"אין לה שום סיכוי": הפועל באר שבע לא תתחרה על האליפות גם בעונה הבאה

play
רותם חטואל מול עלי מוחמד | מאור אלקסלסי
זהבי השתווה לדין דוד, מכבי ת"א נפרדה מסבוריט: צפו בניצחון 0:2 על ריינה 03:13

מאבק האליפות בעונה הבאה ("לבאר שבע אין את שחקני הבית של מכבי ת"א ומכבי חיפה, לא רואה אף קבוצה שיכולה להצטרף אליהן"). וגם: העבודה שצפויה לבכר, העונה של קין והפיאסקו בהפועל ת"א. אוזן מנתח

(גודל טקסט)

אחרי סיום עונת 2023/24 בליגת העל, פרשן ספורט1 אורי אוזן עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לטענות לפיהן מכבי תל אביב לא הייתה הקבוצה הטובה ביותר, לעונה שעברה על מכבי חיפה ומסאי דגו, לבעיה הגדולה של הפועל באר שבע ולפיאסקו בהפועל תל אביב.

על הטענות לפיהן לא הקבוצה הטובה ביותר זכתה באליפות, השיב אוזן: "אני מבין את התסכול של מכבי חיפה, היא עשתה עונה טובה, אבל בסוף הקבוצה שלקחה אליפות עשתה 85 נקודות – שזו הכמות השלישית הכי גבוהה בעשור האחרון. מכבי תל אביב עשתה עבודה נהדרת והבטיחה את התואר ב-0:1 בסמי עופר, אחרי שהפסידה רק שלוש פעמים העונה. זו אלופה מהראויות שהיו לנו, היא התמודדה עם קשיים, לו"ז מטורף והייתה לה גם מתחרה טובה. כשאתה מאבד פער של עשר נקודות אתה יכול להתפרק – והם חזרו".

האזינו לדברים

על העונה של רובי קין: "אני חושב שהסיטואציה שהוא היה בה מבחינה נפשית והדרך שלו להתמודד איתה, אנשים צריכים להבין מאיזו מדינה הוא מגיע – אחת העוינות כלפי ישראל באירופה. המשפחה שלו שם והוא אחר כך יחזור לאירלנד. הוא התמודד עם זה בגבורה וזה מאוד קשה כי לנפש יש השפעה עצומה. הוא היה פה לאורך כל המלחמה, ניהל את הקבוצה מצוין והתמודד עם משברים, כולל משבר ערן זהבי ודור פרץ שהוא הוריד אותם לספסל באמצע העונה. היו הרבה תלונות של אוהדים, אבל אני חושב שבמובן מסוים הם לא כל כך מבינים איזה קושי זה לשחק שלוש פעמים בשבוע אחרי שהליגה נעצרה לחודשיים. אתה לא מבין כמה זה קשה. מכבי תל אביב נכשלה בענק השנה ברכש. היא שיחקה עם שני זרים – מילסון וסבוריט".

רובי קין מאמן מכבי תל אביב | ברני ארדוב

על העונה של מסאי דגו: "אני חושב שמכבי חיפה לקחה החלטה שבסופו של דבר התבררה כטובה. ההחלטות הלא טובות היו בגזרת השחקנים. בלתי אפשרי לשמור על האליפות כשהשחקנים שהתחילו את העונה שעברה – אבו פני, ג'וש כהן, עומר אצילי, דולב חזיזה שלא שיחק כל העונה – היא איבדה את כולם. התחליפים? היא בנס הרוויחה את חלאילי. אני חושב שדגו הרוויח צעירים, קידם אותם ועשה את המקסימום מהמינימום. הוא הרוויח בגדול כי אני בטוח שהקבוצה הבאה שתתפנה תיקח אותו. מכבי חיפה עשתה את ההחלטה הנכונה מבחינתה – להחזיר את המאמן הכי טוב בארץ, ובוא נראה מה בכר יבנה לקראת העונה הבאה כי בסגל הזה יהיה למכבי חיפה קשה, היא צריכה לעשות שינויים. בסוף, אתה קם ונופל על בחירת שחקנים. אומרים שקורנו ופיירו אולי יעזבו, בוא נראה איזה צוות בכר יבנה סביבו ויהיה מעניין מאוד בעונה הבאה.

"דבר אחד הוא די ודאי: אנחנו נראה את מכבי חיפה ומכבי תל אביב רצות ראש-בראש על האליפות, אני לא רואה אף קבוצה שיכולה להצטרף אליהן. באר שבע כביכול הייתה שם כל עוד היא הייתה יכולה לקנות שחקנים מתוך הארץ, זרים או ישראלים, אבל ברגע שנגמר העניין הזה, בגלל שאין לה תשתית ואין לה מחלקת נוער, אז אין לה שום סיכוי להתמודד. לבאר שבע אין את שחקני הבית שיש למכבי תל אביב ולמכבי חיפה.

אליניב ברדה, מסאי דגו, רובי קין | עיבוד תמונה, ברני ארדוב, דני מרון, אתר מכבי חיפה

"אין לי שום טענה לברדה, יש לי טענה לבאר שבע שבשנים הטובות שלה במקום לשקם את מחלקת הנוער ולגדל שחקנים, בכלל לא עשו ניסיונות. אתלטיקו מדריד? זו הטעיית הציבור, לא היו שום ניסיונות, הפועל באר שבע לא התחרתה בכלל על שחקנים, להפך, הרבה מאוד שחקנים של נבחרות הנוער גדלו באר שבע ובגיל 15 עברו למועדונים אחרים. עצוב, כי הפועל באר שבע פעם הייתה אימפריה בנושא הזה. זה מועדון מאוד חשוב עם קהל פנטסטי וברדה שעושה לטעמי עבודה נהדרת, ועוד יכול לסיים את העונה הזו עם גביע שני כמאמן. הוא הפנים של באר שבע, אבל ההתלבטות שלו היא מה יהיה בהמשך כי אתה לא יכול להסתמך כל הזמן על פגיעה בזרים, זה מאוד קשה, ישראלים כמעט בלתי אפשרי להביא ולכן הפועל באר שבע בפיגור ממכבי חיפה ומכבי תל אביב שכל הזמן יכולות להעלות מהנוער שחקן או שניים שמשדרגים את הסגל ועושים הבדל".

על ירידת הליגה של הפועל תל אביב: "מימון גרוע מוריד לתחתית, ניהול גרוע מוריד ליגה. הפועל תל אביב העונה הייתה עם ניהול איום ונורא וקבלת החלטות הכי גרועה שאפשר. הפיאסקו סביב יוסי אבוקסיס, כואב לי עליו, אני מאוד אוהב אותו, אבל זו החלטה באמת מהגרועות שהיו והוא עשה לעצמו השמדת ערך. היה חייב לנוח, קשה לעבור ככה מקבוצה לקבוצה. העזיבה של חוסה רודריגס רגע לפני סיום החלון בלי להביא לו תחלף, בחירת זרים לא נכונה בתפקידים לא נכונים, נפילה כמעט בכל עמדת מפתח. חבל בשביל הליגה, כי אין הרבה קבוצות שיכולות למלא את בבלומפילד. אולי בטווח הארוך זה יעזור למועדון לנקות את הדברים הלא טובים ולקום מחדש".

יותר מ-20 אלף אוהדים של הפועל תל אביב הגיעו | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי