שלוש שנים, לך תזכור: לסובוי ממשיך לצנוח וחיפה שוקעת יחד איתו

play
דניל לסובוי, שחקן מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
צפו: מכבי חיפה ספגה שלושה שערים מול 10 שחקנים ועפה מגביע המדינה 05:35

בדיוק שלוש שנים אחרי שערו האחרון, כניסתו של שחקן הכנף כמחליף מול מכבי נתניה סימנה את תחילת ההתרסקות של הירוקים - סגירת מעגל שמסמלת היטב את הקריירה שלו. הקהל כבר איבד סבלנות ומי שהגיע לישראל בקול תרועה רמה, קרוב לעזוב בתור פלופ

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

ב-3 באפריל 2021 אירחה דינמו מוסקבה את אופה למשחק ליגה. דניל לסובוי, אז עדיין כישרון עולה, הראה היטב מדוע מה שיש לו ברגליים מצדיק זימון לסגל נבחרת רוסיה, אותו קיבל רק כמה חודשים קודם לכן. בדקה העשירית הוא כבש את השער הראשון של דינמו, שסיימה את אותו משחק בניצחון 0:4 קליל. הוא נבחר לאיש המשחק, ולמחרת סחט מחמאות ממאמנו.

שלוש שנים קדימה. מכבי חיפה ביתרון 0:1 על מכבי נתניה ברבע גמר הגביע, ונראית בדרך הבטוחה לשלב הבא אחרי הרחקה של נפתלי בלאי. בדקה ה-65 מסאי דגו זורק למערכה את אותו לסובוי, מתוך תקווה שיעזור לכבוש את השני ולהבטיח את הניצחון. מחמוד ג'אבר, אולי השחקן המצטיין עד אותה נקודה, יוצא. בדקות הבאות מכבי חיפה תאבד את היתרון ואת הראש, ולסובוי הלחוץ ייכשל כמעט בכל פעולה. את הרחש ביציעים בכל פעם שהכדור מגיע לכיוונו, יהיה אפשר לשמוע גם דרך הטלוויזיה.

שלוש שנים – והבדל של שמיים וארץ. במובן מסוים, זה מסמל את מסלול הקריירה של לסובוי, שבאפריל 2021 נראה בדרך להפוך לשחקן בכיר בכדורגל הרוסי, ובאפריל 2024 נראה כמו צל של השחקן ההוא.

דניל לסובוי שחקן מכבי חיפה
זה לא זה. לסובוי | מאור אלקסלסי

רבות דובר על הפציעה אותה סוחב שחקן הכנף מאז יולי 2021. מהקרע שספג ברצועה הצולבת, הוא כבר לא חזר אותו דבר. לסובוי הגיע למכבי חיפה עם רזומה של 653 דקות בלבד ורק שתי הופעות בהרכב במשך שנתיים.

מכבי חיפה חיכתה וחיכתה ולא ויתרה עליו גם כאשר בעיות בירוקרטיות וכספיות איימו על השלמת העסקה. בסופו של דבר, אחרי המתנה של קרוב לחודשיים, סוכם על עסקה במתווה של השאלה עם אופציית רכישה במקום רכישה מיידית. בדיעבד, אולי זה היה המזל הגדול של הירוקים.

לסובוי קיווה לפתוח דף חדש בישראל, אבל ממשיך בדיוק מאותה נקודה נמוכה ובעייתית. 9 הופעות היו לו עד כה במכבי חיפה, ותרומתו אפסית. בלי שערים ובלי בישולים ב-278 דקות בכל המסגרות, כולל 105 דקות ליגה.

"אני בערך ב-50 אחוז יכולת כרגע", הצהיר לסובוי בריאיון לעיתונות הרוסית לפני מספר שבועות. מאז הוא הספיק לספוג עוד פציעה קלה שהקשתה על השתלבותו. אתמול אולי נסתם הגולל על האפשרות שהוא ימשיך במכבי חיפה לעונה נוספת, בתחשב ביכולת שהוא מציג למול עלויותיו הגבוהות.

דניל לסובוי, מכבי חיפה
דניל לסובוי, מכבי חיפה | אתר רשמי, מכבי חיפה

מי שהגיע ארצה בקול תרועה רמה, אחרי שמכבי חיפה הקדימה את מכבי תל אביב (על פי פרסומים זרים), הסכימה לחכות לו זמן רב ולבסוף עוד סידרה לו אזרחות ישראלית – עלול לעזוב כלעומת שבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי