יישאר בידיים ריקות? השבוע שהעמיד בסכנה את ההישגים של זהבי

play
ערן זהבי לצד איוב אל קעבי, דין דוד | צילום מסך, אילוסטרציה
מריחה את הגמר: אולימפיאקוס כבשה רביעייה וניצחה את אסטון וילה 03:15

דין דוד מזנב בו במאבק על מלכות השערים בליגת העל, אל קעבי השתווה ועשוי לעקוף אותו בקונפרנס ליג. כוכב מכבי ת"א כבר לא תלוי רק בעצמו

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

עד לפני כמה ימים, ערן זהבי נראה בדרך להישג כפול שממחיש עד כמה הוא עדיין סקורר אדיר, גם בגילו המתקדם. כוכב מכבי תל אביב נראה ביתרון סביר במאבק על מלכות השערים בליגת העל, והוביל בבטחה גם את טבלת מלך הכיבושים של הקונפרנס ליג. לצערו, תוך ארבעה ימים שני ההישגים שלו נמצאים בסכנה ממשית.

זה החל בדרבי החיפאי, בו דין דוד כבש צמד בזק תוך שתי דקות עמוק בתוך המחצית השנייה, ולפתע מצא את עצמו בשוויון עם זהבי, כשלכל אחד 16 כיבושים. לזהבי נותרו עוד חמישה מחזורים כדי לנסות לעקוף את חלוץ מכבי חיפה, והוא יקווה לחזור לכבוש במשחק הקרוב נגד בני סכנין אחרי שלא מצא את הרשת בשלושת המחזורים האחרונים.

דוד, שהחסיר לא מעט משחקים העונה בשל פציעות, נראה בקצב טוב ויקווה מצידו לסיים מעל זהבי ולמנוע ממנו זכייה רביעית בקריירה בתואר מלך שערי ליגת העל, אחרי שעשה זאת במשך שלוש שנים רצופות מ-2014 עד 2016.

דין דוד שחקן מכבי חיפה עם תרבוש
דין דוד שחקן מכבי חיפה עם תרבוש | מאור אלקסלסי
איוב אל קעבי שחקן אולימפיאקוס לאחר שכבש שלושער
השתווה לערן זהבי כמלך שערי הקונפרנס ליג. איוב אל קעבי | GettyImages, Naomi Baker

זהבי חשב שלפחות תואר מלך שערי הקונפרנס ליג נמצא אצלו בכיס, אבל אתמול (חמישי) נוכח לדעת שגם הפרס הזה בסכנה. איוב על קעבי, שכבש שלושה שערים במפגש הכפול נגד מכבי תל אביב, העלה את מאזנו ל-8 שערים במפעל העונה, בדיוק כמו זהבי, אחרי שכבש שלושער מדהים בניצחון הגדול 2:4 של אולימפיאקוס על אסטון וילה בחוץ.

בשבוע הבא אל קעבי ינסה למצוא את הרשת פעם נוספת ולמנוע מזהבי זכייה ראשונה בקריירה בתואר מלך השערים של מפעל אירופי. זהבי בכל מקרה כבר לא יהיה מלך השערים הבלעדי, ובמקרה הטוב יחלוק את התואר עם אל קעבי.

זהבי אולי נראה בדרך לזכייה באליפות חמישית בקריירה, אבל הוא בוודאי ירצה להמתיק עוד יותר את העונה לפחות עם תואר אישי אחד. השבועות הקרובים יכריעו האם הוא יקבל את מבוקשו – וזה כבר לא בהכרח תלוי בו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי