כל העיניים בירושלים: ניצחון של אשדוד בטדי יסבך את התחתית

play
ירדן שועה בית"ר ירושלים לצד נועם מוצ'ה מ.ס. אשדוד | דני מרון
צפו: טועמה פרץ בבכי, הפועל תל אביב ניצחה את נתניה וסיבכה את התחתית 03:27

הפועל ת"א מחזיקה אצבעות לבית"ר (20:30, ספורט4), אבל גם מכבי פ"ת וחדרה בסכנה, ויצחקי עדיין לא הבטיח הישארות. תמונת מצב

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים תארח הערב את מ.ס. אשדוד (שני, 20:30, ספורט4) למשחק עם השפעה עצומה על מאבק ההישרדות. הפועל תל אביב שתארח את אשדוד ביום שבת, תעקוב בעניין, אבל לא רק היא. הקבוצות של סלים טועמה ואלי לוי אמנם נראות כאלו שאחת מהן תנשור לליגה הלאומית, אבל הערב התמונה עלולה להשתנות.

הניצחון של הפועל תל אביב בנתניה ביום שבת, חייב את בית"ר ירושלים להשיג לפחות נקודה הערב בטדי כדי להבטיח הישארות. הקבוצה מהבירה אמנם מציגה יכולת טובה מאוד מאז שברק יצחקי מונה למאמן, אבל הפסד בית הערב עלול להכניס אותה ללחץ וזה בוודאי משהו שאף אחד בבית וגן לא רוצה שיקרה.

אשדוד ירדה מתחת לקו האדום אחרי שהפועל תל אביב ניצחה, אבל תוכל לטפס מעליו הערב במקרה של ניצחון או תיקו (הודות להפחתת הנקודה ממאזנה של הפועל תל אביב). אם היא תעבור שוב את האדומים, היא תצפין לבלומפילד ביום שבת בידיעה שגם תיקו יהיה טוב בשבילה. לכן נקודה הערב בטדי תהיה תוצאה טובה לאלי לוי ושחקניו.

הפועל תל אביב תלויה בעצמה ואם תנצח בשני המשחקים שנותרו לו, נגד אשדוד בבית ומול הפועל חדרה בחוץ – היא תישאר בליגה. יותר מ-20 אלף אוהדים צפויים לתמוך בה בבבלומפילד והאדומים מאוד מקווים להפסד של אשדוד הערב. בזכות הפרש שערים עדיף, הם יוכלו להישאר מעשית בעוד חמישה ימים. בהפועל תל אביב חזרו שוב ושוב על המנטרה "אנחנו מרוכזים רק בעצמנו", אבל במועדון מקווים מאוד שבית"ר ירושלים תנצח הערב.

מחוץ למשולש אשדוד-ירושלים-תל אביב, עלול להתחיל סרט אקשן נוסף. מכבי פתח תקוה והפועל חדרה ישחקו אחת נגד השנייה הערב בידיעה שניצחון יבטיח לכל אחת אחת מהן הישארות, אבל הפסד יסבך אותן. למעשה, אם אשדוד תנצח הערב בטדי, היא תוכל לעבור את המפסידה במשחק בין מכבי פתח תקוה להפועל חדרה (אם תהיה כזו) – תלוי בהפרש השערים. לכן לא רק הפועל תל אביב תחזיק אצבעות לבית"ר ירושלים הערב.

מחזור 31:

הפועל חדרה – מכבי פתח תקוה בית"ר ירושלים – מ.ס. אשדוד

מחזור 32:

הפועל תל אביב – מ.ס. אשדוד הפועל ירושלים – בית"ר ירושלים מכבי פתח תקוה – הפועל פתח תקוה מכבי נתניה – הפועל חדרה

מחזור 33:

הפועל חדרה – הפועל תל אביב הפועל פתח תקוה – מכבי נתניה בית"ר ירושלים – מכבי פתח תקוה מ.ס. אשדוד – הפועל ירושלים

שחקן הפועל תל אביב הישאם לאיוס, מול שחקן מ.ס. אשדוד אלעד שחף
שחקן הפועל תל אביב הישאם לאיוס, מול שחקן מ.ס. אשדוד הישאם לאיוס | דני מרון

גם מכבי נתניה עדיין לא הבטיחה הישארות, אבל היא במצב טוב יחסית. הפועל ירושלים היא הקבוצה היחידה עד עכשיו שלא יכולה לרדת ללאומית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי