"אם מכבי חיפה תצליח לקחת אליפות, זה יהיה סרט הוליוודי של דגו"

play
מסאי דגו, מאמן מכבי חיפה | דני מרון
צפו בתקציר: רביעייה היסטורית לפיירו, מכבי חיפה דרסה 0:5 את אשדוד 03:55

המומנטום של הירוקים ("גם אם מסאי ישים בגדים ויעלה לשחק, הקבוצה תנצח"), המשבר הגדול של זהבי ("הוא יחזור") והפועל באר שבע ("התאכזבתי מברדה"). ראובן עטר מנתח אצל יניב קטן ב"רדיו חיפה"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

שחקן ומאמן העבר, ראובן עטר, עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" וניתח את מצבה של מכבי חיפה לקראת המשך העונה. עטר, שמזוהה עם הירוקים, אמר: "אם נצליח לקחת אליפות זה יהיה סרט הוליוודי של מסאי דגו. בשלבים הראשונים של העונה, אחרי שהיא התחילה, גם מי שבחר בו לתפקיד כבר פחות האמין בו. היו לו שני פיקים ענקיים – פנאתינייקוס ומכבי ת"א בחוץ, והוא עמד בזה בגבורה והיה אמיץ בשני המשחקים. לאורך כל הדרך הוא המשיך להתנהל ולהתנהג בצניעות, במקצועיות ושימש דוגמא. אתה רואה את זה ואומר 'איזה כיף להצליח עם אחד כזה'. זו תהיה אליפות יוצאת מן הכלל ואנחנו בדרך לשם".

על משחק הגביע נגד הפועל אום אל פאחם: "תבוא קבוצה פחות טובה ואיכותית ממכבי חיפה, אבל עם המון התלהבות ולפעמים זה מצמצם את הפערים בין הקבוצות, ועוד יותר אם אתה לא עולה בהרכב החזק שלך. הייתי עושה שינויים אבל שומר בספסל את השחקנים הדומיננטיים ל-20 הדקות האחרונות, אם התוצאה לא תהיה טובה. אם הכל בסדר אז לא לתת להם דקה, כי רצף המשחקים מטורף ולא נגמר".

מסאי דגו, מאמן מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

על הסגל העמוק: "יש לדגו המון אופציות אבל בעמדת החלוץ, אחרי שגם תומר חמד נפצע – אני שמח לשמוע שחלוץ הנוער, עומר דהן, עולה לקבוצה הבוגרת. אני שומע עליו הרבה. כמו במקרה של חלאילי וחג'ג', הוא יכול להפתיע לטובה. ברגע שנתנו להם הם לקחו את ההזדמנות בשתי ידיים והוכיחו שהם ראויים. אולי, לך תדע, הוא ייתן עוד אופציה להמשך העונה. יש מומנטום מטורף במועדון. גם אם מסאי ישים בגדים ויעלה לשחק, נראה לי שאנחנו ננצח וזה לזכותו כי הכל הולך למכבי חיפה עכשיו".

על העבודה של דגו: "אנחנו מחמיאים לו כבר תקופה ארוכה ואנחנו נמשיך להחמיא לו כל עוד התוצאות ימשיכו להיות טובות. אם לא, אנחנו נעיר ונגיד את דעתנו. מה שהוא עושה, בצניעות ובדרך שבה הוא מתבטא גם כשפחות הולך, שאפו ענק וזה מחלחל לכל הקבוצה".

על החמישייה באשדוד: "הייתה הכנה יוצאת מן הכלל, יכולת טובה של שחקנים והפקרות של אשדוד שאי אפשר להתעלם ממנה. פיירו זכה בכל כדור שהגיע לרחבה. מחצית ראשונה זו הייתה הפקרות של אשדוד והכנה מצוינת של מכבי חיפה. המשחק הזה הוא לא דוגמא לשאר המשחקים שיהיו או היו, המשחק הספציפי הזה הוא לא אינדיקציה. אני לא חושב שהמשחקים בעתיד יהיו קלים כל כך. גם נגד קבוצה מהליגה הלאומית קשה לכבוש חמישייה במחצית".

רביעייה ראשונה בקריירה. פיירו | לירון מולדובן

על פיירו: "גם נגד קבוצה מליגה שלישית קשה לכבוש ארבעה שערים. יש לו קבלות וכשהוא זוכה בכדורים אז הוא מביא תוצאות, וכשלא אז זה מרגיז ואתה מצפה שהמשחק יהיה שונה. לא תמיד יהיו בלמים שהוא יצליח לנצח אותם במאבקים, וכשזה לא יקרה ואם רק זו תהיה תוכנית המשחק של מכבי חיפה, אנחנו נגיד את זה. במשחק נגד אשדוד כמעט רק הוא הגיע למצבים והוציא לפועל, אבל המשחק של מכבי חיפה חייב להיות גם דרך האגפים כדי ששחקנים נוספים יבואו לידי ביטוי. פיירו נתן הצגת יחיד נגד אשדוד, והיו לו עוד משחקים מצוינים, אבל היו גם משחקים שרוב המשחק היה עליו והקבוצה הייתה תקועה והיה קשה לה לייצר מצבים. החזרה של קורנו תאזן את המשחק. ברגע שיהיו מצבים מהאגפים, גם רפאלוב וקינדה יבואו לידי ביטוי".

האם הפועל באר שבע יצאה ממאבק האליפות: "כן, אכזב אותי אליניב ברדה בגישה שלו למשחק נגד מכבי תל אביב – הוא בא להסתגר ולחפש להעביר את המחצית הראשונה ואולי לנצח במחצית השנייה עם החילופים. ציפיתי שהוא ילמד ממה שמכבי חיפה עשתה בבלומפילד: דגו שיחק עם שחקנים מהירים, לחץ את ההגנה של מכבי תל אביב וגרם לכך שמשחק ההגנה שלה הוא שערורייה עד היום. מאז אותו משחק נגד מכבי חיפה, הם איבדו את הביטחון. כתוצאה מהמשחק הזה, הם פישלו בכל שאר המשחקים. באר שבע תהיה דומיננטית במקום השלישי עם הפועל חיפה ותפריע לשתיים הראשונות".

מתוסכל. אליניב ברדה | אריאל שלום

על מכבי תל אביב: "לדעתי ערן זהבי יחזור לעניינים, אנחנו לא צריכים לחשוב שהתקופה הזו תימשך. הקרב יהיה קשה, טוב ואיכותי עד הסוף, בין שתי קבוצות חזקות מאוד".

על משחק הליגה הקרוב של מכבי חיפה: "הפועל חדרה זו הקבוצה שמשחקת הכי טוב מכל קבוצות התחתית. חיים סילבס עושה עבודה טובה. שני החלוצים האלה, דוניו ומדמון, לא מביישים שום הרכב בליגת העל. חדרה לקחה 7 נקודות בשלושה משחקים האחרונים. הרוטציה צריכה טיפה להתקצר במשחק נגד חדרה, אסור להקל ראש, זו הקבוצה שמשחקת את הכדורגל הטוב ביותר בתחתית".

על עונשי הפחתת הנקודות בבית הדין: "זה הזוי. אם יורידו לשתי הקבוצות אותה כמות, אז איכשהו בסדר. לא יחזירו למכבי תל אביב את הנקודה, כי אם יחזירו לה אז יחזירו גם למכבי חיפה. בוא נקווה שהאליפות לא תוכרע על דבר כזה, זה לא הגיוני".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי