מתקדמים לעבר אירופה, סוף סוף: תיקון היסטורי בכדורגל הישראלי

play
המגרש המוצף במשחק בין הפועל ראשון לציון להפועל נוף הגליל | מאור בכר
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 9.4 06:39

יותר מ-30 שנה אחרי המשחק שנודע לשמצה וברקע הסערה השבוע בליגה הלאומית, המנהלת תמליץ על שינוי חוקתי משמעותי שהתבשל כבר זמן רב: משחק שיופסק יחודש מאותה דקה ובאותה תוצאה, וכבר לא יתאפס. הנוהל החדש צפוי להיכנס לתוקף החל מהעונה הבאה

(גודל טקסט)

מנהלת הליגות בכדורגל תמליץ בסיום העונה על שינוי משמעותי בתקנון המשחקים, כאשר הכוונה היא לבטל את הנוהל לפיו משחק שמופסק, מבוטל ומתקיים משחק חדש במקומו. במקום זאת, הכוונה היא לחדש את המשחק המופסק מאותה דקה שבה נעצר, ובאותה תוצאה.

ההחלטה במנהלת לא התקבלה בעקבות מה שקרה השבוע, אלא הרבה קודם. כזכור, שלשום נערך המשחק בין הפועל ראשון לציון להפועל נוף הגליל וביתרון 0:1 לצפוניים, הופסק במשחק בעקבות גשם כבד שהציף את כר הדשא. אתמול נערך משחק חוזר בהסכמת שתי הקבוצות, בו דווקא ראשון לציון עלתה ליתרון וניצחה במשחק.

את ההחלטה שצריך לשנות את התקנון בהיבט הזה, קיבלו במנהלת כמה שבועות בלבד לאחר ה-7 באוקטובר. כבר אז הבינו במנהלת שמאחר שנחזור לשחק תחת אזעקות וטילים, ייתכנו מקרים בהם משחקים יצטרכו להיעצר או להתבטל אחרי שכבר נפתחו. מאז החליטו במנהלת שיהיה נכון לעשות תיקון היסטורי בכדורגל הישראלי ולפיו המשחקים שיופסקו, יחודשו במועד הבא מאותה דקה ובאותה תוצאה.

המגרש המוצף במשחק בין הפועל ראשון לציון להפועל נוף הגליל
המגרש המוצף במשחק בין הפועל ראשון לציון להפועל נוף הגליל | מאור בכר

במנהלת הבינו שאם משחק יופסק מכל סיבה שהיא במצב של 0:3 לאחת הקבוצות, לא יהיה הגיוני שהמשחק החדש יתחיל מדקה ראשונה ובמצב של 0:0. יחד עם זה, ומאחר שבמנהלת לא נוהגים לשנות תקנונים באמצע העונה, הוחלט כי הנושא יובא להצבעת דירקטוריון המנהלת רק בסיום העונה ובנוהל המקובל, במידה שיהיה לכך את הרוב הדרוש, מי שאמור לשנות את התקנון זה הגוף הרלוונטי בהתאחדות – המזכירות או ההנהלה עצמה.

יש לציין כי במרבית הליגות הבכירות באירופה, משחק שמופסק מחודש ביום אחר באותה דקה ובאותה תוצאה. אופ"א אינה מחייבת את ההתאחדויות לנוהל אחיד בנושא, ולכן קיימים הבדלים בין מדינות וליגות שונות, כאשר בישראל כל השנים מקובל לקיים משחק חוזר ולהתחילו מהדקה הראשונה.

דני קורן שופט כדורגל לשעבר יושב ראש איגוד השופטים
יותר מ-30 שנה אחרי המשחק ההוא, התיקון מגיע. דני קורן | ברני ארדוב

המקרה המפורסם ביותר ארע בעונת 1991/92, במשחק בין הפועל רמת גן להפועל עכו. במצב של 1:6 לרמת גן, דקות ספורות לפני שריקת הסיום, השופט דני קורן הורה על הפסקת המשחק בגלל ברד כבד ששיבש את תנאי מגרש. שתי הקבוצות נפגשו בשנית למשחק חוזר שהחל בדקה הראשונה ובתוצאה 0:0, שנשמרה עד הסיום – ובדיעבד הפועל רמת גן נגזלה.

32 שנים עברו, ועכשיו השינוי המיוחל סוף סוף מתקרב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי