המכשול: מינצברג לא מתכוון להעביר את הפועל תל אביב ללא רווח

play
השקעה זמנית לייצוב המערכת. דייויד מינצברג | דני מרון
צפו: אלטמן כבש צמד והחמיץ מקרוב, הפועל ת"א הפסידה 4:2 נגד מכבי פ"ת 05:09

במקביל לניסיונות לייצר שיחה בין ספרא למינצברג, העסקה עלולה לרדת מהפרק בשל הדרישות הראשוניות וההדלפות לאוהדים: "אנחנו מספיק מנוסים, לא נקבל החלטות תחת לחץ". וגם: התקציב המתוכנן אם המהלך ייצא לפועל - רחוק מאוד ממיטש גולדהאר ויעקב שחר

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

לאן הולך סיפור הרכישה הפוטנציאלי של הפועל תל אביב? נכון לשעת לילה מאוחרת, למרות ניסיון לייצר שיחת זום, דייויד מינצברג אדמונד ספרא עדיין לא שוחחו. בשעת ערב העבירו נציגי הרוכש מייל נוסף למינצברג ולמשקיעים, בו הם דורשים תשובה בנוגע לשאלה האם יהיה מוכן לקבל את התנאים לפיהם ייקחו עליהם את ההתחייבויות, בתמורה להעברת הקבוצה לידיהם.

מינצברג שוחח עם חלק מהמשקיעים, ומבחינתם בשלב זה הם לא מתכוונים להעביר את הקבוצה מבלי לקבל כסף תמורתה, ולא מתכוונים להיכנע ללחצים כאלה ואחרים. מינצברג והמשקיעים מעוניינים לנהל מו"מ ענייני ללא דדליין או כל אמצעי לחץ אחר, ורומזים על כך שיש מי שמפעיל את האוהדים כדי שייצרו לחץ על הבעלים הנוכחי. אתמול מספר הטלפון של מינצברג הודלף לאוהדים, שהציפו אותו במאות הודעות – זה לא ישנה את ההתנהלות שלו. "דייויד מספיק מנוסה וגם המשקיעים, אף אחד לא יקבל החלטות תחת לחץ או סיפורים שמספרים לאוהדים. נקבל החלטה מושכלת".

מבחינת קבוצת מינצברג, כל עוד אדמונד ספרא ונציגיו לא מציבים דדליין ומעוניינים בשיחות ענייניות על אפשרות הרכישה, הוא ישמח לקיים פגישה ולבדוק את היתכנות העסקה. שני הצדדים מעריכים כי על הפערים בין הצדדים ניתן יהיה לגשר אם באמת יהיה רצון הדדי, אך נראה שאלה שאלות שיקבלו תשובות בהמשך השיחות, רק אחרי הכניסה למו"מ מתקדם – אם וכאשר.

דייויד מינצברג בעלים הפועל תל אביב
דייויד מינצברג בעלים הפועל תל אביב | דני מרון

אם ספרא אכן ירכוש את האדומים, לא מדובר כאן על השקעה בסדר גודל של מיטש גולדהאר או יעקב שחר. המטרה היא להעמיד תקציב שנע בסדר גודל של 10-15 מיליון שקל בשנה, עם התנהלות "שפויה" של מועדון. למרות שמדובר בכוח כלכלי משמעותי יותר משל קבוצת מינצברג, עדיין לא מדובר על תקציבים שיגרמו להפועל תל אביב להתמודד ראש בראש עם מועדונים כמו מכבי תל אביב ומכבי חיפה, להן בכל מקרה יש בסיס הכנסות גבוה מאוד. בכל מקרה, נציגי ספרא שבו והבהירו אתמול למינצברג כי לא ישלמו עבור הקבוצה, במיוחד לאחר שלטענתם המצב הכלכלי של המועדון רק הלך אחורה בשנה האחרונה. ספרא חושש משלל הבעיות בקבוצה, כולל האפשרות שהיא לא תשרוד בליגת העל.

בכל מקרה, נראה כי הימים הקרובים יהיה משמעותיים ביותר. אם הצדדים יגיעו להבנות בצד הכלכלי, ייכנס ספרא לבדיקת נאותות וכדאיות העסקה. אם המספרים יתאימו למה שהוצג לו, הוא ירכוש את הקבוצה. כך או אחרת, בקבוצת מינצברג הבהירו אתמול בלילה: "אנחנו מתנהלים כמו שתמיד התנהלנו מול מי שמתעניין במועדון. את הרצינות נבין תוך כדי שיחות ומשא ומתן, לא דרך התקשורת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי