טועמה בכה אחרי הניצחון, צפי לכ-20 אלף אוהדים נגד אשדוד

play
סלים טועמה, מאמן זמני הפועל תל אביב | ברני ארדוב
לקראת מכבי נתניה – הפועל תל אביב 00:16

המאמן הזמני של הפועל תל אביב: "הרגשתי לבד". האדומים מכרו כ-5,000 כרטיסים אחרי שהודיעו על הוזלה למשחק התחתית בשבת הבאה. בלבול על השער של האדומים: "אני הייתי מוציא את הכדור".

(גודל טקסט)

אחרי עשרה משחקים ללא ניצחון תחת יוסי אבוקסיס והסתבכות בתחתית, הפועל תל אביב השיגה היום (שבת) ניצחון קריטי תחת סלים טועמה, כשגברה 0:1 על מכבי נתניה ועלתה מעל לקו האדום. עומרי אלטמן נגח את שער הניצחון (36) והעניק לאדומים שלוש נקודות, שלפחות כרגע מותירות את אשדוד מתחת לקו האדום ומסבכות את כל התחתית.

בדקה ה-90 איהאב גנאים הציל מקו שוויון של נתניה, ואחרי דקות ארוכות של מתח, הקהל האדום בנתניה יכול היה שוב לצהול, לקראת רגע האמת בשבוע הבא, במשחק הבית מול אשדוד. האדומים הודיעו שהכרטיסים למשחק המכריע יימכרו ב-25 שקלים בלבד. בתוך כמה שעות כבר נמכרו כ-5,000 כרטיסים, שמתווספים לכ-8,000 מנויים. הצפי הוא לכ-20 אלף אדומים במשחק התחתית המכריע.

בסיום האדומים חגגו עם אלפי האוהדים שהגיעו לתמוך בהם וסלים טועמה שפרק המון מתח, התקשה לעצור את הדמעות. המאמן הזמני המשיך לדמוע בריאיון אחרי המשחק ואמר: "עברנו שבוע קשה מאוד, גם אחרי ההפסד לבית"ר וגם אחרי הפיטורים של יוסי. זו התפרצות של כל הלחץ שהיה לי כל השבוע. שום דבר לא גמור, נצטרך להילחם על החיים שלנו. אני רוצה להחמיא לשחקנים שנתנו פייט ונלחמו, אני מוריד בפניהם את הכובע".

טועמה שיתף: "אחרי שיוסי וחן הלכו, הרגשתי ממש לבד. עם הדובר ארז נעמן והמנכ"ל עמית פסט, היינו רק שלושתנו במערכת. אף אחד לא נמצא ולא תמך, אבל אני שמח שיש לי את ארז שעשה את התפקיד שלי, יש פה אנשים שעושים הכל בשביל המועדון. הבעלים השקיעו הרבה כסף, אבל כדור השלג התגלגל, אף אחד לא חלם שנגיע לסיטואציה כזאת".

על תוכנית המשחק: "נתניה היא לא הקבוצה שלוחצת כמו פעם, אלא חיכתה לנו. עד עכשיו הפועל כל הזמן רצתה להניע כדור ולשחק יפה והיו חוטפים לנו וכובשים מולנו. אז החלטתי לשחק את התפקיד שלהם, לנסות לחטוף באמצע ולצאת מהר קדימה. לא רציתי לשחק על הנעת כדור מאחורה, ואני שמח שסוף סוף לא נתנו מתנות ליריבה".

סלים טועמה, מאמן זמני הפועל תל אביב
התפרצות של רגשות. טועמה | ברני ארדוב

דן איינבינדר, שחזר להרכב של הפועל תל אביב, סיכם: "יפה זה בטוח לא היה, אבל לא חיפשנו להיות יפים. חיפשנו להיות ממושמעים וסגורים על הדברים הטקטיים שדיברנו עליהם לאורך השבוע. הלוואי שיכולתי למדוד את הלחץ, הוא היה ענקי והוא עדיין כזה. גם מהרגעים האלה צריך ללמוד – איך להתמודד עם לחץ – וצריך לדעת ליהנות מזה. אני סוגר עוד מעט שלוש שנים וחצי בהפועל תל אביב ו מהיום שהגעתי אני מרגיש אחריות גדולה ומחויבות גדולה. אני מאוד אוהב את השחקנים, האנשים והקהל. אנחנו שמחים, אבל זה רק ניצחון אחד, נשארו עוד שני משחקי גמר".

איינבינדר הוסיף: "מגיע לרוי ברנס. במשחק הראשון שלו הואספג חמישייה והיום שמר על רשת נקייה. הוא ילד מדהים ומקצוען ואני חושב שיש לו לב גדול. היום היה לנו גם רן בנימין ואור ישראלוב שחזר המון זמן… והכול מתחבר ללב הגדול של סלים, לב ענקי, הוא כל כך אוהב את המועדון הזה. לפעמים הלב שווה הכול".

שחקני הפועל תל אביב חוגגים
הרבה לחץ השתחרר. שחקני הפועל תל אביב | ברני ארדוב

מאמן מכבי נתניה, מרקו בלבול: "מרגיש שתיקו היה יותר משקף. יכולנו להיות הרבה יותר טובים בחלק האחרון של המשחק. מסירות הרוחב, הבעיטות שלנו, זה לא היה מספיק טוב, לא הגענו למספיק הזדמנויות. חד משמעית (לא הבטחנו הישארות), זה לא נגמר עד שזה נגמר, עשינו הכל כדי להשוות, אבל הכדור לא רצה להיכנס, הם הצילו פעמיים מהקו".

על שער הניצחון של הפועל: "ברור שזה לא היה ספורטיבי. אני כשחקן לא הייתי עושה דבר כזה אלא מוציא כדור החוצה. אבל אמרתי לשחקנים שאנחנו צריכים לשחק את המשחק שלנו, ולא עשינו את זה. בחלק הקדמי לא היינו מספיק טובים, איבדנו כדורים, לא היינו חדים, ושילמנו על זה".

איתן אזולאי: "לא שיחקנו טוב, לא שיחקנו כקבוצה, וזה מה שקורה כשמשחקים ככה. ננסה לגמור את זה בשבוע הבא. השער של הפועל? זה לא משנה, אנחנו לא מסתכלים על היריבה. אם היינו כובשים פעמיים, היינו מנצחים".

הקבוצות חתמו על אמנה: די לשירי השואה

הערב התקיים אירוע מכונן בעולם הכדורגל הישראלי, כאשר המשחק בין מכבי נתניה והפועל תל אביב נעצר עבור קיום טקס מעורר השראה יחד עם שורד השואה נפתלי רוזנדורן בו נחתמה אמנה הקוראת לקהל האוהדים להפסיק לשיר שירי שואה במשחקים. שיתוף הפעולה אשר יזמה עמותת שם ונר יחד עם קבוצות הכדורגל הוא שריקת הפתיחה והתקווה שקבוצות כדורגל נוספות יחתמו גם הן על האמנה האוסרת שירי שואה במשחקים. הקבוצות מסרו כי "יום הזיכרון לשואה ולגבורה שיתקיים ביום שני יזכיר לכולנו שאסור לשכוח. אירועי השבעה באוקטובר, מלחמת חרבות הברזל והשיסוי הרב במדינה מחייב אותנו לאחד כוחות מחדש ולהפגין את האחדות שאנו כה זקוקים לה".

רוחה וקנין שער, מנכ"לית העמותה: "השימוש בסממני שואה לא פעם פוגש אותנו לצערי במגרשים בענפי הספורט . מקום בו יש לא מעט אנטישמיות. עבורנו, הפרויקט הזה הוא בעל חשיבות יתרה והאמנה הזו, נועדה להוביל לשינוי משמעותי בחברה ובקרב מעריצי ואוהדי הספורט" .

הפועל תל אביב ומכבי נתניה חותמות על אמנה נגד שירי שואה
| יח"צ – חד פעמי, יחצ

ביום שני מ.ס. אשדוד תצא למשחק חוץ מול בית"ר ירושלים, כשניצחון יכול להחזיר את הפועל תל אביב מתחת לקו האדום. בכל אופן, בזכות הניצחון הערב, הפועל תל אביב תלויה רק בעצמה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי