Sport1 Banner

איסמעילה סורו בריאיון: "הגעתי הביתה ופשוט בכיתי"

play
איסמעילה סורו בית"ר ירושלים | ברני ארדוב
צפו: בית"ר ירושלים הביסה 1:5 את הפועל ת"א והורידה אותה מתחת לקו האדום 05:10

קשר בית"ר ירושלים ראה את התאומים שלו הקיץ רק בגיל שלושה חודשים, נהנה בישראל ולא חושש, כואב את ההרוגים והחטופים, מסביר למה יש דגלי פלסטין ביציעי סלטיק, וגם: מה הוא חושב על עדי יונה ומה היה השער היפה בקריירה שלו?

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

לאחר שהסתיימה עונת 2023/24 ואיסמעילה סורו טס הביתה לחוף השנהב, הוא פגש בפעם הראשונה את התאומים שנולדו לו שלושה חודשים קודם. "הגעתי הביתה, ראיתי אותם ובכיתי, פשוט בכיתי, זה האושר הכי גדול בעולם, עד אז ראיתי אותם רק דרך הטלפון, אני לא יכול אפילו להסביר איך הרגשתי באותם רגעים", הוא מספר בריאיון לוואלה ספורט, "עכשיו אני כבר אבא לשלושה, משפחה עבורי זה מעל הכל, כל מה שאני עושה זה עבורם, שיהיה להם טוב יותר".

סורו לא מחזיק מאחוריו סיפור אפריקאי ממוצע על קשיים כלכליים יוצאי דופן כילד, בעיות משפחתיות קשות או רקע שגורם לדמעות. סורו הוא הבחור עם האנרגיות החיוביות. כמעט תמיד מחייך, לא מתלונן, תמיד מבקש לשחק – גם כשהוא סוחב פציעה או עייפות. נכס לכל מאמן. בקיץ, כשפורסם כי הקשר מועמד לבית"ר ירושלים, אוהדי הקבוצה ברשתות עשו את העבודה.

"התחלתי לקבל מאות ואלפי הודעות מאוהדים בכל פינה, לא רק באינסטגרם, גם בטלפון האישי שלי, הגיעו לכל מקום", הוא נזכר באהבה שקיבל עוד לפני שחתם, "בהתחלה לא הייתי בטוח שאחזור לישראל, הייתה אפשרות להישאר בפורטוגל או לעבור לצרפת, אך עם הזמן אתה מבין איפה באמת הכי רוצים אותך ונלחמים עליך, אז בחרתי לחזור לישראל".

משה אוחיון חוגג עם איסמעילה סורו בית"ר ירושלים
"עם הזמן הבנתי איפה באמת הכי רצו אותי ונלחמו עליי" | קובי אליהו

היו לך ציפיות אחרות מעצמך כשעברת מבני יהודה לסלטיק

"בעונה הראשונה קיבלתי הזדמנות בסלטיק והדברים הלכו טוב, השתלבתי והרגשתי שאני בדרך להיות שחקן משמעותי. ברגע שהתחלף מאמן דברים השתנו ולאט לאט שיחקתי פחות, כך שהחלטתי ללכת למקום שבו אשחק. עברתי לארוקה בפורטוגל, הייתה לי עונה לא רעה, רצו שאשאר, הייתה עוד הצעה מפורטוגל, אך אחרי שעשיתי בקיץ את כל השיקולים החלטתי לחזור לישראל ואני לא מתחרט על זה. טוב לי כאן. אני מאמין שאני שייך לרמות האלה ויכול גם לחזור לשם בעתיד ולהצליח, אבל אני לא חושב רחוק מדי, בשנה הקרובה אני בבית"ר ואנסה לעזור לה להתקדם. אחרי שנסיים את העונה נראה מה יהיה, אני כרגע בכלל לא מתעסק בזה".

אני מניח שבבית"ר ירצו שתישאר מעבר לעונה הבאה

"זה ביזנס. כשאתה טוב רוצים שתחתום לכמה שנים וכשאתה לא טוב רוצים שתעזוב אחרי חודש. טוב לי בבית"ר ובירושלים ואני אשמח אם דברים יסתדרו ואני אשאר פה עוד הרבה שנים. בכלל, ישראל זה מקום נכון עבורי, לא סתם חזרתי לכאן, יש כאלה שחוששים ובורחים, אני לא מפחד ומבין את הסיטואציה, אני הכרתי את הכל עוד כשהייתי בבני יהודה כך שזה לא חדש לי, צריך פשוט לדעת להתנהל נכון עם המצב. אני תמיד מספר לאנשים שישראל זה לא משהו שדומה למה שרואים בתקשורת".

אגב, בקיץ הציעו אותך לשלושת המועדונים הבכירים – מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע והם לא היו מעוניינים

"שמעתי הרבה דברים. בסופו של דבר פרט לבית"ר הייתה לי רק הצעה מהפועל חיפה והיא לא הייתה מספיק טובה. מעבר לזה קבוצות אחרות בישראל לא היו במו"מ איתי, כך שאני לא יודע, בסוף בזמן הנוכחי בית"ר היא הדבר הכי נכון עבורי, בחרתי נכון לעבור אליה".

איסמעילה סורו בית"ר ירושלים
בעל הבית החדש. סורו | ברני ארדוב

הייתה לכם בבית"ר עונה מורכבת

"כן. כשהגעתי הכרתי את יוסי אבוקסיס שמאוד רצה שאגיע. היו לנו רגעים טובים, אבל בכדורגל בתקופות רעות קורים דברים פחות טובים. המאמן סיים את דרכו, הגיע צוות חדש עם הדרך שלו והאנרגיות החדשות ודברים השתנו לטובה. אנחנו רוצים להשיג יותר מהישארות בליגה, אבל במצב שנוצר העונה, לפחות במשימה הזאת עמדנו".

בשיטה החדשה אתה משחק כקשר הדפנסיבי היחיד, כשלפניך שני קשרים יצירתיים, מיכה ויונה. זה קשה יותר?

"לא, ממש לא, להיפך. כאשר יש שני שחקנים כאלה שבאים לכדור, מחזיקים בו וכמעט שלא מאבדים אותו, כל מה שאתה צריך לעשות זה לדעת לחפות עליהם ולהיות במקום הנכון כדי לעשות את העבודה. נכון שעוד קשר שעושה הגנה לידך תמיד עוזר, אבל לפעמים זה גורם למשחק להיות יותר דפנסיבי ואתה פחות נהנה ומחזיק בכדור כקבוצה, אז אנחנו עובדים אפילו יותר קשה".

עדי יונה שחקן בית"ר ירושלים בחימום
עדי יונה שחקן בית"ר ירושלים בחימום | דני מרון

עדי יונה עשה את הפריצה שלו השנה. איך אתה רואה אותו?

"אני מת על עדי יונה. לפני הכישרון, המשחק החכם וזה שהוא מגיע בין הקווים, הדבר הראשון שאני אוהב בעדי יונה זאת העובדה שהוא לא מפחד, הוא בא לכל כדור, גם בסיטואציה הכי מסובכת, הוא בא לכדור כדי לנסות ולעשות משהו טוב, הוא לא חושש לרגע, הוא מלא ביטחון וזה מאוד מפתיע לשחקן צעיר. יש לו עתיד גדול לפניו, גם בישראל וגם באירופה".

לא סתם אתה מחזיק לבד קישור, אומרים עליך שאתה הקשר האחורי הטוב בישראל. אתה מרגיש ככה?

"אני מרגיש שאני מהקשרים הטובים כאן, מרגיש שאני דומיננטי ומשפיע על הקבוצה והמשחק ומצליח לתרום לקבוצה שלי. יש לנו עוד הרבה מה להשיג ביחד, לעשות עונה טובה יותר, להתקדם ולשמח את הקהל. זה מחמיא שמדברים עליי דברים טובים, אבל בסוף זאת הקבוצה ואני צריך לעזור לה להיות טובה יותר".

איך אתה עם השיטה החדשה שבה אתם לוחצים על כל המגרש?

"אני אוהב את זה. אני תמיד אוהב לרוץ יותר, להשתולל, לנסות לחטוף את הכדור ואוהב גם שכולם עושים את זה. אנחנו קבוצה שמתאימה לשיטה הזאת וזה עוד יביא לנו הרבה דברים טובים. השנה רק התחלנו לתרגל את זה תוך כדי הליגה. בשיטה הזאת התפקיד שלי עוד יותר משמעותי, גם עם הכדור, אבל הדבר הכי חשוב זאת התשוקה של כולם לשחק בשיטה הזאת, התשוקה היא המפתח".

השער נגד הפועל תל אביב היה היפה בקריירה שלך?

"היפה והמיוחד. זה לא עוד משחק, זה משחק נגד הפועל תל אביב, גם גול שאתה עוצר, רץ ובועט עם כל מה שיש לך, גם זה גול שעשה 0:4 והשלים משחק מדהים, גם נגד יריבה גדולה. אחרי השער לא ידעתי לאן לרוץ מרוב שמחה, רצתי שמאלה, אחרי זה ימינה עד שהתייצבתי לפני שאני נופל".

שחקן בית"ר ירושלים איסמעילה סורו מחבק את דור מיכה
"לא ידעתי לאן לרוץ מרוב שמחה". סורו נגד הפועל ת"א | דני מרון

בוא נדבר על השנה המורכבת. מה הבנת על ה-7 באוקטובר?

"אני עדיין לא מבין הכל, אבל שואל שאלות ובגדול מבין את התמונה. זה עצוב מה שקורה כאן ומה שעושים לישראלים, אני בצד של ישראל, אנשים כאן רק רוצים לחיות בשקט ואנשים בעולם לא מבינים את זה, מציירים להם תמונה אחרת ולכן הם נגד ישראל".

חששת לחזור לישראל?

"ממש לא. אני יודע שבישראל אני רגוע, שקט וטוב לי, אז למה שאחשוש? בגלל שהייתי כאן בעבר אני מכיר את הסיטואציה, יש זרים שפעם ראשונה כאן ואני מבין את החשש, מכיר גם את הלחץ של המשפחות, אבל בסופו של דבר טוב כאן, המלחמה לא מגיעה אלינו, הרגעים הקשים באמת זה לפגוש את המשפחות שאיבדו את הבנים והבנות שלהם או משפחות של חטופים, זה מאוד מאוד כואב, אבל זאת זכות לחזק אותם ולקחת חלק בדברים האלה".

שיחקת בסלטיק. אתה מכיר את דגלי פלסטין ביציע

"אני מכיר ואני יודע שזה הכל תוצאה של התקשורת שם, כי מי שרואה איך התקשורת בסקוטלנד מעבירה את הסכסוך כאן לא מופתע מדעת הקהל. הקהל לא מבין כלום, הם לא מודעים לכלום, לא יודעים איפה ישראל ומה קורה כאן, זה רק מה שהם ניזונים מהתקשורת והיא אנטי ישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי