"מופע הירואי": מכבי פתח תקוה מסמנת את גיבורי הניצחון הענק

play
חגיגות גדולות בכחול | אריאל שלום
מכבי תל אביב הפסידה בהארכה 4:2 למכבי פתח תקוה והודחה ברבע הגמר 06:20

קוז'וך "מתפתח להיות אחד המאמנים הטובים בישראל", קארו עלה למעלה ומימש את ההבטחה שלו וילדי הפלא הביאו את השינוי. מאור לוי: "הוכחנו שאנחנו שייכים למקומות הגבוהים"

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקוה השיגה אמש (שלישי) נצחון הירואי – 2:4 נגד מכבי תל אביב במסגרת רבע גמר גביע המדינה וזכתה בכרטיס המכובד לשלב חצי הגמר של המפעל. הקבוצה של רן קוז'וך הגיעה מפורקת למשחק, אחרי הפסד ביתי כואב למ.ס.אשדוד בליגה, אבל השחקנים גילו המון יכולת, אופי ובגרות ובתום משחק דרמטי, הפכפך עם המון אירועים, השיגו את אחד הניצחונות הגדולים של המועדון בשנים האחרונות.

בסיום חגגו השחקנים ואנשי הצוות המקצועי יחד יושב ראש המועדון, אבי לוזון, במשך דקות ארוכות על כר הדשא, ואיתם גם 1,500 אוהדים באצטדיון, כאשר החגיגות המשיכו גם אל תוך חדר ההלבשה. לא מעט שחקנים מחזיקים בחוזה שלהם במענק עבור זכייה בגביע ובפתח תקוה מפנטזים על תואר ראשון מאז 2016, אז זכתה הקבוצה בגביע הטוטו.

קוז'וך, שבעונה שעברה הגיע עד גמר הגביע וחווה הפסד כואב יחד עם מכבי נתניה, קיבל מחמאות גדולות מאנשי המועדון. המאמן היה פעיל מאוד על הקווים ולפני שהתחילה ההארכה, במצב של 2:2, הוא אסף את שחקניו ואמר להם: "כולם נגדנו. הקהל של מכבי תל אביב נגדנו, גם השופטים כנראה נגדנו, אז תעלו לדשא ותעשו מה שצריך בשביל לנצח".

"רן קוז'וך הולך ומתפתח להיות אחד המאמנים הטובים בישראל", אמרו במועדון, "הוא הכין את הקבוצה בצורה מושלמת עם כל הקושי המנטלי והפיזי שהיה אחרי ההפסד לאשדוד רק בשבת האחרונה". רק לפני חודש, קיבל קוז'וך המון ביקורת שלילית אחרי שקבוצתו הובסה 4:0 בידי מכבי תל אביב בבלומפילד, אך הפעם הוא ידע להכין את שחקניו כמו שצריך, והשחקנים שלו החזירו לו עם המון אופי ונחישות על כר הדשא.

רן קוז'וך מאמן מכבי פתח תקוה עם עוזרו בן בנימין
רן קוז'וך מאמן מכבי פתח תקוה עם עוזרו בן בנימין | אריאל שלום

השחקנים יעשו היום אימון שחרור והחל מיום חמישי יקבלו כולם שלושה ימי חופש, על מנת להתאוורר ולנוח. לא מעט שחקנים קיבלו אמש מחמאות בסיום המשחק, ביניהם הבלם הקפריסאי אנדראס קארו, שחתום על שער השוויון הדרמטי בדרך ל-2:2 עמוק בתוך תוספת הזמן של 90 הדקות. לאחר ספיגת השער השני מפנדל מרגליו של ערן זהבי, עלה הקפריסאי להתקפה שהיתה אמורה להיות אחת האחרונות, כשהוא צועק למאמנו, "אני עולה למעלה ואני אבקיע את השער". קארו אכן כבש ונתן את האות להתפרצות שמחה ולחזרת המון אנרגיה וביטחון לכל השחקנים בדקות ההארכה.

השניים הנוספים שקטפו כמובן את מירב המחמאות הם צמד שחקני קבוצת הנוער שהשתלבו לאחרונה בבוגרים – ניב יהושוע, שכלל לא היה מתוכנן לשחק, אך עלה כמחליף בהארכה וכבש את השער השלישי שהימם את הצהובים – וכן לירן חזן, שנכנס גם הוא כמחליף ומעבר ליכולת הטובה שהציג, כבש את השער הרביעי שסגר סופית את הסיפור.

"אני מאושר, זה היה מופע הירואי של השחקנים, של הקבוצה, של המאמן, של כולם", אמר בהתרגשות הקשר מאור לוי, שכבש בפנדל את השער הראשון לזכות המלאבסים. "כל הצוות, מהראשון ועד האחרון, היו בתוך זה, עד הרגע האחרון, עד השנייה האחרונה. גם כשקיבלנו את הפנדל בדקה 90, ומול מכבי תל אביב, עדיין האמנו ובסוף קיבלנו את הצ'ופר והצלחנו לחזור למשחק ואין מאושר ממני".

הקשר שנמצא בכושר טוב, נשאל את מי הוא רוצה לפגוש בחצי גמר וענה ללא היסוס: "את נוף הגליל". על ההתאוששות אחרי ההפסד לאשדוד: "אני חושב שהמשחק נגד אשדוד נגמר והמשכנו הלאה ואנחנו לא חושבים יותר מדי על המשחק הזה. הגענו בראש נקי, לנסות לעשות את הכי טוב שאנחנו יכולים ואני גאה בשחקנים, בצורה בלתי רגילה".

לוי נשאל על השינוי הגדול שעשתה הקבוצה, אחרי התבוסה הכואבת למכבי תל אביב בליגה: "כל אחד בא ואני בטוח שכולם חשבו על המשחק הזה שהיה וכולם רצו להחזיר את הכבוד שלנו שנרמס שם. כל אחד ששיחק נתן את כל כולו וזאת הסיבה שיצאנו עם הניצחון".

שחקני מכבי פתח תקוה חוגגים את ההעפלה לחצי גמר הגביע
חגיגות גדולות בכחול | אריאל שלום

לוי פירגן לצמד הצעירים, ניב יהושוע ולירן חזן והוסיף: "הילדים האלה באמת מדהימים. אם הייתם רןאים איך הם מתאמנים בכל אימון, הם משקיעים ונותנים הכל, עובדים קשה, מקצועניים אמיתיים והם קיבלו על זה הרבה כבוד ואת הבונוס הזה של להבקיע מול מכבי תל אביב, בערב של גביע זה לא פשוט. זה מדהים בעיניי, ומאחל להם שרק ימשיכו להצליח, הם עוזרים לנו המון העונה".

הקשר הוסיף ואמר: "הוכחנו שוב שאנחנו קבוצה ששייכת למקומות הגבוהים של הטבלה. זה באמת לא הסתדר עם המקום בפלייאוף העליון של הטבלה, ועכשיו נשאר לנו לעשות את העבודה ולהישאר בליגה. האמנתי שזאת קבוצה לפלייאוף עליון". על הפנדל שבעט, למרות שהפנדליסט הקבוע מוחמד הינדי היה על המגרש, סיפר לוי: "אני סחטתי את הפנדל והרגשתי המון ביטחון באותו הרגע, אז אמרתי שאני לוקח את הפנדל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי