"קינדה לא מנהיג באופי שלו, הוא שחקן שנגרר. אימנתי את גדי וזה לא זה"

play
גדי קינדה, מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
צפו: פיירו ודוד שוב הצטיינו, מכבי חיפה דרסה 1:4 בחוץ את הפועל באר שבע 02:55

עתיד שימיץ' ("אוכל את הכדורגל הישראלי בלי מלח"), כיוף ("צריך להמשיך כשוער ראשון"), המחליף של שרי ("אם הוא טוב, קשה להאמין שיעדיף את ישראל") וסבע ("השאלה אם חל שינוי"). עטר יורה אצל קטן

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אחרי שמכבי חיפה הביסה את הפועל באר שבע, הפרשן וכוכב העבר ראובן עטר עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" וניתח את מצבה לקראת העונה הבאה תחת ברק בכר.

עטר נשאל מה בכר יכול לקחת מסיום העונה לקראת העונה הבאה: "הסדר בקבוצה נשמר אבל יש הרבה דברים שצריך לשפר. הוא לא צריך להסתכל רק על המשחק בבאר שבע או על החודש האחרון אלא על כל העונה – צריך לקחת את הפיקים הטובים והתקופות הפחות טובות, ובהתאם לזה לחזק. בסוף, אתה צריך את השחקנים שיהיו טובים גם ברגעים הלא טובים. הי הרבה עליות וירידות העונה. אם לא היו הרבה עליות וירידות דרסטיות, מכבי חיפה הייתה אלופה בקלות".

פרנזי פיירו | ברני ארדוב

על עתידו של פיירו שנראה מצוין לאחרונה: "כל עוד מכבי חיפה משחקת על הארץ, מרגל לרגל, כל מי שישחק זה מבורך והוא יהיה טוב. כשעבורים למשחק של הגבהות, כמו שהיה בהפסד למכבי תל אביב, זה קרה לא מעט פעמים העונה. כשדין דוד משחק ליד פיירו, זה שילוב טוב. כל עוד אין מחליף ראוי, לא משחררים אף אחד. מי יכול לבוא במקומו? חלוץ מהיר, אבל קשה להביא. כל עוד לא מוצאים, לא לשחרר. אני לא יודע אם פתאום קבוצה כמו בשיקטאש, והבנתי שיש לו תג מחיר שהם יכולים לשלם אותו, זה משהו שיכול לקרות וזה לא תלוי במכבי חיפה וגם לא בבכר. ארבעה-חמישה מיליון, לא זוכר מה תג המחיר שדיברו עליו. בעונה הבאה יהיה הרבה יותר קשה משנים קודמות להביא שחקנים טובים. גם בתוך הארץ, יהיו מאבקים ומלחמות כספיות".

על גדי קינדה שלא מצליח להיכנס לעניינים: "אני אמרתי שהוא לא מנהיג אלא שחקן טכני. בהתחלה לא דיברו על זה שהוא המחליף של צ'ארון שרי. אני אמרתי שהתפקיד שלו זה התפקיד של שרי ורפאלוב, הוא לא יכול לשחק באגפים והוא לא מנהיג באופי שלו. הוא שחקן שנגרר, לטוב ולרע. כשהקבוצה רצה, הוא ירוץ איתה ויהיה טוב. כשהקבוצה תהיה פחות טובה, הוא גם יהיה פחות טוב. באמצע העונה הייתה לנו שיחה וכולם דיברו על זה שהוא אקס פקטור וה-שחקן של ינואר שיביא את השינוי. אני אמרתי לך שאימנתי אותו ושזה לא זה. הוא שחקן טוב אבל הציפיות הן יותר מידי, יותר ממה שהוא. הוא שחקן בסדר, אל תצפו, זה לא אחד כמו עומר אצילי שהגיע הזמנו. יהיו תקופות שהוא יהיה שחקן הרכב, יהיו תקופות שהוא יהיה שחקן ספסל וגם יהיו תקופות שהמאמן יכעס עליו ולא יכניס אותו כמחליף. הוא שחקן טכני והוא הראה לנו את הניצוצות, את זה ידעתי, אבל הוא לא הפגין יכולת טובה פלוס לאורך זמן בשום מקום. הוא הביא את זה לתקופות קצרות ואני חושב שזה מסכם את מה שחשבתי לאור זה שאימנתי אותו. אני חושב שבכר בונה עליו, הוא ירוויח אותו בתקופות מסוימות אבל יהיו תקופות שהוא יחליף אותו ובגלל זה צריך סגל רחב".

גדי קינדה, מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

על עתיד שימיץ' שמוזכר גם הוא כמי שעשוי לעזוב את המועדון: "לסובוי זה ברור, אבל אני בדעה שהראשון שצריך לשחרר זה שואו. לגבי שימיץ', ליגה שלנו הוא מצוין, השאלה איך הוא יתמודד אם נגיע לשלב בתים באירופה. תהיה לנו בעיה איתו בקצב ובמהירות וגם אם נצטרך לשחק רק עם שני בלמים. בליגה, הוא אוכל את הכדורגל שלנו ואת הליגה פה בלי מלח. אין בלמים בארץ, תסתכל על כל הקבוצות, אין בלם אחד שיכול להתמודד עם פיירו מבחינת גובה ומאסה, חוץ מהבלמים של בני ריינה".

האם כיוף שוער ראשון לקבוצה אלופה: "כן, חד משמעית. אני רואה מגמת שיפור ככל שהתקדמה העונה. הייתה לו איזה ירידה אבל הוא התאפס מהר והוא משרה ביטחון על ההגנה במשחקים האחרונים. הוא פוטנציאל גדול מאוד. אני חושב שהוא עשה קפיצת מדרגה, אין לי ספק שכיוף צריך להמשיך כשוער ראשון".

שריף כיוף, שוער מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

מחליף לצ'ארון שרי: "יש הרבה עבודה לסקאוטים ולגל אלברמן, הם צריכים גם למצוא את האופציות וגם אחד שיסיכים באמת לבוא למדינה שלנו. אם הוא שחקן כזה טוב, אם אין לו איזשהי זיקה, קשה לי להאמין שהוא יעדיף את ישראל, לצערנו, לעומת קפריסין, יוון, בלגיה – אם יהיו לו אופציות כאלה. אלא אם יש לנו שחקנים מתוך מכבי חיפה כמו קורנו, סק ושימיץ' שמכירים ויכולים להמליץ, כי המצב הוא לא טוב וזה ברור. האם הסגל הזה כמו שהוא יספיק לליגה בעונה הבאה? ללא ספק, לא היה משחק אחד שמכבי חיפה לא הייתה עדיפה על הקבוצה שהיא שיחקה נגדה. אני לא קונה את כל הסיפורים, הכל היה טוב, אבל היו את ארבעת המשחקים (פעמיים רינה, הפועל ת"א ונתניה בגביע), זו התקופה שהכריעה את העונה ושם מכבי חיפה פישלה".

חזרה אפשרית של דיא סבע: "זו דילמה. הוא התאמן בצד כתוצאה מכך שמכבי חיפה כמועדון החליט שהוא לא ישחק. הזיזו אותו הצידה והוא לא שותף מבחינה מקצועית. הייתה החלטה מסוימת שאנחנו לא יודעים בדיוק מה הסיבות ומה עמד מאחוריה. מעניין לדעת אם חל שינוי וזו השאלה".

דיא סבע במדי מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

על העונה הבאה של דגו: "הכל עובר מהר בקריירה של מאמן ולא זוכרים. אם אגיד לך שאימנתי עשר שנים ברצף, תשע מתוך עשר במכבי נתניה, אתה תגיד 'מה באמת, כל כך הרבה?'. אתה מבין? זה נשכח. ובעונה שלא אימנתי בנתניה, הייתי בבית"ר ירושלים. אם אני אגיד לך ששלוש פעמים הגעתי עם נתניה לאירופה, אתה תזכור? אתה לא תזכור, שוכחים. אפילו אם אתה מביא תארים או הישגים גדולים, שוכחים. כל הזמן אתה נבחן מחדש כמאמן. דגו יעמוד למבחן, הוא יגיע לאיזה קבוצה שלא תהיה ובמשחק הראשון שהוא יעשה תיקו או יפסיד, יתחילו לבקר והוא יצטרך לדעת להתמודד. החיים הם שונים מחוץ למכבי חיפה. גם כשהוא עצמו תפקד פחות טוב, עדיין הקבוצה בחלק מהמקרים ניצחה והיו רגעים שהוא תפקיד מצוין והקבוצה הצליחה איתו. יש תקופה שאתה נלחם בזה, אתה נהנה מהאימון וסובל, ככה זה. ואז מגיע שלב שאתה אומר לעצמך 'קאט, מה אני צריך את זה?'".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי