הפיסה החסרה של ערן זהבי: הנתונים לקראת המחזור ה-26 בליגת העל

play
המבקר החריף ביותר של עצמו. ערן זהבי | אריאל שלום
צפו: נחמיאס כבש והקדיש לחברו שנהרג, מכבי תל אביב גברה על הפועל חיפה 02:17

כוכב מכבי תל אביב כבש נגד כל קבוצות הליגה מאז שובו ארצה, פרט להפועל חיפה. וגם: המגזר על סף היסטוריה, אבוקסיס ויצחקי מחכים לגול והפועל פתח תקוה מתרפקת על הופעת הבכורה של קטמון בלאומית. מתכוננים למחזור הסיום של הליגה הסדירה

(גודל טקסט)

שבת, 15:00: הפועל ירושלים – הפועל פתח תקוה (ספורט4)

* הפועל ירושלים ניצחה 1:2 בחוץ בסיבוב הראשון, לפני כן 1:5 בגביע הטוטו וגם בשני המפגשים האחרונים בין הקבוצות בליגה הלאומית. הניצחון האחרון של הפועל פתח תקוה היה 0:2 ביתי בלאומית בינואר 2020.

* בחוץ, הפועל פתח תקוה לא ניצחה את יריבתה מאז ספטמבר 2013. זה היה המשחק הראשון אי פעם של הפועל קטמון בלאומית, והיא אירחה בכלל באשדוד עם עופר טסלפפה על הקווים. אדריאן פרננדס קבע 0:1 לזכות המלאבסים, כשבהרכב של קבוצת האוהדים הירושלמית פתח רז שטיין, היום שחקן הפועל פתח תקוה.

* הפועל פתח תקוה היא קבוצת החוץ הגרועה בליגה (ארבע נקודות בלבד מתוך 36 אפשריות). ניצחון החוץ האחרון שלה בליגה הבכירה היה 2:4 באשדוד במאי 2015.

* הפועל ירושלים החלה את העונה עם תשעה משחקים ללא ניצחון, לאחר מכן הגיעו חמישה ללא הפסד (ארבעה ניצחונות ותיקו) ואז חמישה ללא ניצחון (ארבעה הפסדים ותיקו). כעת היא ברצף של שישה ללא הפסד (שלושה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו).

* הפועל פתח תקוה ללא ניצחון בתשעת המחזורים האחרונים, כשהיא ברצף פעיל של שלוש תוצאות תיקו. ארבעה משחקים רצופים ללא הכרעה? זה לא קרה לה בליגת העל מאז ינואר-פברואר 2010, אז הייתה סדרה של חמישה איקסים.

רז שטיין שחקן הפועל קטמון נגד הפועל ירושלים
היה בצד הירושלמי בפעם האחרונה שהפועל פתח תקוה ניצחה כאורחת. רז שטיין במדי קטמון ב-2013 | ברני ארדוב

שבת, 17:30: הפועל באר שבע – מ.ס. אשדוד (ספורט4)

* הפועל באר שבע ניצחה בארבעת המפגשים האחרונים, אחרי שמ.ס. אשדוד החזיקה ברצף של שבעה משחקי ליגה ללא הפסד מולה (ארבעה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו).

* כל 31 המשחקים האחרונים בין הקבוצות (בכל המסגרות) הניבו שערים, מאז ה-0:0 בווסרמיל בנובמבר 2012.

* מאז שני הפסדי הבית לבני סכנין ומכבי תל אביב, הפועל באר שבע השיגה 19 נקודות מ-21 אפשריות בטרנר ושמרה על שער נקי בארבעה משבעת המשחקים.

* מ.ס. אשדוד עם ניצחון חוץ בודד העונה (1:2 על מכבי פתח תקוה) ושמרה על שער נקי רק פעם אחת כאורחת (0:0 בגרין מול מכבי בני ריינה).

* המחליפים של הפועל באר שבע כבשו העונה 10 שערים – יותר מכל קבוצה אחרת.

ניב אליאסי רותם חטואל הפועל באר שבע
ממעט לספוג בטרנר. ניב אליאסי | דני מרון

שבת, 18:30: מכבי נתניה – הפועל חדרה

* מאז חזרתה של הפועל חדרה לליגת העל, המאזן בין השתיים עומד על 5:7 למכבי נתניה בניצחונות ועוד שלוש תוצאות תיקו.

* מכבי נתניה חזרה לנצח במחזור הקודם עם 0:2 באשדוד, אבל בבית היא ברצף של ארבעה הפסדים – הכי ארוך שלה מאז ששת ההפסדים הרצופים בשלהי עונת הירידה ב-2015/16.

* מכבי נתניה היא הקבוצה היחידה בליגה שלא חזרה מפיגור לתיקו. היא השלימה מהפך בשני מקרים והפסידה ב-13 אחרים. הפועל חדרה השיגה רק שתי נקודות ממצבי פיגור – הכי מעט פרט להפועל תל אביב.

* הפועל חדרה כבשה שבעה שערים בלבד במחצית הראשונה העונה – הכי מעט, יחד עם הפועל פתח תקוה.

שחקני בני סכנין
מלכת התיקו צריכה רק נקודה. בני סכנין | מאור אלקסלסי

שבת, 19:30: בני סכנין – מכבי בני ריינה

* מכבי בני ריינה כבר הבטיחה את מקומה בפלייאוף העליון, לראשונה בתולדותיה. בני סכנין תצטרף אליה אחרי שנת היעדרות אחת (ובפעם השישית מאז הונהגה שיטת הפלייאוף), אם תשיג נקודה או במקרה שמכבי פתח תקוה לא תנצח את בית"ר ירושלים. מעולם לא היו שתי נציגות של המגזר בין שש הראשונות בליגה הבכירה.

* בני סכנין היא קבוצת הבית הגרועה בליגה עם שני ניצחונות ו-12 נקודות.

* סכנין היא מלכת התיקו של הליגה עם 12 משחקים ללא הכרעה, כאשר תשעה מתוכם הסתיימו ב-1:1.

* בני ריינה נותרה הקבוצה היחידה שלא נשרק לזכותה פנדל העונה. הפנדל האחרון היה של מארק קוסטה, שקבע 0:1 בפתח תקוה מול בית"ר ירושלים בפלייאוף התחתון לפני כ-10 חודשים.

* שרון מימר, שאימן את סכנין לפני כשנתיים, ניצח אותה יותר מאשר כל יריבה אחרת. יש לו תשעה ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו ושני הפסדים, כולל ה-1:0 בסיבוב הקודם. מול סלובודן דראפיץ' המאזן הפוך: תשעה הפסדים, תיקו ושלושה ניצחונות.

שחקני מכבי פתח תקוה חוגגים, אופיר קריאף שחקן בית"ר ירושלים מאוכזב
היחיד שנותר מהפסד החוץ האחרון של בית"ר למכבי פתח תקוה. אופיר קריאף ב-2018 | יוסי ציפקיס

שבת, 19:30: מכבי פתח תקוה – בית"ר ירושלים (ספורט3)

* כדי להיכנס לפלייאוף העליון כפי שעשתה בעונת החזרה הקודמת שלה לליגת העל (2020/21) צריכה מכבי פתח תקוה לנצח בבית ולקוות להפסד של בני סכנין.

* בחמשת מפגשי הליגה האחרונים בין השתיים: ארבעה ניצחונות של בית"ר ירושלים לצד תיקו אחד. הניצחון האחרון של מכבי פתח תקוה היה 1:2 בחוץ בנובמבר 2020.

* הניצחון הביתי האחרון? זה היה 1:4 באוגוסט 2018, כשבין הכובשים של מכבי פתח תקוה היה יוסי בניון. אופיר קריאף פתח אז בהרכב בית"ר והוא השריד היחיד מאותו משחק.

* בית"ר ירושלים ללא ניצחון בשבעת המחזורים האחרונים ועם שער בודד בחמשת האחרונים.

* ברק יצחקי מחכה לשער וניצחון ראשון כמאמן בית"ר ירושלים, אחרי תיקו ושני הפסדים בשלושת משחקיו הראשונים. כשחקן בית"ר הבקיע שלושה שערים מול מכבי פתח תקוה.

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מול שחקן הפועל חיפה חאתם עבד אלחמיד
שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מול שחקן הפועל חיפה חאתם אלחמיד | מאור אלקסלסי

ראשון, 20:00: מכבי תל אביב – הפועל חיפה (ספורט4)

* 126 מפגשים נערכו בין הקבוצות בליגה הבכירה, כשמכבי תל אביב מובילה 30:60 בניצחונות ועוד 36 משחקים לא הוכרעו.

* הפועל חיפה לא ניצחה את מכבי תל אביב ב-14 מפגשי הליגה האחרונים, מאז ה-1:2 בחוץ במרץ 2018.

* מכבי תל אביב ברצף של ארבעה ניצחונות ליגה ובשלושת האחרונים גם לא ספגה, בעוד הפועל חיפה ללא הפסד בששת משחקי החוץ האחרונים (הפסידה העונה כאורחת רק בבאר שבע).

* מאז חזרתו למכבי תל אביב, ערן זהבי הספיק לכבוש מול כל הקבוצות האחרות שנמצאות כרגע בליגת העל – פרט להפועל חיפה.

מאוויס צ'יבוטה הפועל כפר סבא חוגג עם האוהדים
שער הבכורה בליגת העל היה מול מכבי חיפה. מאוויס צ'יבוטה במדי הפועל כפר סבא ב-2015 | יוסי ציפקיס

ראשון, 20:30: מכבי חיפה – הפועל תל אביב

* 153 מפגשי ליגה היו בין הקבוצות עד כה. מכבי חיפה מובילה 41:71 בניצחונות, ועוד 41 משחקים הסתיימו בתיקו.

* ה-0:0 בסיבוב הראשון קטע למכבי חיפה רצף של תשעה ניצחונות מול הפועל תל אביב. הניצחון האחרון של האדומים היה 1:2 בחיפה במאי 2020, במסגרת הפלייאוף העליון.

* מכבי חיפה ללא הפסד ב-31 משחקי הבית האחרונים שלה בליגה (27 ניצחונות וארבע תוצאות תיקו). מדובר בשיא מועדון.

* הפועל תל אביב ניצבת במקום האחרון בטבלת הסיבוב השני עם שבע נקודות בלבד (כולל זו שהופחתה). בכלל, היא ניצחה רק פעם אחת ב-14 המחזורים האחרונים.

* יוסי אבוקסיס ללא ניצחון או שער מאז חזר להפועל תל אביב. את הקדנציה הקודמת כמאמן האדומים סיים עם חמישה מחזורים ללא ניצחון (ארבעה הפסדים על האפס ו-1:1 מול קרית שמונה, אז סלים טועמה כבש בבעיטה חופשית) כך שהרצף עומד על 10 משחקים.

* את שער הבכורה שלו בליגת העל כבש מאוויס צ'יבוטה לרשת מכבי חיפה, ממנה עבר בקיץ להפועל תל אביב. זה קרה באוגוסט 2015, אז העניק להפועל כפר סבא ניצחון 0:1. הוא מצא את הרשת הירוקה פעם אחת גם כשחקן בני יהודה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי