אפקט המאמן החדש? בנתניה יודעים מי באמת צריך לקבל את הקרדיט

play
"כולם נלחמו אחד בשביל השני". שחקני נתניה | ברני ארדוב
צפו: מכבי חיפה ספגה שלושה שערים מול 10 שחקנים ועפה מגביע המדינה 05:35

נתניה חגגה מהפך ענק בבכורה של בלבול, שהודה בעצמו שהאחראים הם השחקנים: "לא ראיתי לחימה כזאת שנים". אזולאי התמוגג: "כולם רצו אחד בשביל השני"

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

מכבי נתניה הוכיחה אמש (רביעי) כמה קסם יש בגביע המדינה ועד כמה נכונות כל הקלישאות הקשורות למפעל הזה. נתניה הגיעה מפורקת לסמי עופר, אחרי שני הפסדים רצופים בליגה כולל תבוסת 3:0 לבית"ר ירושלים רק לפני ארבעה ימים ובעיקר אחרי טלטלה בעמדת המאמן, אחרי פיטוריו של גיא צרפתי וההחתמה של מרקו בלבול. למרות כל אלה, הציגו היהלומים משחק הקרבה אדיר עם המון לב ונחישות, בסיומו ניצחו 1:3 במשחק מרתק ואחרי שחזרו מפיגור נגד האלופה וזכו בכרטיס היוקרתי לחצי הגמר.

בנתניה החמיאו אמנם למרקו בלבול שעבורו זה היה מפגש מיוחד, מול הקבוצה אותה אימן כשעבד בפעם האחרונה לפני ארבע שנים בישראל, אך הודו שלמאמן שנמצא רק 48 שעות במועדון הייתה אמנם השפעה, אך כל הקרדיט מגיע לשחקנים שידעו להרים את עצמם בעיקר בפן המנטלי, והוכיחו כמה פוטנציאל יש עדיין בקבוצה הזאת. במועדון מאמינים שהניצחון אמש יתן המון ביטחון לבלבול ולשחקנים לקראת המשך המאבקים בליגה.

"החילופים בחצי השני עשו שינוי אדיר בקבוצה", אמר בלבול בסיום. "אלה שקמו מהספסל גרמו לשינוי הזה, הקבוצה הגיעה למצבים והבקיעה גולים יפים, גם בעשרה שחקנים החזיקה בכדור. שאפו אדיר לכולם, הם עשו משחק הירואי, וגם כשהיינו צריכים להגן בסוף ידענו לעשות את זה. אמרנו לשחקנים במחצית שאם לא נספוג אנחנו יכולים לנצח".

מאמן מכבי נתניה מרקו בלבול
הקרדיט כולו לשחקנים. מרקו בלבול | ברני ארדוב

המאמן נשאל האם תירגל עניינים טקטיים או תרגילים לשערים וענה בכנות: "אני רק 24 שעות במועדון, לא היה לי זמן להתעסק בכל הדברים, אבל שום דבר לא מקרי. יש פה שחקנים טובים, וגם אמרתי להם את זה בשיחה הראשונה כשהגעתי שיש פה פוטנציאל ויש כישרון, אבל כדי לנצח צריך בעיקר לשנות את המנטליות ולהביא אופי למשחק, במיוחד במשחקים כאלה, שהם קשים מבחינה מנטלית. הם לא נשברו ברגעים מאוד קשים במשחק ונתנו פה לחימה שאני הרבה זמן לא ראיתי, על כל כדור שהיה אצל מכבי חיפה קפצו שלושה שחקנים ובסוף השכר הגיע עם שערים יפים וניצחון ענק. מגיע לאוהדים שלנו לשמוח אחרי הרבה זמן בסיטואציה הקשה הזאת בליגה. אסור לשכוח את זה".

לקראת ההמשך הוסיף בלבול: "מגיע לנו לשמוח וליהנות מזה, אבל אסור לנו לשכוח שעוד מצפה לנו עבודה קשה. אני מאוד אוהב לנצח ויודע שכדורגל זה משחק של תוצאות. במצב הזה שהגעתי, אני לא חושב יותר מדי רחוק, אתה פשוט במלחמת הישרדות, זאת המלחמה שלנו כרגע ועם המצב הזה והמשקולות האלה, הגענו לכאן לסמי עופר. עשינו ניצחון ענק בגביע, עברנו שלב ואנחנו בחצי הגמר שזה באמת אדיר, אבל הפוקוס שלנו צריך להיות קודם כל על המלחמה שלנו בליגה".

בלבול ערך אמש מהפכה גדולה בהרכב, עם לא פחות משישה שינויים לעומת ה-11 שפתחו נגד בית"ר ירושלים בשבת בליגה. איתי בן שבת הציג משחק נפלא במרכז ההגנה לצידו של יובל שדה, כאשר גם איתן אזולאי ולירן רוטמן שבו להרכב. ההברקה של בלבול אמש, סוג של הפתעה טקטית, הייתה הצבתו של ג'ואל אבו חנא בעמדת המגן השמאלי, לאחר שעד כה הוא שיחק כבלם. בלבול מכיר את אבו חנא עוד מהימים בהם עבד בנבחרת ישראל וזכר את כישוריו באגף השמאלי בהגנה. עומר ניראון סיפק עוד משחק אדיר בין הקורות וגם איתמר שבירו שנכנס כמחליף, כבש ונעץ את המסמר השלישי ברשת החיפאית.

שחקני מכבי נתניה, עוז בילו, מקסים פלקושצ'נקו, יובל שדה
"כולם נלחמו אחד בשביל השני". שחקני נתניה | ברני ארדוב

"סוף סוף ראו פה קבוצה של גברים, שנלחמו אחד למען השני", אמר הקשר איתן אזולאי בסיום המשחק. "לא משנה אם היינו ב-11 שחקנים או 10 שחקנים, כולם רצו אחד בשביל השני ונלחמנו ובסופו של דבר זה השתלם לנו. אני מאוד שמח מהניצחון הזה. אנחנו עכשיו עם הפנים לאשדוד. והקהל, וואו, הקהל שהגיע הזכיר לי את העונה שעברה, זה היה מושלם, שמענו אותם ואנחנו שמחים שהם הגיעו ועכשיו ניתן את הכל נגד אשדוד, נביא ניצחון כדי שנהיה שמחים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי