שוחררו שני עצורים מהמשחק בסכנין, השופטת ביקרה את המשטרה

play
זירת פשע | מערכת וואלה, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
צפו: הרחקה שנויה במחלוקת, חזיזים ושני שערים בין סכנין למכבי ת"א בדוחא 03:19

השניים, אוהדי מכבי תל אביב, הכחישו את המיוחס להם. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם ב-8 ימים, אבל השופטת שיחררה אותם ומתחה ביקורת על המשטרה שמסרה בתגובה: "החקירה נמשכת"

(גודל טקסט)

בית משפט השלום בעכו שיחרר (שלישי) שני אוהדי כדורגל שהמשטרה עצרה אמש בסכנין במשחק בין בני סכנין למכבי תל אביב וביקשה להאריך את מעצרם ב-8 ימים, תוך שהשופטת מתחה ביקורת על שהובאו בכלל לבית המשפט. לשניים יוחסה עבירה של התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור, כאשר נטען כי האחד התנגד למעצר ואילו השני החשד הסביר נשען על כך שהוא החזיק אבן או אבנים בכיסיו באותו מועד.

השניים, בני 31 ו-27 מתל אביב ומחדרה בהתאמה, מכחישים את המיוחס להם מכל וכל וכשהובאו היום, אחרי לילה במעצר, לבית המשפט לדיון בעניינם, גם סגנית הנשיאה, השופטת אביגיל זכריה, אחרי שבחנה את תיקי החקירה, קבעה כי "חשד סביר אם קיים, נמצא ברף הנמוך ביותר" וציינה כי מצאה טעם בטענות הסנגוריה הציבורית שייצגה את השניים באמצעות עו"ד אסלאם סרוג'י ועו"ד נאג'י עאמר, כי אפשר וראוי היה שתחנת משגב שעצרה אותם הייתה משחררת אותם כבר בתחנה בתנאים שהיו נקבעים על ידי קצין. היא הרחיקה אותם ממגרשי כדורגל עד השבת הקרובה בצהריים.

עדן קארצב, מכבי תל אביב, מול דור חוגי, בני סכנין
המשחק בסכנין אמש | מאור אלקסלסי

השופטת זכריה ציינה לפרוטוקול כי "בתקופה זו לנוכח העומסים המוטלים הן על משטרת ישראל והן על ביהמ"ש מצופה כי היחידה החוקרת תפעיל שיקול דעת זהיר יותר בבואה לעתור להארכת מעצרם של חשודים בנסיבות כאלה, בעבירה כזו ועל בסיס חומר החקירה המצוי בתיק". היא ביקשה להעביר את ההחלטה לקצין החקירות בתחנת משגב. והוסיפה בשולי הדברים כי "אין באמור כדי להצדיק ולתת גיבוי להתנהגות פרועה במקום ציבורי או לתקיפת שוטרים, והדברים ברורים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במסגרת היערכות למשחק הכדורגל אמש נפרסו כוחות משטרה באופן גלוי וסמוי במטרה לשמור על הסדר, הביטחון והרכוש ועל מנת להכווין את תנועת הרכבים. עם הגעת קהלי הקבוצות למגרש התפתחה תגרה בין האוהדי הקבוצות במהלכה נזרקו אבנים משני צדדי הקהלים. כוחות המשטרה פעלו במהירות, הפרידו בין הצדדים ועצרו חשודים במעורבות באירוע, אשר בהתאם להחלטת בית המשפט שוחררו והחקירה בעניינם נמשכת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי