אי שם לאיוס: הפועל תל אביב עדיין מחכה להישאם לאיוס

play
הישאם לאיוס שחקן הפועל תל אביב | אריאל שלום
ארבעה פנדלים, שישה שערים ודרמת ענק: צפו ב-3:3 בין הפועל ת"א לסכנין 06:37

הקיץ הבעייתי, הדיבורים על "שריר החשק", הגידופים מהקהל והלחץ מהציפיות: "הוא כישרון אדיר וכלום לא הולך לו, אפשר להבין את זה". אם לאיוס לא יתעורר, אירופה כבר לא תחכה לו

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

במשחק המשוגע של הפועל תל אביב נגד סכנין בבלומפילד (3:3), הישאם לאיוס לא רק שהיה חלש, הוא גם החל לספוג גידופים מהקהל בשלב מסוים של המשחק. הגידופים הם לא רק תוצאה של היכולת הנוכחית, אלא גם המשך של הקיץ, בו סירב לקחת חלק במשחקים במחנה האימון, ביקש לעזוב ויצר לעצמו מאז את התווית של הכוכב הבעייתי – כזה שבעקבות כל משחק פחות טוב חוזרים לדבר על שריר החשק של השחקן.

אך עם לאיוס הסיפור יותר מורכב. הוא הגיע בעונה שעברה לאדומים מהלאומית בסערה, הקהל התלהב מאוד מהמהירות והדריבלים, עד הפציעה שהשביתה אותו לשלושה חודשים – פציעה שמאמן הקבוצה דאז סלובודן דראפיץ' הודה כי הקבוצה לא טיפלה בו נכון. בסיום העונה השחקן השתמש באירוע כעוד נדבך ברצון שלו לעזוב את המועדון, במה שהביא להרבה דם רע בין הצדדים.

אז אחרי הקיץ הבעייתי, הוא חתם בסופו של דבר על חוזה חדש ולא נמכר לטורקיה כבקשתו. שחקנים בקבוצה מעידים כי ללאיוס יש עליות וירידות בשריר החשק, אך לא בטוח שזה בגלל הרצון להימכר בהקדם, אלא יותר בגלל הלחצים והציפיות ממנו, או כמו שהגדירו: "הרבה פעמים הוא לא איתנו, אם זה אימון או משחק, זה לא נראה אפאטי או אחד שמת לעזוב אלא יותר הוא עם עצמו, קושי, גם ברמת הציפיות שלו מעצמו. הוא כישרון אדיר וכלום לא הולך לו, אפשר להבין את זה".

שחקן הפועל תל אביב, הישאם לאיוס
יימכר בינואר כדי לייצב כלכלית את המועדון? לאיוס | דני מרון

אנשי מקצועי מגדירים את לאיוס כ"דריבליסט שעדיין לא מבין מספיק טוב את המשחק, עם קבלת החלטות רעה", אך יחד עם זאת, כולם אומרים כי ניתן לשפר זאת באופן משמעותי, וברגע שיעשה את זה הוא יקפוץ גבוה מאוד. מדברים על שחרור כדור בזמן, מסירה נכונה, עוד שבריר שניה של חשיבה לפני החלטה, או בהגדרה ברורה יותר הם אומרים: "לאיוס כבר לא השחקן שהגיע להפועל, הוא ה-שחקן. יריבות מתכוננות אליו, לפעמים באים עם סגירה כפולה לעזור למגן, הוא חייב לעשות את ההתאמות. מכירים אותו והוא חייב להתחיל להיות יותר חכם במשחק שלו, אין לו אפשרות אחרת להתקדם".

הערב (שבת, 19:30, ספורט4) הפועל תל אביב בנתניה. לא בטוח שלאיוס יפתח, הוא הגיע למצב שבלא מעט משחקים הוא עולה מהספסל, אך גם משם האדומים צריכים אותו. בהנחה שאלן אוז'בולט יעזוב, הלחץ על לאיוס יהיה גדול יותר למשוך את החלק הקדמי, לספק מספרים ולהיות זה שמוביל את הפועל תל אביב לפלייאוף העליון. אם הוא לא יהיה שם, לא בטוח שאירופה תחכה לו בקיץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי