Sport1 Banner

ההפתעה בגזרת הזרים ושאלת המיליון של זהבי: מכבי תל אביב לאן?

play
מיטש גולדהאר חוגג עם שחקני מכבי תל אביב את הניצחון בחיפה | מאור אלקסלסי
אף אחד כבר לא יקח את זה ממנה. צפו: מכבי בדרך לאליפות אחרי 0:1 בחיפה 04:57

האלופה תעבור מהפכת זרים ודווקא הנרי אדו עשוי לשרוד אותה, הכוכב מחכה להצעה של גולדהאר, קניקובסקי משתוקק לצאת חו"ל וכולם ממתינים להחלטה של קין. המודאגים, הנינוחים, סימני השאלה ומי עשוי להצטרף למדמון בגזרת הרכש? התכניות של מכבי תל אביב לעונה הבאה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

יותר מכל, דומה שהעונה הבאה של מכבי תל אביב תיגזר מהמהפך שהיא צריכה לעבור במישור השחקנים הזרים. זו הייתה אליפות כמעט ישראלית לחלוטין. במשחקים רבים אלה היו מילסון וקצת אנריק סבוריט. ארבעת האחרים, למעט דריק לוקאסן שסתם חור פה ושם, לא היו בעניינים. אורלנדו מוסקרה הגיע על תקן שוער נבחרת פנמה, אבל הצוות המקצועי הלך עם רועי משפתי. הפציעה הראשונה בקריירה של קיקו בונדוסו כבר בחודש ספטמבר השפיעה עליו לרעה, וכשחזר גילה שאין כלפיו סבלנות והיה גם הנרי אדו שנרכש בחלון של ינואר ותרומתו הסתכמה בלהעביר את הזמן עם מילסון בנסיעות משותפות לאימון במאזדה 2 השכורה של האנגולי.

מוסקרה ולוקאסן מסיימים חוזים ולא ימשיכו, סבוריט יעזוב את ישראל אחרי שש שנים במכבי תל אביב ובונדוסו שחתום גם לשנתיים הבאות, יושאל או יעבור (תלוי מה סוכנו ימצא עבורו). אדו תלוי מאוד ברובי קין. הוא נתמך מאוד על ידי דומיניק פרייס ובן מנספורד, שמעריכים כי בעונה הבאה מכבי תל אביב תיהנה ממנו, כך שהזר עם הדקות הכי מועטות עשוי עוד להישאר. לגבי מילסון, אם מכבי תל אביב תקבל הצעה סביב 5 מיליון יורו, היא תשקול את מכירתו. אחרת הוא ישאר.

שחקן מכבי תל אביב הנרי אדו
"רוצה ללמוד". קין על אדו, שצפוי להיכלל בסגל | אריאל שלום

מבין הישראלים יש רבים שמסיימים חוזים. דניאל טננבאום, ניר ביטון, שרן ייני, אייל גולסה ואופיר דוידזאדה לא מחזיקים בהסכמים לעונה הבאה. מהחבורה הזו, דוידזאדה ימשיך. לגבי היתר הדברים עוד לא ברורים, בטח באשר לקפטן הוותיק ייני, שאמר לאחרונה שהוא דווקא רוצה להמשיך.

גם לערן זהבי אין חוזה לעונה הבאה, אבל הוא מקרה בפני עצמו. בסביבתו הקרובה מעריכים שהוא ימשיך. בסביבתו הממש קרובה מאמינים שההחלטה שלו אם להמשיך תלויה בגובה החוזה שיציע לו מיטש גולדהאר. בהנחה שהקנדי לא מתכנן רעידת אדמה, הוא יציע לזהבי חוזה. אם ההצעה תהיה קרובה למיליון יורו שהשתכר זהבי בעונה הזו, משוכנעים מקורביו, הוא יראה זאת כהבעת אמון אמיתית בו ובתרומתו ובגיל 37 ימשיך לעונה נוספת. חיתוך משמעותי בהצעה חדשה, עשוי להתפרש על ידי זהבי כפגיעה במעמדו ולכך הוא בטח לא יסכים, ומכאן שעתידו של כוכב מכבי תל אביב, תלוי בהסכם שיוגש לו.

ערן זהבי מכבי תל אביב
"הכל בכבוד הדדי". זהבי | אריאל שלום

גבי קניקובסקי ודן ביטון עם אופציות לעונה הבאה. הראשון מחוזר לחוזה חדש, השני עדיין לא יכול לדעת מה יוחלט לגביו. מכבי תל אביב משתוקקת להחתים את קניקובסקי על חוזה חדש ולהשאיר אותו לעוד שנים, אבל הוא נחוש למצוא קבוצה בחו"ל והסוכנות האנגלית עימה חתם לייצוג, עובדת על זה בכל הכוח. כרגע אין עדיין הצעה על השולחן. גם לאבישי כהן אופציה שתלויה במכבי תל אביב והיא אמורה לממש אותה למרות חודשים אחרונים פחות דומיננטיים שלו.

ויש שחקנים חתומים לעונה הבאה, שיכולים לצאת לפגרה בראש שקט, כמו רועי משפתי, עידו שחר, עידן נחמיאס, רז שלמה, מתן בלטקסה, רוי רביבו, יוריס ואן אובריים, דור פרץ, יונס מלדה, אושר דוידה, דור תורג'מן ואלעד מדמון. החלוץ נרכש כזכור מהפועל חדרה באמצע העונה, נשאר לסייע לקבוצת נעוריו לשרוד בליגת העל ויצטרף עם החזרה של הצהובים לאימונים.

לעדן קארצב אין הסכם לעונה הבאה והוא שואף לצאת שוב לאירופה, לקבוצה אחרת מאשר איסטנבול בשאקשהיר הטורקית שעדיין מחזיקה בכרטיסו. יונתן כהן מחזיק בחוזה לעונה נוספת ורוצה לשחק. אם קין ימשיך, הוא לא יהיה חלק מהסגל.

המאמן האירי אמור להחליט בשבוע הקרוב אם הוא נשאר לעונה נוספת. מכבי תל אביב רוצה, העוזרים של קין רוצים והוא אמור למסור תשובתו עד שיעזוב אחרי המשחק מול מכבי בני ריינה.

אלעד מדמון חותם במכבי תל אביב
אלעד מדמון חותם במכבי תל אביב | אתר רשמי, מכבי תל אביב

ומה לגבי חיזוק פרט למדמון? הדברים כאמור תלויים קודם כל במהפכת הזרים הצפויה וביכולת להביא שחקני חיזוק ראויים חרף המצב הביטחוני בישראל.

בגזרה הישראלית, כרם זועבי, הכישרון הצעיר של הפועל ירושלים, נמצא תחת מעקב ממושך וכבר פרסמנו כי הצהובים שוקלים לממש את סעיף השחרור שלו (קצת פחות ממיליון יורו, אם כי המועדון טוען כי הוא תקף רק לקבוצות מחו"ל). לגבי מוחמד כנעאן, שהיה מועמד רציני בשנה שעברה לפני הפציעה הקשה, במכבי תל אביב לא חושבים שאפשר להגיע להסכם עם מ.ס. אשדוד. שגיב יחזקאל יילקח בחשבון אם הסכומים יהיו ריאליים ובהתאם לפתירת התסבוכת שלו עם אנטליאספור המחזיקה בכרטיסו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי