כוכב חדש ישן: ליאור רפאלוב הפך שוב לאלילם של אוהדי מכבי חיפה

play
ליאור רפאלוב עם ענאן חלאילי שחקני מכבי חיפה חוגגים | דני מרון
צפו: גוני נאור כבש שער מרהיב, מכבי חיפה התעללה במכבי פ"ת עם 0:5 06:06

מעטים האמינו שהקשר שחזר יהיה השחקן הכי חשוב במערך של מכבי חיפה, אך עוצמת הדציבלים ביציעים הוכיחה מי ה"יורש" האמיתי של אצילי. מחמאות לגוני נאור וגם לפודגוראנו. במועדון מקווים ששרי ייראה טוב יותר לאחר ששב מהולנד

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

1. בדקה ה-69 אמש במשחק בין מכבי חיפה למכבי פתח תקוה אמש (ראשון), החלו חגיגות ביציע הצפוני של האלופה – האוהדים כמובן שמעו על שריקת הסיום בנוף הגליל, שהכריעה שהיריבה העיקרית על תואר האליפות מכבי תל אביב הפסידה עוד שתי נקודות יקרות. שניות לאחר שהיציעים החלו לגעוש כבש דין דוד את השער הרביעי של הירוקים והחגיגה הפכה כפולה ואולי נכון יותר מרובעת. קשה להאמין שיש מישהו במועדון הירוק שהאמין ביום ראשון שעבר, כשהפער עוד עמד על עשר נקודות למכבי תל אביב בראש הטבלה, ששבוע אחד בלבד לאחר מכן הוא יצטמק לשלוש בלבד.

באסיפה המסכמת במלון לפני היציאה למגרש, אמר מסאי דגו לשחקניו שעשרים הדקות הראשונות יכריעו איך המשחק יתפתח. דגו ביקש משחקניו לשחק באותה אגרסיביות ובלחץ ששיחקו מול מכבי תל אביב. המאמן יכל להיות מרוצה מאוד שכן חניכיו עלו באותו טירוף ואף הוסיפו על כך יכולת וביצועים מרשימים הרבה יותר. בסיום חגגו בחיפה אך דיברו בעיקר על המשכיות. "כמו שצמצמנו בשבוע את הפער, ככה הוא יכול לגדול אם נהיה יהירים", אמר גורם במועדון, "הכי חשוב זה להמשיך באותה דרך".

בחיפה החמיאו מאוד לענאן חלאילי שרשם משחק טוב, ולשם שינוי סיפק גם מספרים לצד היכולת הגבוהה. "אמרנו הרבה פעמים שענאן כוכב", אמר אותו גורם, "כששהוא מפוקס ומגיע תכליתי, אז לכל קבוצה בארץ יהיה קשה לעצור אותו. הוא צריך להגיע ככה לכל המשחקים, הוא צעיר והוא יהיה חייב לסגל יציבות".

גם לורנצו שימיץ' זכה למחמאות ובקבוצה מרוצים מאוד מכך שהבלם נכנס לעניינים ומתחיל לצבור ביטחון. האכזבה היחידה הגיעה מפציעת מחמוד ג'אבר, שבעיני לא מעט אנשים בקבוצה היה המצטיין במשחק אמש. הקשר נפצע ההערכה היא שישנם סיכויים לא קטנים שמדובר בקרע בשריר האחורי. בחיפה מבינים שג'אבר ייעדר לתקופה לא מבוטלת ונותרים עם בור משמעותי במרכז המגרש. הירוקים יכולים לקוות שנבחרת אנגולה תודח בשלב הבתים מה שיחזיר את שואו בזמן למשחקים מול הפועל באר שבע ומכבי תל אביב.

דין דוד עם ענאן חלאילי שחקני מכבי חיפה חוגגים
"יהיה חייב לסגל יציבות". חלאילי עם דוד | דני מרון

עוד בכדורגל הישראלי

מסאי דגו: "איחלתי לסק בהצלחה ושיעוף מהר. מילסון? שיגיע עד הגמר" רובי קין: "הופעה רעה, צריך לקחת אחריות אחרי איבוד נקודות כזה" מה ששבוע אחד עושה: מכבי חיפה מחצה 0:5 את מכבי פתח תקוה הדשא של השכן ירוק יותר: מכבי תל אביב סיימה ב-2:2 עם מכבי בני ריינה הכל בגלל חגיגת השער: שגיב יחזקאל נעצר ונלקח לחקירה במשטרה

2. בדקה ה-72 הוחלף ליאור רפאלוב ו-14 אלף האוהדים באיצטדיון נעמדו על הרגליים. יושבי היציע הצפוני מיהרו לקרוא לקשר הוותיק ובאיצטדיון החלה שירה אדירה של שיר האוהדים של רפאלוב שמתנגן ביציעי מכבי חיפה מעל ל-15 שנים. בעונות האחרונות היו אלה צ'ארון שרי ועומר אצילי שזכו לאהבת הקהל והיו הכוכבים של הקבוצה, כשגם נטע לביא הפך לסמל אצל הקהל הירוק. עם החזרה של רפאלוב לכרמל, מעטים האמינו שהוא יהיה השחקן החשוב במערך של מסאי דגו אך אמש עוצמת הדציבלים ביציעים כשהקשר ניגש ליציע הצפוני, הוכיחו שמי שחזר אחרי 12 שנים ביסס שוב את מעמדו ככוכב של הקבוצה והשחקן האהוב ביותר ביציעים.

"ליאור כל משחק מפתיע מחדש", מסביר שחקן בקבוצה. "אל תשכחו שהוא עלה גם עם סוג של רגישות. אבל לראות אותו בגיל הזה וביכולת הזו זו חוויה, אנחנו יכולים רק ללמוד ממנו". רפאלוב, שבמאזנו כבר שבעה שערים וחמישה בישולים, יחסר לדגו ביום רביעי מול בני סכנין. הקשר ספג את הצהוב החמישי שלו וייעדר מהמשחק. מי שיתפוס את המקום של מספר 11 יהיה שרי, שנחת בארץ ויצטרף לאימונים. בחיפה מקווים מאוד שהשהות הקצרה בהולנד תשחרר אותו ותחזיר אותו ליכולתו הטובה של פתיחת העונה.

ליאור רפאלוב, פייר קורנו, סוף פודגוראנו, דין דוד שחקני מכבי חיפה חוגגים
"יכולים רק ללמוד ממנו". רפאלוב עם החברים | דני מרון

3. הרבה רגעים פיקנטיים נרשמו אתמול בסמי עופר. גוני נאור שסופג לאורך השנה שלו במכבי חיפה לא מעט ביקורות נכנס אתמול וכבש את אחד השערים היפים שנכבשו העונה. הקשר הקדיש את השער לאמו, שסיימה את מרתון יוסטון. השער לא הקפיץ רק את האוהדים, שכן כל שחקני הספסל והצוות המקצועי פשוט אחזו את הראש כלא מאמינים. נאור מוערך מאוד בקבוצה ולמרות שלא קיבל יותר מדי קרדיט, המשיך להתאמן ברמה גבוהה ולנסות לפלס את דרכו חזרה. הקשר עשוי אף לפתוח בהרכב ביום רביעי בשל הפציעה של מחמוד ג'אבר וההיעדרות של רפאלוב.

מלבד נאור גם שון גולדברג שלא רגיל לכבוש שערים בקריירה כבש את שערו השלישי בארבעת המשחקים האחרונים. הבלם שעד העונה כבש שער אחד בלבד בקריירה שילש זאת בתוך פחות משבועיים. מיד לאחר השער רץ גולדברג אל הספסל וביקש להביא לו להניף חולצה למען השבת החטופים אך בספסל לא נמצאה אחת כזו (הצוות המקצועי עלה עם החולצה לחימום) וגולדברג נאלץ לוותר על המחווה.

גוני נאור שחקן מכבי חיפה מודה לקהל
לא ויתר לרגע – וזה השתלם לו. נאור | דני מרון

בחיפה היו מרוצים מאוד מכך שסוף פודגוראנו גם כן נכנס טוב למשחק ואף בישל. הקשר מעוניין בהרבה יותר דקות משחק ויודע שעם חזרה של לא מעט פצועים הוא עשוי אף לקבל פחות דקות. פודגוראנו עשוי לצאת להשאלה, כשבית"ר ירושלים והפועל פתח תקוה מעוניינות בו מאוד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי