גול האמצעים כשרים: מכבי חיפה מחפשת פרס ניחומים על חשבון ערן זהבי

play
המאבק על מלכות השערים: ערן זהבי לצד דין דוד, פרנזי פיירו | צילום מסך, אילוסטרציה
צפו: דין דוד כבש צמד ורשם את החמצת העונה, מכבי חיפה הביסה 1:4 את ב"ש 04:36

כבר ארבע שנים ברציפות שמלך שערי ליגת העל לובש ירוק. הדרבי החיפאי הערב הוא הזדמנות טובה עבור דין דוד ופרנזי פיירו להיצמד לכוכב מכבי תל אביב, אולי בדרך לשמור לפחות את התואר האישי בכרמל: "כולנו רוצים את זה בשבילם, ננסה לעזור להם"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

במכבי חיפה מבינים שאת האליפות כבר יהיה להם קשה להשיג. במועדון הבינו זאת כבר אחרי המשחק מול בני ריינה בפתיחת הפלייאוף העליון, שהוביל את הבעלים יעקב שחר להחליט שיש צורך בשינוי בעמדת המאמן לקראת העונה הבאה ולהחתים את ברק בכר שישוב אל הקווים.

רק תפנית דרמטית ביותר תמנע מהירוקים לאבד את התואר אותו החזיקו בשלוש העונות האחרונות. אלא שמאחורי הקלעים יש תואר נוסף שהירוקים ינסו לא לאבד אותו גם כן – והוא תואר מלך השערים. אז נכון שהתואר הוא אישי, אך הירוקים "מחזיקים" בו כבר ארבע שנים ברציפות. גם בעונה 2019/20 אז סיימו הירוקים במקום השני, היה זה ניקיטה רוקאביציה שעם 22 שערים קטף את תואר מלך השערים.

גם בעונה שלאחר מכן היה זה האוסטרלי שסיים עם 19 שערים, הוביל את בכר וחיפה לאליפות ראשונה זה עשר שנים וקטף את התואר. בשתי העונות האחרונות היה זה עומר אצילי שכבש יותר מכולם.

דין דוד שחקן מכבי חיפה
דין דוד שחקן מכבי חיפה | דני מרון

במכבי חיפה צפו בשבת במשחק של מכבי תל אביב וקיוו למעידה, אך ה-2:3 הדחוק של הצהובים על בני ריינה הגדיל שוב את הפער בפסגה ל-10 נקודות, לפני הדרבי החיפאי שייערך הערב.

מתחת לפני השטח, לצד האכזבה מהתוצאה, הירוקים מצאו מעט נחמה בכך שערן זהבי לא כבש ונותר על 16 שערי ליגה. בכך הוא השאיר את הפער במאבק על מלכות השערים של שני שערים, כשדין דוד ופרנזי פיירו שכבשו 14, נמצאים בטווח סביר. היום לפחות אחד מהשניים ינסו להיצמד לזהבי. "אין ספק שלא מדובר באיזה תואר שיעודד את האוהדים, אבל זה תמיד נחמד לראות ששחקן בקבוצה שלך הוא מלך השערים של הליגה. זה בטח יתן ביטחון גם לשחקנים עצמם לקראת העונות הבאות".

דוד הצליח להידבק לפיירו בתקופה האחרונה ובין השניים יש קרב גם על התואר מלך שערי הקבוצה. בכל מקרה, התואר של מלך שערי הליגה עומד לנגד עיניהם. "שחקן שיגיד שהוא לא רוצה להיות מלך שערים, בוודאות משקר", קובע אחד מחבריהם של השניים לקבוצה. "היתרון של דין ופרנזי הוא שהמאבק הזה לא גורם להם להיות אנוכיים. ברור שכולנו רוצים בשבילם שהם יסיימו במקום הראשון והשני בטבלת מלכות השערים".

שחקן מכבי חיפה ליאור רפאלוב
גם לו יש מטרה לסיום העונה. רפאלוב | מאור אלקסלסי

דוד צפוי לפתוח בהרכב היום, ולפי ההערכות פיירו יחכה להזדמנות על הספסל. בכל מקרה, לשניים כאמור יש שישה משחקים כדי לנסות לעקוף את זהבי.

מי שמסתכל מעט מאחור ועדיין חולם להידבק לצמרת הגבוהה של הכובשים, הוא גיא מלמד שכבש עד כה 12 שערים, ארבעה פחות מזהבי.

קרב נוסף וקצת פחות יוקרתי, הוא הקרב על מלך הבישולים. ליאור רפאלוב וגיא מלמד עם שישה בישולים, מדורגים מתחת לאנטוניו ספר וירדן שועה שממוקמים בראש הטבלה עם שמונה כאלה. מלמד כבר הצהיר לא פעם לאחרונה שינסה לקטוף את שני התארים האישיים.

גיא מלמד, הפועל חיפה
אם הוא עדיין חולם על דאבל אישי, הערב זה הזמן לעשות צעד לשם. גיא מלמד | דני מרון

"הקרב היום הוא על יוקרה, על נקודות ועל חלומות גם שלנו וגם של הפועל חיפה לטפס מקום אחד בטבלה, אבל ברור שיש גם את עניין מלך השערים ומלך הבישולים", אומר אחד השחקנים הבכירים במכבי חיפה. "זה אמנם לא משהו שיגרום לשינוי במשחק, אבל אני מאמין שבשתי הקבוצות ינסו לעזור לשחקנים שמתמודדים על מלכות השערים והבישולים להשיג את המטרה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי