ניפגש במאי: המספרים והנתונים לקראת שבת דרמטית בליגת העל

play
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב עם עלי מוחמד שחקן מכבי חיפה | אריאל שלום
קורות, שערים של הכוכבים ומהומה גדולה: צפו בתקציר הסוער בין מכבי לחיפה 03:38

רפאלוב מעולם לא הפסיד למכבי תל אביב כשפתח, זהבי מעולם לא הפסיד למכבי חיפה כשכבש או בישל, ומה קרה בפעם היחידה שהשתיים נפגשו ב-11 במאי? לקראת משחק העונה, וגם: הפועל תל אביב בונה על הרקורד של טועמה וחוששת מפיגור, האם בית"ר תיצור רצף שלא היה מאז 2005/06?

(גודל טקסט)

18:00: הפועל תל אביב – מ.ס. אשדוד (ספורט4)

* הפועל תל אביב תרד בפעם השלישית בהיסטוריה ואחרי שש שנים רצופות בליגת העל, אם תפסיד ובמקביל הפועל חדרה תשיג לפחות נקודה. כל תוצאה אחרת תדחה את ההכרעה למחזור הסיום.

* שתי הקבוצות נפגשו 69 פעמים במסגרת ליגת העל. הפועל תל אביב מובילה 19:34 בניצחונות ועוד 16 משחקים לא הוכרעו.

* בעימות האחרון לפני יותר משלושה חודשים, הפועל תל אביב ניצחה 1:3 בבלומפילד עם סלים טועמה על הקווים וקטעה רצף של חמישה הפסדים במשחקיה מול אשדוד בכל המסגרות. זה גם הניצחון הביתי האחרון שלה.

* אגב, טועמה עמד על הקווים מול מ.ס. אשדוד גם בשני הניצחונות ב-2021/22 (במחזור הפתיחה ניר קלינגר היה מורחק, במחזור ה-14 קובי רפואה עדיין לא אושר בבקרה), כך שיש לו מאזן מושלם מולה בשלושה משחקים כמאמן. בימיו כשחקן, אשדוד הייתה היריבה נגדה כבש הכי הרבה: שבעה שערים, מתוכם שישה במדי הפועל תל אביב.

* הפועל תל אביב השיגה רק נקודה אחת מעמדת פיגור העונה – הכי מעט בליגה. זה קרה ב-3:3 הביתי במחזור ה-14 מול בני סכנין, שהובילה 0:2 במחצית. ביתר 14 המקרים, האדומים הפסידו.

* מ.ס. אשדוד היא הקבוצה היחידה שלא הפסידה מאז חולקה הליגה לפלייאוף עליון ופלייאוף תחתון. היא צברה תשע נקודות בחמשת המחזורים האחרונים ושמרה על שער נקי בארבעה מהם.

שחקן הפועל תל אביב הישאם לאיוס, מול שחקן מ.ס. אשדוד אלעד שחף
שחקן הפועל תל אביב הישאם לאיוס, מול שחקן מ.ס. אשדוד הישאם לאיוס | דני מרון

18:00: הפועל ירושלים – בית"ר ירושלים (ספורט2)

* מאזן הדרבים בליגה הבכירה מאז קום המדינה עומד על 14:27 לזכות בית"ר ירושלים ועוד 22 תוצאות תיקו, כשהתוצאה השכיחה ביותר היא 1:1 (15 פעמים).

* הניצחון 1:2 בדרבי הקודם (מחזור 20) היה הראשון של הפועל ירושלים כמארחת בליגה מאז ה-1:2 בדצמבר 1981. אם תעשה את זה שוב, תשווה את השיא שלה בתולדות מפגשי הליגה העירוניים: שני ניצחונות רצופים.

* הפועל ירושלים ברצף מרשים של חמישה ניצחונות בית וסך הכול צברה 19 נקודות מ-21 האחרונות כמארחת, מאז ההפסד 1:0 להפועל באר שבע ב-20 בינואר.

* בית"ר ירושלים לא כבשה בטדי כבר 510 דקות והיא היחידה בליגה שלא ניצחה משחק ביתי ב-2024. אולי זה יקרה דווקא כאורחת?

* כי בחוץ נמצאת בית"ר ברצף של ארבעה ניצחונות. חמישה רצופים? זה לא קרה מאז תחילת 2005/06, אז ניצחה שש פעמים.

* זיו אריה יעמוד על הקווים בפעם ה-100 בליגת העל (החמיץ משחק אחד בגלל הרחקה בעונה שעברה). המאזן שלו עד כה: 31 ניצחונות, 24 תוצאות תיקו ו-44 הפסדים.

זיו אריה מאמן הפועל ירושלים
משחק 100 בליגת העל. זיו אריה | ברני ארדוב

18:00: מכבי פתח תקוה – הפועל פתח תקוה (ספורט3)

* בשמונת מפגשי הדרבי האחרונים בכל המסגרות, האורחת לא הצליחה לנצח. היו חמישה ניצחונות של המארחת (ארבעה של מכבי פתח תקוה) ושלוש תוצאות תיקו. ניצחון החוץ האחרון: 0:2 של מכבי בלאומית בספטמבר 2019.

* הניצחון האחרון של הפועל פתח תקוה בדרבי במסגרת ליגת העל היה 1:2 בדצמבר 2014, כאורחת. גם אז ירדה ללאומית.

* התיקו הביתי היחיד של מכבי פתח תקוה היה במחזור הראשון (1:1 מול הפועל ירושלים). מאז כל משחקיה הוכרעו: שמונה ניצחונות לעומת שבעה הפסדים.

* זו ההזדמנות האחרונה של הפועל פתח תקוה להשיג ניצחון חוץ העונה, וראשון בליגת העל מאז ה-2:4 באשדוד במאי 2015. היא צברה רק שש נקודות מתוך 48 אפשריות כאורחת.

* בני לם הפך למאמן הראשון אי פעם שעמד על הקווים משני צדי המתרס של הדרבי באותה עונה – קודם כמאמן מכבי (0:2 בסיבוב הראשון) ואז כמאמן הפועל (2:2 בסיבוב השני). את רן קוז'וך, שהחליף אותו במכבי נתניה אחרי ששימש כעוזרו ואז הגיע במקומו גם למכבי פתח תקוה, ניצח עם האחרונה 0:1 במחזור השביעי.

בני לם מאמן מכבי נתניה עם רן קוז'וך עוזרו
בני לם מאמן מכבי נתניה עם רן קוז'וך עוזרו | ברני ארדוב

18:00: מכבי נתניה – הפועל חדרה

* מאז חזרתה של הפועל חדרה לליגת העל, המאזן בין השתיים עומד על 6:7 למכבי נתניה בניצחונות ועוד שלוש תוצאות תיקו.

* אגב, כל תוצאות התיקו היו כשהפועל חדרה אירחה. במשחקי הבית של נתניה: ארבעה ניצחונות שלה ושלושה של חדרה.

* מכבי נתניה בלי תיקו כמארחת מאז מחזור הפתיחה (1:1 מול בני ריינה). יש לה שישה ניצחונות ותשעה הפסדים, אשר שבעה מהם היו בשמונת משחקי הבית האחרונים.

* גם הפועל חדרה דוגלת בהכרעות כאורחת, כשהתיקו האחרון שלה בחוץ היה 1:1 מול מכבי תל אביב לפני יותר מארבעה חודשים. מאז היו לה שלושה ניצחונות וחמישה הפסדים.

* חדרה נקלעה לפיגור 19 פעמים העונה ורק בשלושה מקרים הצליחה להשוות ולחלץ נקודה. מהפך לא ביצעה כבר למעלה משנה, מאז ה-2:3 על בני סכנין במחזור הלפני אחרון של הפלייאוף התחתון בעונה שעברה.

דין דוד שחקן מכבי חיפה
דין דוד | מאור אלקסלסי

20:30: מכבי חיפה – מכבי תל אביב

* זה יהיה המפגש ה-179 בין הקבוצות בליגה הבכירה. המאזן עד כה: 53:72 למכבי תל אביב בניצחונות ועוד 53 משחקים לא הוכרעו.

* מכבי תל אביב לא הצליחה לנצח בחמשת משחקי הליגה האחרונים שלה מול מכבי חיפה, ובחוץ הפסידה בארבעה מחמשת המפגשים האחרונים (פרט לניצחון 1:3 במאי 2022 שלא מנע מהירוקים להבטיח אליפות).

* אם שוב תשיג נקודות, מכבי חיפה תשלים עונה ללא הפסד למכבי תל אביב לראשונה מאז 2011/12 (תיקו ושני ניצחונות).

* המקרה היחיד בו השתיים התעמתו ב-11 במאי היה ב-2008, אז סיפקו חגיגת שערים ב-3:3 בקרית אליעזר. תמבינקוסי פאנטני כבש שלושער לירוקים מול צמד של אלן מסודי, ודור מלול המחליף השווה עם שער הבכורה שלו בדקה ה-79.

* מכבי חיפה מעולם לא הפסידה למכבי תל אביב כאשר ליאור רפאלוב פתח בהרכב. שבע פעמים ניצחה (כולל 0:1 העונה משער שלו בסיבוב הראשון בבלומפילד) וחמש פעמים סיימה בתיקו. שני ההפסדים היחידים שלו מול הצהובים היו כמחליף.

* דין דוד, מלך שערי הליגה עם 18 כיבושים, הבקיע שלושה צמדים ברצף. לפניו כבשו צמד ומעלה בשלושה משחקים רצופים במדי מכבי חיפה רק זאהי ארמלי (שלושער, צמד ורביעייה ב-1987/88), חיים רביבו (שני צמדים ושלושער ב-1995/96) וגם ולדימיר דבאלישווילי (שלושה צמדים ב-2009/10). יהיה הירוק הראשון שיעשה את זה ארבעה מחזורים ברצף?

* מכבי חיפה לא הפסידה העונה בליגה כשמחמוד ג'אבר פתח בהרכב (12 ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו). הוא נכנס כמחליף בהפסדים למכבי פתח תקוה ובני ריינה (בפלייאוף) ונעדר בגלל פציעות מההפסדים בבאר שבע ובגרין מול ריינה בליגה הסדירה.

* ערן זהבי כבש 13 שערים ובישל עוד ארבעה ב-20 משחקי ליגה במדי מכבי תל אביב מול מכבי חיפה. בכל פעם שהיה מעורב בשער, הצהובים לא הפסידו.

* רועי ריינשרייבר שפט את המפגש הזה שש פעמים בעבר. המאזן עומד על שלושה ניצחונות צהובים, שתי תוצאות תיקו וניצחון ירוק אחד בלבד: בגמר הגביע ב-2016.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי