"מכבי חיפה? הייתה התעניינות. יש לי אופי חזק, אני יכול להביא אליפויות"

play
מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
זהבי השתווה לדין דוד, מכבי ת"א נפרדה מסבוריט: צפו בניצחון 0:2 על ריינה 03:13

הבחירה בריינה ("הייתה הצעה מקבוצה גדולה, אבל העדפתי ללכת עם הלב"), הגישושים מהכרמל ("לא היה נכון לי לשבת על הספסל") ופרישת ניצן ("קצת כאב לי"). גד עמוס בריאיון ב"ספורט ב"2 ב"רדיו חיפה"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אחרי עונה מצוינת מבחינה אישית וקבוצתית, שוער מכבי בני ריינה גד עמוס עלה לשידור בתוכנית "ספורט ב-2" ב"רדיו חיפה" והתייחס לגישושים מצד מכבי חיפה, לאי זימונו לנבחרת ולעתידו.

עמוס סיפר: "כשחתמתי בריינה הרבה אנשים הרימו גבה כי הייתי אחרי שנתיים מצוינות בבני סכנין. אני יכול לגלות לך שהייתה לי הצעה לחתום לשלוש שנים בקבוצה גדולה אבל העדפתי ללכת עם הלב שלי, עם שרון מימר, שמבחינתי הוא מאמן מעולה, בן אדם מדהים והוא בטופ של הכדורגל. אחרי שישבתי איתו ועם סעיד בסול הבנתי שזה המקום הכי טוב בשבילי ואני שמח שהלכתי עם הלב. האמנתי שתהיה בריינה קבוצה טובה ובסוף זה גם התחבר והייתה עונה מצוינת".

גד עמוס | מאור אלקסלסי

עמוס נשאל האם הייתה הצעה ממכבי חיפה: "הייתה התעניינות אבל זה לא משהו שהיה רלוונטי מבחינתי בנקודת זמן הזו, אחרי שזכיתי בתואר שוער העונה והשתייכתי לסגל נבחרת ישראל. אני מרגיש שאני בשיא הקריירה ויש לי עוד המון שנים לתת. בניגוד לשחקנים אחרים שמגיעים לגיל הזה (35) ומרגישים שבעים ורוצים להעביר את הזמן, מי שאיתי בחדר ההלבשה יכול להעיד שאני תמיד מגיע ראשון, עושה את ההכנה ולא מוותר על אף אימון ואף משחק. מבחינתי כל שנה לשחק ממשחק האימון הראשון ועד האחרון. אני אוהב כל כך את המקצוע ורוצה להמשיך ליהנות כמה שיותר. הזכרת את מכבי חיפה, אני לא חושב שלשבת על הספסל היה נכון לי. לא שאמרתי שהייתה הצעה או לא, אבל זה פשוט לא היה רלוונטי לנקודת הזמן הנוכחית כי רציתי רק לשחק ולהוכיח. האם הייתה הצעה? אני יודע שהייתה התעניינות. באופן אישי אף אחד לא דיבר איתי, היו דיבורים מסביב, אבל לא משהו ספציפי. אני תמיד אשאף לשחק ולהוכיח שאני הכי טוב. אני מקווה שאמשיך לקטוף תארים אישיים וגם קבוצתיים. אני מאוד אוהב את ריינה, אבל לקחת תואר אישי עם קבוצה שהיא נחשבה לקטנה זה לא משהו מובן מאליו. אני רוצה לשחזר את זה ואני רעב".

האם הוא חש פספוס מכך שלא שיחק בקבוצה גדולה: "אפשר להגיד שיש לקריירה שלי הרבה תירוצים ושבזבזתי הרבה שנים בלאומית. סבלתי מאוד משוערים זרים כשהייתי צעיר ומבחינתי זה הדבר הכי גרוע שיכול להיות לכדורגל הישראלי. בסופו של דבר כשקיבלתי את ההזדמנות הוכחתי שאני מתאים לרמות האלה ואני רוצה להמשיך להיות טוב ולהוכיח את עצמי. התמודדתי כבר שלוש שנים רצוף על שוער העונה וזה אחד הדברים שרציתי תמיד לסמן עליו וי. עוד וי שהייתי רוצה זו קבוצה גדולה וברור שזו שאיפה של כל שחקן לרוץ לתארים, ואני יודע שאני שוער שמתאים ויכול להביא אליפויות כי עברתי המון בקריירה ויש לי אופי מאוד חזק. אם דברים היו מסתדרים אז יכול להיות שזה היה קורה, כרגע זה פחות מסתדר ואני לא כועס. תמיד יש הרגשה של 'הייתי יכול', אבל אני שמח במקום שאני נמצא בו".

גד עמוס | מאור אלקסלסי

האם העונה שעברה על איתמר ניצן במכבי חיפה הרתיעה גם אותו: "אני רוצה להגיד שאיתמר ספורטאי ענק ושוער מצוין. כאב לי קצת לראות אותו פורש, כי הוא שוער מצוין ואני חושב שמבחינה גופנית עוד היה לו מה לתרום. לגביי, שום דבר שקורה בחוץ לא משפיע עלי, אני מכיר את היכולות שלי ואת העמידה שלי בלחץ. זה לא שכל החיים קטפתי תארים והייתי מצוין, היו גם רגעים פחות טובים וידעתי להתמודד עם הכל וליצור לעצמי אופי חזק. כשאתה מסתכל לכיוון קבוצה גדולה אתה מסתכל על הצד החיובי ולרגע לא חשבתי על זה".

על כך שהוא לא זומן הפעם לסגל נבחרת, למרות שדניאל פרץ נמצא עם הנבחרת האולימיפית: "כמה פעמים שאלו אותי את השאלה הזו בשבוע האחרון. יש צוות מקצועי חדש ואני רוצה לאחל לו בהצלחה בתקופה הקשה הזו שאנחנו עוברים כישראלים. הם החליטו על הזימונים, כל מי שזומן מצוין וכמובן שכאב לי מאוד. יש לי קרע קטן ומציק במפשעה, אבל אם הייתי מוזמן אפילו לא הייתי מדווח עליו, והייתי מתאבד במגרש כמו בכל אימון. כאב לי, אבל אני האחרון שאעביר ביקורת על נבחרת ישראל. את השאלה הזו צריך לשאול אנשים אחרים ולא אותי. אני אשמח להיות בנבחרת בכל מצב ונחכה לזימונים הבאים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי