Sport1 Banner

"הייתי צריך לסיים עם 30 גולים. העתיד? צריך עוד זמן"

play
שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי | ראובן קסטרו
למה הוא מתכוון? צפו בריאיון של ערן זהבי על עתידו ובמסר המסתורי 14:29

ההחלטה שמתקרבת ("אולי אפרוש במקום אחר"), המספרים שלא סיפקו אותו ("המשפחה כועסת עליי"), העונה המלחיצה שעבר ("למדתי המון, גם בגילי") וזו שאולי תגיע ("זה לא אני 'להעביר' עוד שנה"). לרגל השקת הסדרה על חייו ב-"yes", זהבי פתח את הלב. ריאיון

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

השאלה המסקרנת של הקיץ בכדורגל הישראלי היא האם ערן זהבי יודיע על פרישה או שימשיך לפחות לעונה נוספת במכבי תל אביב. מיטש גולדהאר רוצה, השחקנים של מכבי תל אביב מבקשים וגם המקורבים בטוחים שהוא צריך להמשיך, אבל זהבי לוקח את הזמן. גם השבוע האחרון בו שהה עם משפחתו בחופשה בדובאי, לא עשה סדר. זהבי עדיין בלבטים.

הבוקר (רביעי) במסגרת אירוע של חברת "yes", זהבי פתח את הלב. החברה משיקה את הפקות המקור שלה לשנה החדשה ואחת הסדרות המדוברות היא "זהבי". הסדרה שתעניק במספר פרקים הצצה פנימה לחייו של מי שכבר יותר מעשור נחשב לכדורגלן הישראלי הכי מעניין.

השנה האחרונה הייתה מלאה בכל החומרים שצריכה סדרה טובה. זהבי חווה בה כמעט הכל. הוא סיים כאלוף עם מכבי תל אביב ועם תארים אישיים, אבל הדרך ממש לא הייתה פשוטה. היו בה כאבים, דמעות ואכזבות – אבל גם הרבה רגעי אושר.

עשית הרבה דברים בקריירה, אפילו ספר כבר כתבו עליך. אבל סדרה זה כבר עניין אחר.

"קודם כל כיף לעשות טלוויזיה ולהיכנס לעולם אחר. ברגע שהבנתי שהקריירה הולכת להיגמר, כל הזמן היו הצעות כאלה ואחרות והחלטתי שזה הזמן המתאים לתעד את כל מה שקורה לקראת הסוף. נחמד שתהיה לי מזכרת יפה מהקריירה שלי, ואני חושב שזה גם ייתן השראה להרבה ילדים וצעירים שייצאו לדרך בתור ספורטאים או כדורגלנים. לראות התמודדויות, לראות גם את הקשיים, לא הכל ורוד כמו שרואים בטלוויזיה. זה יכול להיות יפה".

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי
הפרק האחרון? זהבי, היום | ראובן קסטרו
ערן זהבי לצד כתב וואלה ספורט יניב טוכמן
"תהיה לי מזכרת יפה". זהבי | ראובן קסטרו

עוד באותו נושא

מאיפה כל ההכנסות? לא תאמינו כמה מיליונים יש לערן זהבי המספרים מראים – ערן זהבי "הזקן" הכי יעיל באירופה זהבי בנאום תודה: "גרמתם לי ללכת נגד ההיגיון והסיכויים"

בזמן שהיית בבצורת של הבקעות, היה מי שצחק ואמר שאתה עושה את זה לטובת הסדרה. בסך הכל זו הייתה עונה שיש בה את כל החומרים.

"הלוואי שזה באמת היה לטובת הסדרה, אם כבר אולי זה קרה בגלל הסדרה. הייתה עונה לא פשוטה, וכספורטאי, כשיש תקופות קשות זה משפיע על כל שקורה מסביב – המשפחה, החברים, הקשרים בתוך הקבוצה. לעבור תקופות כאלה זה האתגר וזה הכיף הגדול. זה מחזק אותנו וגורם לנו להתפתח. למדתי הרבה מאוד מהשנה הזאת. גם בגילי היו לי התמודדויות חדשות וזה היה אתגר גדול. אני שמח שצלחנו אותו בסופו של דבר בצורה הכי יפה שאפשר".

זכית באליפות, סיימת כמלך השערים ונבחרת לשחקן העונה. יכולת לצפות ליותר מזה בעונה כזאת?

"האמת, אני חושב שהיו חסרים לי כמה גולים. התאכזבתי קצת, כי אני חושב שיכולתי לסיים בקלות עם 30 שערים העונה עם קצת יותר ריכוז וחדות ופחות עומס גופני ומנטלי. יכולתי לעשות מספרים יותר טובים. כשאני אומר את זה לאנשים שקרובים אליי הם כועסים עליי ומסבירים לי שאני צריך לומר תודה על הכל, שאני לא מספיק נהנה ממה שאני משיג, אבל אני מצפה מעצמי ליותר".

חזרת מחופשה בדובאי אתמול. היה לך מספיק זמן שם כדי להחליט איך אתה ממשיך מכאן?

"לא הייתה לי דקה אחת לשבת. השבוע הזה היה מוקדש נטו לילדים ולמשפחה שלי. ההחלטות יגיעו תוך כדי תנועה עם כולם – גם איתי, גם עם המאמן, השחקנים, הצוות. אלה דברים שלוקחים קצת זמן. החלטתי לקחת שבועיים כדי להתנתק ולקחת חופש אחרי שנה מאוד קשה, גם כמדינה, גם כקבוצה. זו תקופה שצריך קצת להתנתק ולקבל החלטות יותר גדולות ויותר חכמות. אני רוצה לקבל את ההחלטה ממקום נקי, ומאמין שהדברים יקרו בשבועיים הקרובים".

ערן זהבי לצד אשתו שי
הדילמה נמשכת. זהבי לצד אשתו, היום | ראובן קסטרו
יו"ר בזק תומר ראב״ד, סא״ל יוסי אליאס ומנכ"ל yes אילן סיגל
האירוע של yes: יו"ר בזק תומר ראב"ד, סא"ל יוסי אליאס ומנכ"ל yes אילן סיגל | יח"צ – חד פעמי, רפי דלויה

פיזית, אמרת בעצמך שאתה מסוגל לשחק עוד חמש שנים. ההחלטה לא תתבסס על מצבך הפיזי.

"ההחלטה לא תהיה פיזית. עברנו שנה מאוד קשה ומאוד מלחיצה, ויכול להיות שאחרי שבועיים-שלושה של מנוחה והתנתקות אני מאוד אתגעגע ללחץ הזה, ויכול להיות שגם בדיוק ההפך ונגיע להחלטה שלא ממשיכים ביחד. אפילו יכול להיות שאני לא אפרוש פה, אלא במקום אחר. אני לא יודע".

מה הכוונה 'מקום אחר'?

"יכול להיות מקום אחר מחוץ לישראל, יכול להיות מקום אחר בכדורגל, יכול להיות מקום אחר בחיים".

אתה לא מרגיש שהלחץ ירד ממך עכשיו? עשית את שלך בעונה הזו, ולעונה הבאה אתה יכול להגיע כביכול רגוע.

"הלחץ עליי אף פעם לא חיצוני, הוא הרבה יותר עניין פנימי. הלחץ שאני שם על עצמי הרבה יותר גדול מהלחץ שאתם שמים עליי בתקשורת. בסוף העבודה שלכם זה לבקר כשצריך ולפרגן כשצריך, אבל הלחץ שאני שם על עצמי גדול. הייתי שחקן העונה, הייתי מלך שערים, בסוף אני מרגיש שיכולתי לעשות אפילו יותר. אז אני לא אגיע לעונה הבאה משוחרר ואבוא בגישה של 'להעביר' עוד עונה. זה לא אני".

רובי קין, ערן זהבי, מכבי תל אביב
"ההחלטות יגיעו תוך כדי תנועה, גם עם המאמן". לצד רובי קין | דני מרון
שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי
"הלחץ עליי אף פעם לא חיצוני, הוא הרבה יותר עניין פנימי". זהבי היום | ראובן קסטרו

אומרים שבגלל שלא נפרדת מהקהל כמו סבוריט או ייני, זה סימן שאתה לא עומד לפרוש.

"לכל אחד יש את הפרישה שלו. זה לא חייב להיות בדרך הזאת. זה יכול להיות בדרך אחרת לגמרי. לא רציתי להודיע שום דבר ולא רציתי לקבל החלטה לפני שאני מברר אותה עם עצמי, אז לבוא ולהיפרד מהקהל ואחר כך להתחרט – זה לא נראה לי נכון. בסופו של דבר הקהל של מכבי תל אביב לא הולך לשום מקום ואני לא הולך לשום מקום, ואם אני אודיע שאני מסיים, אז ברור שנדאג להיפרד כמו שצריך, בדרך שאני חושב שצריכה להיות".

יש כבר ספר וסדרה, ופתחת בית קפה חדש לאחרונה. מה עוד נשאר לך להשיג?

"יש עוד מלא אתגרים בדרך. החיים לא נגמרים. אמרתי גם בסדרה שאני אולי קצת מבוגר לכדורגל, אבל צעיר לחיים. יש חיים אחרי הכדורגל, גם אם חלק מסוים בנו מת כשפורשים. החיים ממשיכים ואני אעשה עוד הרבה דברים".

אתה אומר 'החיים ממשיכים', אבל קשה להמשיך עם המצב במדינה שלנו.

"אנחנו חיים ונושמים ככה מאז קום המדינה. אתה רואה את המצב בדרום ובצפון, ואנחנו בכל זאת ממשיכים לחיות פה. זה מלמד גם על העוצמות של המדינה. אם הכל ייעצר כל הזמן, אז ניתן פרס לאויבים שלנו. אסור לשכוח מה קורה, אבל צריך להגיד תודה לכוחות הביטחון. כשאנחנו חיים את החיים, אנחנו נותנים לחיילים שלנו את הסיבה להמשיך ולתרום. אני מקווה שהחטופים יחזרו ושהמלחמה תיגמר, כי באמת שכבר נמאס לנו לשמוע כל הזמן עוד ועוד 'הותר לפרסום'".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי