שלמה שרף: "מכבי חיפה המועדון מספר 1 בישראל, גם בלי אליפות"

play
שחקני מכבי חיפה מודים לקהל | דני מרון
קורות, שערים של הכוכבים ומהומה גדולה: צפו בתקציר הסוער בין מכבי לחיפה 03:38

מאמן העבר התארח בפודקאסט הרשמי של הירוקים, שיבח התקדמות של המועדון בשנים האחרונות ("שום דבר לא משתווה לזה") ולא שכח את התרומה של דגו: "עשה עבודת קודש, שילב יותר צעירים מכל מאמן אחר"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

שלמה שרף מסתכל ממרום גילו על העונה שעוברת על מכבי חיפה, ומנסה לראות את התמונה הרחבה. הירוקים בפיגור של 10 נקודות ממכבי תל אביב וקרוב לוודאי שלא יזכו באליפות רביעית ברציפות, אבל לטענתו של שרף, שזכה בשלוש אליפויות עם המועדון, זה לא גורע במאומה ממעמדה.

"מכבי חיפה המועדון מספר 1 בכדורגל הישראלי, בין אם תיקח אליפות ובין אם לא", אמר שרף בפודקאסט הרשמי של הקבוצה, "גורמים במועדון". "עם הקהל הזה, עם האצטדיון הזה, זה משהו בלתי ייאמן. אף אחת לא משתווה לזה. בתקופתי לא היו תנאים מינימליים, אבל היום זה אחרת. יענקל'ה שחר עשה פה עבודת קודש והיום מכבי חיפה מועדון אירופי לכל דבר".

שרף שיבח גם את מסאי דגו, למרות שלטענתו הוא לא ימשיך במועדון לעונה נוספת. "מאז שהגיע דגו, הוא שילב יותר שחקנים צעירים מכל מאמן אחר. דגו עשה עבודת קודש. גם אם הוא לא יעשה אליפות, הוא עושה עבודה גדולה. מתי מכבי חיפה מכרה שחקנים צעירים בסכומים כאלה? זה הרבה בזכותו".

שלמה שרף לצד אריק בנאדו במשחק הוקרה לשלמה שרף
עדיין אגדה ירוקה. שלמה שרף עם כוכבי העבר של מכבי חיפה | ברני ארדוב

שלשום אמר שרף ל"רדיו חיפה": "אני מהחסידים הגדולים ביותר של דגו, עברתי איתו כברת דרך בכפר סבא. דגו היה ונשאר מאמן טוב, אם הוא מתאים למכבי חיפה או לא – מוקדם מאוד להגיד. בעונה הזאת הוא לקח ממכבי תל אביב 7 נקודות. לצערו, קרו הרבה דברים שאם לא היו קורים, היה ברור שדגו היה ממשיך לשנה הבאה. עכשיו הוא בסימן שאלה גדול, אבל בכל מקרה אני חושב שדגו לא האשם הבלעדי. השחקנים לא מצדיקים את השכר שלהם. דגו נפל בחילופים ובניהול המשחק שלו נגד ריינה ונתניה, אבל יש הרבה מאוד שחקנים שהגיעו למועדון העונה ולא מתאימים ברמה שלהם".

לדבריו של שרף, "מלבד קני סייף, כל השחקנים שהגיעו בינואר לא ראויים להמשיך במכבי חיפה. גדי קינדה בחיים לא יכול להחליף את שרי, זה לא דומה בכלל ולא מתאים. חלק מהאשמה נופלת על הצוות של דגו, עם שימוש יתר באמצעי עזר שלא אמורים לבוא במקום מאמן. כשדגו רואה שחקנים שמשחקים טוב ומוציא אותם כי אחרים אומרים לו שהם זקוקים למנוחה, זו בעיה".

שרף אמר בנחרצות: "מי שיאמן את מכבי חיפה בעונה הבאה זה ברק בכר. החיבור קליל ומתאים. בכר המאמן הכי טוב בכדורגל הישראלי, והעובדה ששחר לוקח אותו לא רק מחזקת אותו – אלא גם מונעת ממכבי תל אביב לקחת אותו ולהתחזק. אם גולדהאר היה פונה לבכר לפני חודש, אולי הוא היה מעדיף ללכת למכבי תל אביב כי זה אתגר גדול. אבל מבחינתי בכר עושה צעד נכון, הוא למד מהטעות שלי – כי כשאני עזבתי את מכבי חיפה והלכתי למכבי תל אביב – טעיתי בגדול".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי