"ברק בכר נעל את הדלת בפני גל אלברמן, אחד מהם מיותר במכבי חיפה"

play
ברק בכר לצד גל אלברמן | צילום מסך, אילוסטרציה
קורות, שערים של הכוכבים ומהומה גדולה: צפו בתקציר הסוער בין מכבי לחיפה 03:38

חזרתו המסתמנת של בכר ("ציפיתי מיענקל'ה להזים את השמועות") והעבודה לצד אלברמן ("מה אתה מביא לו על הראש מאמן שמרחיק אותו מחדר ההלבשה? אם הוחלט שאלברמן נשאר, דגו צריך לאמן ולא בכר")

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

לקראת המשחק מול בני סכנין (שבת ב-17:45, ישיר בספורט4) ואחרי התיקו נגד מכבי ת"א, המאמן אייל לחמן עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" והתייחס לעתידה של מכבי חיפה.

לחמן התייחס לחזרתו המסתמנת של ברק בכר לתפקיד המאמן בעונה הבאה: "אני ציפיתי מיענקל'ה שחר ומעוזי מור וממועדון מכבי חיפה להזים את השמועות ולא לשים את מסאי דגו קורבן של הכישלונות האחרונים. לבוא ולהכריז על כך שאם גל אלברמן ממשיך בתפקידו, גם מסאי ממשיך, כי מי שהביא את מסאי זה אלברמן. אז מכריזים שגל ממשיך ועל מסאי לא אומרים שום דבר, ויש שמועות על בכר? זה לא תקין, לא מכובד ולא מתאים. אני לא אהבתי את זה. מי שהביא את דגו זה המנהל המקצועי. אם מישהו צריך ללכת, זה אלברמן. אני חושב ששניהם לא צריכים ללכת. אם גל בא ולקח אחריות השנה והחתים מאמן צעיר, ואתם הולכים עם גל והוא המנהל המקצועי שלכם, אז לכו גם עם ההחלטה שלו לגבי עמדת המאמן".

מאמן מכבי חיפה, מסאי דגו, לצד עוזרו דושאן מאטוביץ' | אימג'בנק GettyImages, Gabriele Maltinti

איך זה יעבוד עם אלברמן ובכר: "אתה יודע מה לא תקין מבחינת יענקל'ה? אם אתה בכל זאת הולך עם המנהל המקצועי, מה אתה מביא לו על הראש מאמן שלא מקובל עליו ומרחיק אותו מחדר ההלבשה? הרי בכר נעל את הדלת בפני אלברמן בחדר ההלבשה. אפשר להתווכח על ההצלחה של אלברמן, אבל יש לו מה להציע ומה למכור, אז תחליטו עם מי אתם הולכים. הדבר הכי קשה לנהל בכדורגל הישראלי זה חדר הלבשה. באירופה אתה מתעסק בטקטיקה 90 אחוז ו-10 אחוז במוטיבציה, כולם באים אש. בישראל, 51 אחוז מהעיסוק זה איך לגרום לשחקנים להיות במצב רוח. זה קטסטרופה, כל הזמן אתה צריך לנהל את חדר ההלבשה ואת שמחת החיים.

"הכישלון של אלברמן העונה הוא כישלון מוחלט וכישלון גדול, קודם כל בעמדת המאמן – הוא זה שלקח את ההחלטה על דגו והוא לא השפיע מספיק, אבל אני חושב שהשניים האלה למדו לקח וחושב שלאלברמן יש מה להציע. אם במכבי חיפה החליט שהוא נשאר, המאמן צריך להיות דגו ולא בכר. אין שילוב כזה אלברמן ובכר, אחד מהם מיותר. ברור שאם בכר בא אז הוא לא מיותר. אז מה התפקיד של אלברמן? שים אותי היום מנהל מקצועי, 30 שנים אימנתי, באליצור מטולה – לא יודע מה אני עושה ומה התפקיד. אני יודע שאו שאני צריך לאמן ואת זה אני עושה בצורה טובה, או שאני צריך לנהל. אני לא יודע מה זה מנהל מקצועי. שניהם ביחד לא צריכים להישאר, אני היייתי הולך עם אלברמן עוד עונה. הם כבר הלכו עם אלברמן. מה זה ועדות קישוט בכיתה ג'? אם הלכתם עם אלברמן והוא המנהל המקצועי שלכם, הוא קובע וממשיכים עם המאמן שלו".

גל אלברמן | מאור אלקסלסי

האם זה לא סיכון גדול מידי לתת לדגו שוב את המפתחות: "יש ערך עליון בהמשכיות. תראה את איביץ' שעשה הצלחה אדירה במכבי תל אביב, קטע את זה וראית את החזרה שלו. כמו שבכר הוא דמות שהוכיחה את עצמה, אני חושב שאלברמן צריך לקבל צ'אנס לעשות את הדברים על פני משנתו יחד עם דגו, כי אני מאמין בהמשכיות. הרכש היה קטסטרופלי אבל גם אלברמן וגם דגו למדו לקח העונה. הרכש היה קטסטרופה, כישלון טוטאלי. השנה השנייה, יש המשכיות, אני הייתי הולך עם הצוות הזה".

על תפקיד המנהל המקצועי: "אני לא ממעיט בערכו של אלברמן. זה לא מסאי, אלא אלברמן שהביא אותו. אם הוא המנהל המקצועי שלי, אני הולך איתו. אני אישית לא מאמין בעמדה של מנהל מקצועי, אנשים לא הצליחו לפענח את התפקיד הזה והם לא יודעים מה הם רוצים מעצמם. מנהל מקצועי בשבילי זה אחד שיורד למגרש ונמצא בדשא, אני לא מאמין באנשים שיושבים במזגנים ובמשרדים. פה בכדורגל הישראלי לא יודעים לפענח נכון את התפקיד הזה וכל אחד עושה אותו בצורה אחרת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי