דואג לבריאות של החלוץ הוותיק, בטח במשחק בו דריק לוקאסן נפצע. מכבי תל אביב עדיין בנויה על השערים של זהבי, אבל יש לה עוד שחקנים שיודעים לכבוש.

ערן זהבי, שחקן מכבי תל אביב חוגג
מישהו בכלל מסוגל לעצור אותו? זהבי | ברני ארדוב

4. משחק חוץ באשדוד ובטח מול קבוצה שנלחמת על חייה הוא לא המקום לחפש הצגת כדורגל או ניצחון רב שערים. רובי קין יחתום גם הערב על עוד ניצחון דחוק, שלוש נקודות והביתה. המשחק הבא יהיה מול הפועל חדרה בבלומפילד ולפני משחק העונה הראשון בדיוק בעוד שבוע מול מכבי חיפה, המטרה היא להגיע לפחות עם הפער הנוכחי של שמונה נקודות ובסיום המשחק מול האלופה, לשאוף לפער דו ספרתי, כזה שיכול להכריע את המאבק על הצלחת כבר באמצע חודש ינואר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי