בית המשפט בחיפה: חולצה עם ציור של חזיר חובש כובע משטרה – לא עבירה

המתח בין קהל האלופה למשטרת ישראל המשיך גם בדרבי עם מספר עצורים, השופטת אורית קנטור קבעה: "לא מדובר בהעלבת עובד ציבור". הסנגורית: "לשוטרים אסור להיכנס ליציעים אלא במקרים מיוחדים"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אירועי האלימות ביציעי אצטדיון טדי עם תלונות של אוהדי מכבי חיפה על שוטרים שהכו אותם הכתה גלים בתקופה האחרונה. במועדון ביקרו בחריפות את תגובת המשטרה והפעולות שלה נגד האוהדים. גם במשחק הדרבי נגד הפועל חיפה, נעצרו מספר אוהדים של האלופה, אך בבית המשפט בחיפה שיחררו את כל הצעירים שמשטרת חיפה עצרה אמש במהלך המשחק באצטדיון סמי עופר. המשטרה שככל המסתמן הגיעה למגרש עם מידעים מודיעיניים על תכנון התפרעויות עצרה חשודים אבל נאלצה לבקש הבוקר את שחרורם בתנאי הרחקה מפליגים. השופט אורית קנטור לא נעתרה.

בעניין החולצה של רועי גורוביץ' בן ה-21 מקרית ביאליק, השופטת אורית קנטור שעיינה בתיק קבעה כי "על פי החשד החשוד הניף חולצה אסורה – חולצה הכוללת ציור של חזיר חובש כובע משטרה. לא מצאתי אינדיקציות כי מדובר בחפץ אסור או בהעלבת עובד ציבור או בהתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור, גם אם ניתן לומר כי מדובר בחריגה מגבולות הטעם הטוב". היא שיחררה את גורוביץ', "בתנאי שלא יבצע מעשים בלתי חוקיים בעליל". זאת, לאחר שהסנגורית, עו"ד רימא מזאוי-סוסו, טענה בפניה כי "המשטרה מתעסקת בלשון הרע, שתפנה להליך המתאים ובטח לא להרחיק אותו על כזה דבר, לא היה הפרת סדר בכלל". היא ציינה כי על פי חוק הספורט, "לשוטרים אסור להיכנס ליציעים אלא במקרים מיוחדים, במקרה זה הם שלפו אוהדים מהמבואות ובגלל זה אנו כאן. הקריקטורה הזו מונפת עונה שלמה".

אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה | דני מרון

את רז אהרוני בן 28 מיבנה המשטרה הביאה לבית המשפט בחשד להתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור ועבירה חמורה של קשירת קשר לפשע. "השוטרים הטיחו בו שיש להם אינדיקציה שהוא מתכוון לעשות בלאגן לפי חוק הספורט", קבלה בפני השופטת עו"ד רימא מזאוי סוסו שייצגה אותו, "הוא פשוט נשלף ולא ברור למה הוא פה". השופטת קנטור הסכימה וציינה לפרוטוקול, "לא מצאתי בתיק אינדיקציות כי כוונות החשוד לכאורה כעולה מידיעה בתיק מומשו או היתה איזושהי תחילת מימוש לרבות הכנה. על גופו לא נמצא דבר". היא שיחררה אותו "בתנאי שלא יבצע מעשים בלתי חוקיים בעתיד".

גם את מאיר מאור אולקיניצקי הביאה המשטרה בחשד שתכנן לבצע פעילות העלולה להפר את שלום הציבור ועבירה חמורה של קשירת קשר לפשע. "מדובר במעצר שלא לצורך", טענה עו"ד שירת גולן שמונתה לייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, "לא מצאתי בתיק אינדיקציות כי אלה היו כוונות החשוד", ציינה השופטת לאחר שהחנה את תיק החקירה הו עיינה במידע המודיעיני שהתקבל במשטרה. "האמור בידיעה לא התממש בפועל ולא נמצא על גופו דבר". היא נעצרה לסנגורית עו"ד גולן ושיחררה אותו ללא תנאי.

ירדן אברהם מחיפה, חגג אתמול יום הולדת 30. המשטרה ציינה כי במהלך משחק הדרבי "הרגיש", נאלצו להפסיק את המשחק בשל הדלקת אבוקות וכי הוא נעצר כשנתפס עם שתי אבוקות דולקות. המשטרה ביקשה צו הרחקה כנגדו מכל משחקי הבית והחוץ של מכבי חיפה, עד תום העונה. אלא שהשופטת אורית קנטור נעתרה לעו"ד שרית גולן שייצגה אותו מטעם הסנגוריה הציבורית שטענה כי היו אלה בכלל נצנצים וכי על גופו לא נתפס דבר. היא הורתה על שחרורו "בתנאי שלא יכניס למשחקים חפצים שההחזקה והשימוש בהם אסורים על פי דין".

קהל מכבי חיפה
"לא נמצא כי חולצה הכוללת ציור של חזיר חובש כובע משטרה היא העלבת עובד ציבור" | שלומי גבאי

שמעון חמו אוהד הפועל חיפה בן 24 מעתלית נעצר אמש בחשד כי טרם המשחק תקף אוהד מכבי חיפה, הפיל אותו ארצה ובעט בו. עו"ד שרית גולן שייצגה אותו מטעם הסנגוריה הציבורית אמרה שמדובר באוהד שבא לצפות באורח נורמטיבי במשחק ולא תכנן את העבירה. היא הסבירה כי בסך הכול הדף אוהד מכבי שהגיע לתקוף אוהדי הפועל. השופטת קנטור שיחררה אותו בהרחקה מכל משחקי הפועל חיפה למשך 14 יום.

גל אבקסיס בן ה-23 מפתח תקוה, נעצר בחשד כי התפרץ לכר הדשא באצטדיון. הסנגורית עו"ד שרית גולן טענה כי "כשכולם קפצו הוא זז הצידה". "קיימות אינדיקציות כי העבירה נעברה לאחר שהקבוצה היריבה הבקיעה גול", ציינה השופטת קנטור ושיחררה אותו בהרחקה של 7 ימים ממשחקי כדורגל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי