"אם גולדהאר היה נותן לו רמז, אולי ברק בכר היה מעדיף את מכבי תל אביב"

play
ברק בכר | ברני ארדוב
קורות, שערים של הכוכבים ומהומה גדולה: צפו בתקציר הסוער בין מכבי לחיפה 03:38

מאמן מכבי חיפה בעונה הבאה ("לדעתי זה סגור וגמור, ברק בכר"), מסאי דגו ("הצוות שלו לא היה חזק") והנפילה עם הרכש ("סייף הוא היחיד שהגיע בינואר שהצדיק את עצמו"). שלמה שרף יורה אצל יניב קטן

(גודל טקסט)

אחרי ה-1:1 בין מכבי תל אביב למכבי חיפה במשחק העונה, מאמן העבר והפרשן הוותיק שלמה שרף עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" ודיבר בין השאיר על עתידו של מסאי דגו.

שרף נשאל האם לדעתו דגו צריך להמשיך במכבי חיפה: "אני הייתי מהחסידים הגדולים ביותר של מסאי, עברתי איתו דרך די נכבדה בהפועל כפר סבא כשהוא אימן, אבל אני חושב שמותר לי היום להביע את דעתי בצורה הכנה ביותר. דגו היה ונשאר מאמן טוב. האם הוא מתאים למכבי חיפה? עדיין מוקדם לומר, אף על פי שמבחינת מכבי חיפה אפשר לסכם את העונה הזו והיא צריכה לחשוב טוב טוב מה קרה ואיך יכול להיות שהיא מפגרת ב-10 נקודות פור אחרי שהיא ניצחה פעמיים את מכבי תל אביב ולא הפסידה לה.

"קרו הרבה דברים שאולי מקלים, ואם לא המשחקים האחרונים נגד ריינה וההפסד המביש למכבי נתניה, אז אין לי ספק שיענקל'ה שחר היה נותן לדגו להמשיך בעונה הבאה. עם זאת, צריך להבין שקרה משהו, וזה מעמיד בשאלה גדולה את ההמשך של דגו בעונה הבאה. אני חושב שדגו לא אשם לבד, הוא מוקף בהרבה יועצים שצריכים להצדיק את השכר שלהם ומראש מחליטים כמה זמן שחקן כזה או אחר צריך לשחק. אני מאשים את דגו שהוא מקבל את הדברים האלה. הוא צריך להיעזר בהם, אבל לקבל את ההחלטות לבד. לא המחשב ולא העוזרים צריכים לקבוע כמה זמן שחקן יכול לשחק".

מסאי דגו מאמן מכבי חיפה עם שחקניו | אריאל שלום

איפה לדעתו הוא נפל: "בחילופים שלו ובניהול המשחק. כל החילופים שלו נגד ריינה ונתניה היו לא נכונים והם מנעו מהקבוצה להצליח. יחד עם זאת, חיפה הביאה העונה הרבה שחקנים שלא מתאימים לה בשום פנים והרשימה ארוכה מאוד. מכל השחקנים שהגיעו בינואר, רק קני סייף מצדיק את עצמו – כל האחרים לא ראויים ולא מתאימים למכבי חיפה. גדי קינדה? אני לא חושב שהוא יכול להיות המחליף של צ'ארון שרי, בחיים לא, זה לא מתאים ולא דומה. לכן אני אומר חלק מהאשמה מוטלת על הצוות שלו, היועצים שלו ושימוש היתר באמצעי עזר שאמורים לסייע ולא להיות במקום המאמן. כשהמאמן רואה שחקנים שמשחקים טוב והוא מוציא אותם, פה הטעות של דגו שהלך לפי הדעה שלהם ולא שלו".

שרף המשיך: "אני לא יכול להיות נגד דגו ולהגיד שהוא חד משמעית צריך ללכת. אם היום יענקל'ה יכול להביא את ברק בכר ולפי מה שאני וחושב, כבר בערב אחרי המשחק נגד נתניה בגביע, הייתה פנייה ובכר לדעתי סגור במכבי חיפה לעונה הבאה. מפאת כבודו של מסאי ייתנו לו לגמר בשקט את העונה אבל מי שיאמן בעונה הבאה זה ברק בכר ולפי דעתי זה סגור וגמור, ואני לא טעיתי הרבה בכדורגל".

ברק בכר | עיבוד תמונה, רויטרס

על העונה הבאה תחת בכר: "זה יותר גרנטי מאשר להביא מאמן אחר שלא מכיר את המערכת. הוא מגיע הביתה. הוא יחליף חלק גדול המשחקנים, יביאו אחרים והכל יהיה בסדר. אני חושב שיענקל'ה גם מבחינת הקהל עושה לו שקט, הוא מביא את המאמן שהקהל רוצה. לא צריך לחכות להסתגלות ולהיכרות. החיבור יהיה קליל, מתאים ויוצא מהכלל, והוא מביא את המאמן הכי טוב שיש בישראל".

שרף התייחס לבכר בהקשר של מכבי תל אביב ונזכר גם בעברו במועדון הצהוב: "הדבר הכי חשוב – בכר לא הולך למכבי תל אביב, הוא מונע ממנה לקבל אותו ולוקח אותו למכבי חיפה. מבחינת כסף לא תהיה בעיה, זה לא מהווה בעיה במכבי חיפה. לדעתי, אולי אם מיטש גולדהאר היה פונה לבכר לפני חודש ונותן לו רמז, אולי הוא היה מעדיף ללכת למכבי תל אביב, כי היא לא הייתה בליגת האלופות הרבה זמן וזה אתגר גדול. גם אני הלכתי למכבי תל אביב וטעיתי. מבחינה מקצועית אני עשיתי את השיקול הזה. קיבלתי הצעה מיענקל'ה להישאר והעדפתי את מכבי תל אביב כי במכבי חיפה הייתי כבר פעמיים והאתגר של לבוא למועדון כזה ולהביא אותו למעלה היה גדול מאוד בשבילי. קרה מה שקרה, ואני המאמן היחיד בעולם שפיטרו אותו למרות שהוא לא הפסיד אף משחק. הלכתי הביתה בגלל הפרשה עם אבי נמני. לא רציתי לוותר עליו, רציתי שהוא ישחק במכבי תל אביב, אבל רציתי שהוא יהיה שחקן – ולא מאמן, מנהל או בעלים. זה לא התאפשר והלכתי הביתה".

מיטש גולדהאר, בעלים מכבי תל אביב | אריאל שלום

שרף חזר לדגו וסיכם את העונה שלו במכבי חיפה: "מסאי היה בסדר גמור ואין בכלל ויכוח על זה. הוא עבר הרבה וידע לפתור את הבעיות. לפי דעתי הצוות סביבו לא היה מספיק חזק בשבילו ולא מקצועי, וגם להם לא היה ניסיון. היה איתו מאמן שאימן בעפולה ועוד מאמן אחד שהיה עוזר בנוף הגליל. אם בצוות הזה היה יושב יניב קטן למשל או מישהו אחר, אני בטוח שהוא לא היה מוציא את ג'אבר, סייף ורפאלוב ביתרון 0:1 לטובת מכבי חיפה מול נתניה. הדבר הכי גדול שמסאי עשה הוא שילוב הצעירים. מתי מכבי חיפה מכרה שחקן בסכום כזה (ענאן חלאילי)? היה בזמנו את איל ברקוביץ' אבל פה מדבר על 7-8 מיליון יורו. האם הוא שווה את זה? זה ילד מוכשר שמזכיר לי את ארמלי בכוח פריצה, בבעיטה ובמהירות. לדעתי חייבים לכוון אותו וללמד אותו, אבל הוא הולך למועדון בבלגיה שאין לי ספק שהוא רק תחנת מעבר לפני עתיד גדול יותר בשבילו".

על מכבי תל אביב: "מכבי תל אביב לא קבוצה יותר גדולה ממכבי חיפה. אני חושב שיש לה אולי יותר התלהבות והיא משחקת עם הרבה יותר כוח ממכבי חיפה, אבל מכבי חיפה צריכה לעשות דין וחשבון איך יש פער של עשר נקודות. הם צריכים לבדוק את עצמם ולהבין למה ואיך הגיעו למצב הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי