"דגו? עונה חלשה מאוד. גדי קינדה זה לוקה מודריץ' של הכדורגל הישראלי"

play
גדי קינדה חוגג | מאור אלקסלסי
ריאיון עם מגן מכבי חיפה לשעבר, סאן מנחם ואשתו עמית, בתכנית "מחוץ לקווים" 22:03

הטעות של המאמן ("שימוש יתר בקשרים אחוריים"), איבוד האליפות ("סגל השחקנים של מכבי חיפה הרבה יותר נוצץ משל מכבי ת"א") וכיוף ("בעונה הבאה יהיה יותר טוב"). אייל לחמן מנתח בתוכניתו של יניב קטן

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

לפני הדרבי בין מכבי להפועל חיפה במחזור הסיום, מאמן העבר אייל לחמן עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" וביקר את מסאי דגו, החמיא לגדי קינדה והתייחס לשריף כיוף.

לחמן פתח את דבריו וניתח את הדברים בצורה שהפתיעה את קטן: "העונה של דגו חלשה מאוד, כי היה לו סגל שחקנים הרבה יותר נוצץ מזה של מכבי תל אביב. אין לי שום ספק שמבחינה קבוצתית רובי קין נתן מהלומה קשה לדגו. עונה פנטסטית? פנטסטי במכבי חיפה זה אליפות, בטח כשהסגל מצוין. כשאתה רוצה לקחת אליפות אתה צריך לחבר 70 גולים. מי הגולרים במכבי תל אביב? מילסון לא גולר גדול, קצת דור פרץ, תורג'מן גולר גדול אבל הוא לא שיחק כמעט בהרכב. למכבי חיפה יש היצע של שחקנים שפוגשים את המסגרת ברמה הגבוהה ביותר".

רובי קין מאמן מכבי תל אביב עם מסאי דגו מאמן מכבי חיפה | אריאל שלום

לחמן המשיך: "הטעות של דגו לאורך כל העונה היא שימוש יתר בקשרים אחוריים. מכל הקשרים ששיחקו במכבי חיפה העונה, היה צריך לשחק אחד. אם מסאי היה הולך עם גדי קינדה וממקם אותו כ-6 שמסדר את המשחק – אתה יודע איזה כיף זה לקבוצה? הקבוצה זורמת. קינדה צריך לשחק 6 גם בנבחרת ישראל. אני אומר לך שזה לוקה מודריץ' של הכדורגל הישראלי. זה צריך להיות המודל הישראלי. הקשר האחורי צריך להיות השחקן הכי טכני שלך, לא בהכרח הכי אגרסיבי. כשאתה לוקח שחקנים קדמיים שמאזן הכיבושים שלהם נמוך ומוריד אותם מדרגה או מדרגה וחצי אחורה, אתה פותח להם את המשחק, נהיה מצב שהכדור נמצא אצלך ברגל יותר זמן ואתה מוריד את הנטל גם מההגנה".

על סוגיית שריף כיוף והאם הוא צריך להמשיך כשוער הראשון של מכבי חיפה גם בעונה הבאה: "כן, בטח. אם כבר עברו את העונה הזו עם כיוף, בעונה הבאה הוא יהיה הרבה יותר טוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי