בני לם יודע ש"המצב כבר אבוד", אלי לוי: "עשינו צעד להישארות"

play
בני לם מאמן הפועל פתח תקוה | לירון מולדובן
צפו: שער מפוקפק העניק לאשדוד ניצחון שהוריד את הפועל פתח תקוה ליגה 06:08

מאמן הפועל פתח תקוה קיבל את רוע הגזרה והודה: "כואב הלב על המועדון והקהל". אבי ריקן: "בטוח שהקבוצה תחזור לליגת העל"

(גודל טקסט)

הניצחון 1:5 הענק של בית"ר ירושלים על הפועל תל אביב סייע הערב (שבת) בעיקר למ.ס. אשדוד, שלקחה בשמחה את התוצאה של הקבוצה האדומה, ניצחה 0:1 את הפועל פתח תקוה ועלתה מעל הקו האדום עם מרחק 3 נקודות ממנו כעת. לאורחת זאת הייתה, ככל הנראה, שריקת הסיום לעונה הנוכחית עם תוצאה ששמה אותה מרחק 9 נקודות מהקו האדום וסיכוי קלוש מאוד לשרוד עונה נוספת בליגת העל, רק עונה אחת אחרי ששבה אליה.

מה נותר להן עד סיום העונה?

מ.ס. אשדוד: בית"ר ירושלים (חוץ, 6 במאי), הפועל תל אביב (חוץ, 11 במאי), הפועל ירושלים (בית, 18 במאי)

הפועל תל אביב: מכבי נתניה (חוץ, 4 במאי), מ.ס. אשדוד (בית, 11 במאי), הפועל חדרה (חוץ, 18 במאי)

בני לם מאמן הפועל פתח תקוה
איבד תקווה. בני לם | לירון מולדובן

בני לם, מאמן המלאבסים, כאב בסיום את ירידת הליגה המסתמנת: "כואב הלב, על המועדון, על הקהל. זאת הרגשה לא נעימה. אנחנו עושים הכל ומשתדלים על הרגע האחרון. כולנו אשמים ביחד. כל העונה ברגע לפני המחצית אנחנו סופגים, הכל קורה לנו. כנראה שלקבוצה שיורדת ליגה זה קורה. אני חושב שהמצב כבר אבוד. גם אם ירדנו, נשחק עד הסוף, זה האופי שלי ושל המועדון".

על המשך דרכו: "זה חלק מהכדורגל ואני לא מצטער על מה שעשיתי העונה. סיכומים נעשה בסוף".

אבי ריקן סיכם את האכזבה מהעונה של הפועל פתח תקוה, ומצא עוד סיבות לאופטימיות: "עונה מאוד קשה עם מלחמה שעברנו בדרך וכל כך הרבה שינויים. הייתה לנו עוד תקווה במשחקים האחרונים, אבל לא היינו מספיק טובים וכולם אחראים על זה. אני רגיל להיות ברגעים מהחלק העליון של הטבלה להיות ברגעים היותר יפים של המקצוע הזה, אבל צריך לדעת לקחת אחריות. בטוח שנהיה חלק מהיופי של הכדורגל הישראלי ולעלות מהליגה השנייה כמה שיותר מהר. יש הרגשה של חוסר אונים, מנסים לתת הכל, אך כשסופגים שערים בדקות מאוחרות זה הולך בעיקר נגדנו. צריך ברגעים הקשים האלה להיות אמיתיים ולכבד עד הסוף. זה קשה, לא נעים, אבל אין מה לעשות. בטוח שהפועל פתח תקוה תחזור לליגת העל. הקהל שלנו זה הדבר הכי טוב ויפה שהיה לנו העונה, נקודת האור שלנו".

אלי לוי מאמן מ.ס. אשדוד חוגג עם שחקניו
גאה ויודע שנשארה עוד עבודה כדי לשרוד. אלי לוי | לירון מולדובן

אלי לוי, מאמנה של אשדוד, חגג בסיום: "ניצחון חשוב מאוד. ידענו לקראת מה אנחנו באים. אולי לא ביכולת גדולה, אבל השחקנים הראו הרבה אופי. עשינו צעד קטן אל עבר הישארות. מתחילת הפלייאוף עשינו שינוי לטובה, אני גאה בבחורים. השקט הקנה לנו את הניצחון. היה כיף לשמוע ולשמח את הקהל שלנו. השער? לא מתייחס לטענות על שיפוט לטובתנו. אישרו את השער ואני מאושר. בית"ר ירושלים משחק קשה, נחזור מהחג ונתכונן הלאה".

כובש שער הניצחון, אזקיאל הנטי, הוסיף: "זה מספק מאוד, זה ניצחון של שש נקודות. היה חשוב לנו להשיג את זה ולחגוג ביחד.הודות למאמן הצלחנו, אנחנו רוצים להיות רגועים והוא גורם לנו להרגיש ככה ולהיות מרוכזים במשחק. ידענו מה רצינו לעשות ומה היכולות שלנו. בית"ר? לא לחוץ, מאוד מחכה למשחק הזה. כולם בתחתית בלחץ, צריך לדעת איך לבוא למשחקים כאלה. זאת ליגה טובה, כל משחק הוא מבחן עבורנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי