מאור בוזגלו: "מכבי תל אביב עדיין תזכה באליפות"

play
מאור בוזגלו | ניב אהרונסון
מחוץ לקווים, 11.1 18:46

אחרי הניצחון של מכבי חיפה בבלומפילד, כוכב העבר התארח בתוכנית "מחוץ לקווים" ודיבר על משחק העונה: "האלופה עמדה במילים של דגו, החבורה של קין נראית מותשת". אז למה הצהובים יחגגו בסופו של דבר ומה יש לו לומר על הבצורת של זהבי? צפו

(גודל טקסט)

מכבי חיפה ניצחה אמש (רביעי) באצטדיון בלומפילד 0:1 את מכבי תל אביב במשחק העונה ולא רק קטעה רצף שנמשך 12 שנה ללא ניצחון על הצהובים בבלומפילד, אלא צימקה את הפער בין הקבוצות לחמש נקודות הפרש וכך פתחה את מאבק האליפות מחדש.

בתוכנית הספורט של וואלה!, "מחוץ לקווים", כוכב העבר מאור בוזגלו, אחד ששיחק בשתי הקבוצות ומכיר מקרוב מאבקי אליפויות, הצהיר שלדעתו רובי קין ושחקניו יצליחו להתאושש משלושת הימים שבהם איבדו חמש נקודות בבלומפילד מול הפועל חדרה והאלופה מכבי חיפה ובסוף העונה ישמרו על המקום הראשון ויהיו אלו שיחגגו זכייה בצלחת.

שחקן מכבי חיפה, צ'ארון שרי, מול שחקן מכבי תל אביב, רוי רביבו
בוזגלו צופה שבסיום העונה הצהובים יחגגו | ברני ארדוב

"קודם כל, חייב להגיד שאפו גדול לכל השחקנים שעשו את הסוויץ' בזמן כל מה שהמדינה שלנו עוברת, הם מתנתקים ונותנים את המקסימום תחת עומס מטורף", אמר בוזגלו, שכיום משמש כפרשן המשחק המרכזי, "מכבי תל אביב נראית קצת מותשת, לא מוצאת פתרונות לחסרונו של מילסון באגף שמאל ומאלתרת בהגנה. מכבי חיפה עמדה במילים של מסאי דגו שהצהיר שזה תלוי בה, הגיעה בלי רגשי נחיתות ופחד ושיחקה כדורגל טוב יותר ממה שאנחנו רגילים לראות ממכבי חיפה בשבועות האחרונים. ראינו משחק עונה יוצא מן הכלל".

על מכבי חיפה אמר בוזגלו: "אני הימרתי על הצד הצהוב אם לומר את האמת, אבל זו לא ממש הפתעה כי מכבי חיפה הוכיחה לא פעם ולא פעמיים שעדיין מדובר באלופת המדינה, שגם חיזקה את הסגל בצורה משמעותית עם סייף וקינדה כדי לרענן ולחדש. יש למכבי חיפה סגל מאוד איכותי שיכול לעשות את ההבדל".

על הבצורת של ערן זהבי, שלא כבש חמישה משחקים רצופים: "זו סיטואציה שערן לא רגיל אליה. אתמול הוא עשה טעות כשהגיב לאוהד, כי אותנו תמיד מחנכים לכבד את האוהד, למרות שאי אפשר לצפות מהצד השני – אין פה תרבות ספורט כמו באנגליה. לאוהדים מותר להביע דעה ולהעביר ביקורת כשהקבוצה לא משחקת טוב ואנחנו כשחקנים מקצוענים חייבים לעשות את ההפרדה, לכבד ולא להגיב. מצד שני, אם זה לא ערן זהבי והמעמד שלו והרצון שלו לשנות את התרבות, אני לא חושב שיש שחקן אחר שהיה מגיב. אני יכול להעיד על עצמי שאולי גם הייתי אומר לאותו אוהד ספציפית לעודד ולא לקלל, אבל אנחנו לא פה בשביל לשנות את התרבות – זו משימה כמעט בלתי אפשרית. ערן עוד ייתן את הגולים שלו, את הרעב שלו צריך ללמד בבתי ספר ואת היכולות אין ספק שיש לו. אני בטוח שהוא עוד יבקיע".

מאור בוזגלו מודיע על פרישה מכדורגל
רוצה לשכוח מהתקופה האחרונה בקריירה. בוזגלו | ניב אהרונסון

בוזגלו גם התייחס לכך שמכבי תל אביב ומכבי חיפה ייפגשו עוד פעמיים בתקופה הקרובה, בגמר גביע הטוטו ובתחילת פברואר בליגה: "התחברתי למה שאמר מסאי לפני המשחק שזה תלוי בקבוצה שלו, כי קבוצה צריכה להתרכז בדברים שהיא יודעת ועובדת עליהם. אליפות לא לוקחים נגד הקבוצות הגדולות, דווקא נגד הקטנות במשחקים שבהם צריכים לבוא בגישה הנכונה ולמצוא פתרונות. זה לא מקרי שמכבי תל אביב ומכבי חיפה מתקשות דווקא נגד הקטנות שמגיעות להקשות, תמיד יותר קשה למצוא פתרונות בהתקפה. לדעתי זה יילך עד הסוף, אבל אני עדיין חושב שמכבי תל אביב תזכה באליפות – היא רעבה יותר אחרי שלוש שנים שלא הייתה משמעותית במאבק ומצד שני יש את מכבי חיפה בצד הרודף. יהיה מעניין, זה בטוח".

כוכב העבר גם דיבר על המפגשים הרבים עם החיילים, הפצועים והמפונים שאותם הוא מבקר מאז ה-7.10: "אנחנו מקבלים המון כוח בתקופה האחרונה ממפגשים עם לוחמים שבלעדיהם אנחנו כלום ושום דבר. זה לא נתפס שהם מקריבים את החיים שלהם בשביל שאנחנו נמשיך לדבר על כדורגל, להתעסק במוזיקה, להקים משפחה ולעשות דברים נורמטיביים שכל בן אדם רוצה לעשות. זה לא מובן מאליו.

"מאז ה-7.10 השתנתה לי שמחת החיים. לחזור למה שהיה כבר לא נוכל, אבל חוץ מלהתפלל על החיילים אני לא רוצה כלום", אמר לסיום בוזגלו שביום ראשון יחגוג את יום הולדתו ה-36.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי