"דעתי האישית היא שההמנון הלאומי הוא סמל קדוש – וזה מוזיל קצת מקדושתו"

play
בירם כיאל עם שחקני בני סכנין | מאור אלקסלסי
צפו: הפועל באר שבע חזרה מפיגור ל-1:2 ביתי על סכנין, שער נהדר לחורי 04:48

אחרי שאוהדי בני סכנין שוב ביזו את "התקווה", חבר ההנהלה מונדר חלאילה הודה ב-103FM: "כנראה שהם שמעו וידעו על ההמנון. הם לא צריכים לשיר אלא לא לשבש". וגם: המשחק הרגיש מול מכבי ת"א

קבוצות: בני סכנין
(גודל טקסט)

מונדר חלאילה, חבר הנהלת בני סכנין, עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס בעיקר לכך שאוהדי הקבוצה מהמגזר ביזו את ההמנון הלאומי במהלך המשחק בטרנר מול הפועל באר שבע. כזכור, דבר זהה קרה גם במשחק של סכנין בנתניה מול הפועל חדרה לפני כחודשיים.

האזינו לדברים

על ביזוי ההמנון על ידי אוהדי בני סכנין במשחק בבאר שבע אמר חלאילה: "לא נכחתי במשחק. עם זאת, אני מעודכן בפרטים ואנחנו לא נטען את הטענה שטענו לאחר המשחק מול חדרה. כנראה שהאוהדים שמעו וידעו על ההמנון. עמדת המועדון היא שצריך לכבד את ההמנון. לא בהכרח לשיר את המילים של התקווה, מספיק לא לשבש את ההמנון ולתת לטקס לזרום בלי לשבש אותו. אנחנו פנינו, פונים ונמשיך לפנות לאוהדים שלנו ולהסביר להם את העמדה הזו. אנחנו פתוחים לכל הצעה רלוונטית ומכבדת שדרכה ניתן לפנות לאוהדים שלנו ולהסביר להם את העמדה הזו. אין לדבר הזה מקום, במיוחד בתקופה הרגישה הזו בה היחסים בין יהודים וערבים נמדדים במילימטרים וכולנו, שני הצדדים, רוצים לעבור את התקופה הזו בשימור מקסימלי של יחסים טובים וקיום ביחד והמשכיות ביחד. אנחנו מסבירים את זה בשפה שיותר מתאימה לאוהדים שלנו".

האם לדעתו צריך להשמיע את ההמנון הלאומי במשחק ליגת העל בכדורגל: "דעתי האישית, ולא דעת המועדון, היא שההמנון הוא סמל קדוש. כל צעד להעביר אותו לבנאלי מידי, ליום-יומי, קצת קצת מוזיל מקדושתו ולכן צריך לחשוב 1,000 פעמים כשבאים ופנים לגוף כלשהו על מנת לשיר את ההמנון. רבים רוצים ופותחים את הלבבות על מנת לקלוט את בני סכנין בכדורגל הישראלי, אבל דברים קורים. בואו לא נשכח שאנחנו נמצאים בחברה שיש בה הרבה גוונים ושהיא מאוד שונה, אבל בכל זאת המרקם נשמר ועשייתנו הספורטיבית כמועדון בני סכנין מעולם לא דעכה. ההישגים הספורטיביים מחזקים אותנו".

אוהדי בני סכנין מול הפועל חדרה | שלומי גבאי

על המשחק הטעון מול מכבי תל אביב בדוחא ביום שני: "אני יכול להבטיח במאת האחוזים שהמשחק יעבור במלוא הערכים הספורטיביים. כולנו, כל מי שיהיה שם, עיניו לתוך המשחק, כי הוא מאוד רגיש מבחינת המיקום שלו בטבלה. אנחנו מאוד כועסים על ההתנהלות השיפוטית ברוב המשחקים שלנו מול מכבי תל אביב, אני חושב שעוול גדול נעשה לנו במשחקים נגדם. אנחנו נבוא לבוא למשחק הזה יחד עם האוהדים כשכל כוחותינו ממוקדים במשחק עצמו וברצון לנצח. אנחנו רוצים שלא תהיה שום טעות שיפוט ושמי שטוב על כר הדשא ינצח. אנחנו שואפים להיות הקבוצה הטובה יותר ויש לנו צמא ורעב השיג את שלוש הנקודות".

על סלובודאן דראפיץ' שימשיך לעונה נוספת בסכנין: "הישיגיו טובים ומתאימים למועדון. התנהלותו האישית, החברתית והמקצועית תואמות את רוח המועדון ותמיד שאפנו שמאמן שמסיים עונה יוכל להמשיך את הדרך, עם ידע יותר עמוק ורחב על הסגל שעומד לרשותו".

סלובודן דראפיץ' מאמן בני סכנין | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי