"אם מכבי ת"א הייתה בתמונה, מכבי חיפה הייתה צריכה ללכת עליו בכל הכוח"

play
ברק בכר חותם על החוזה כמאמן מכבי חיפה לצד הבעלים יעקב שחר | אתר רשמי, מכבי חיפה
צפו: דיא סבע כבש והקהל היה מפולג, מכבי חיפה הביסה 0:3 את באר שבע 03:30

אורי אוזן התייחס ב"קטן ב-2" לחזרה אפשרית של אצילי: "משחקים סוג של פוקר". וגם: סערת סבע, הטרגדיה האישית של סק והרשמים מהבלם החדש של הירוקים: "אני לא חושב שהגיע לכאן יהודי בקליבר הזה"

(גודל טקסט)

פרשן ספורט1 ושחקן העבר אורי אוזן עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה", והתייחס בין השאר לסערת דיא סבע, למצבת הבלמים של מכבי חיפה ולחזרתו האפשרית של עומר אצילי.

על פרשת דיא סבע: "מכבי חיפה קיבלה החלטה מקצועית. קראתי בזמנו את הפוסט שושתף ונמחק. אנחנו בתקופה רגישה במדינה ולכן זה נופח מעבר לכל פרופורציה. מה שכן, מהרגע שהיא החלטה שהוא חוזר, מכבי חיפה לא עשתה שום דבר כדי לטפל בזה. היא צריכה לחשוב איך היא עושה את זה. ליאור רפאלוב דיבר מאוד יפה אחרי המשחק ואמר דברים נכונים. כשהדברים קרו בזמנו, המצב היה פי 1,000 יותר רגיש. היה את צ'ארון שרי ומכבי חיפה העדיפה בזמנו לשים את זה בצד, הם לא רצו שום רעש חיצוני ומהר סגרו את זה. אני אומר לך שהרבה מאלה ששרקו בוז לא זוכרים בכלל על מה היה הפוסט".

דיא סבע שחקן מכבי חיפה | ברני ארדוב

"גם כשאצילי הגיע בזמנו היו הרבה ששרקו בוז. השאלה עכשיו היא איך מטפלים בזה. אני כן חושב שצריך להיות מהלך אקטיבי מצד ההנהלה, מעבר למה שרפאלוב אמר, כדי להלבין את הענינינים. אל תעודדו את השחקן, שכל אחד שיעשה מה שהוא רוצה, אבל הבוז פוגע בשאר השחקנים ובקבוצה. בגלל התקופה הרגישה, היו צריכים לעשות מהלך אקטיבי מול הקהל כדי לייצר שקט. מקצועית, אני חושב שסבע יעזור מאוד למכבי חיפה וזה גם מה שברק בכר חושב. אפשר לפתור את הבעיה הזו, עבר מספיק זמן ובסוף מכבי חיפה תצטרך לעשות פעולה. צריך לציין שהיו גם הרבה מחיאות כפיים, שריקות הבוז פשוט יותר צורמות אז שומעים אותן יותר חזק".

על הבלם החדש של מכבי חיפה אמר אוזן: "אולכסנדר סירוטה מאוד הרשים אותי. הרבה יהודים מגיעים לכאן, אני לא חושב שהגיע יהודי בקליבר כזה. זה ברמה של זר פלוס, שחקן מדינמו קייב עם שתי הופעות בנבחרת אוקראינה. זה משחק ראשון. אנחנו זוכרים את המשחק הראשון של שימיץ', מהקשים של שחקן אי פעם, אני לא חושב שהיה בן אדם אחד שקשור למכבי חיפה שהאמין שהוא יסיים את העונה הקודמת ויפתח את העונה הזו. כרגע הוא פה. שחקנים צריכים סבלנות, תחשוב שסירוטה מעולם לא חוה מזג אוויר כזה, לחות כזו ותנאים כאלה. הוא התמודד יפה, רגל שמאל טובה והיה מעורב בשער הראשון. מכבי חיפה הראתה שיש לה סגל מאוד עמוק. חזיזה מתחיל להיכנס לעניינים.. מכבי חיפה מראה איזון. מכבי חיפה ומכבי תל אביב עם הסגלים הכי טובים בליגה, והפער מהפועל באר שבע גדול".

לורנצו שימיץ' שחקן מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

על כך שבכר לא רוצה את שימיץ': "זו פריביליגיה גדולה להשאיר שני בלמים זרים כשיש לך את סירוטה ואת שון גולדברג. אתה חייב לפזר את הזרים על כל המערכים. זה לא שבכר חושב ששימיץ' שחקן לא טוב, אלא שפשוט עדיף לו לבחור זר בעמדה שהוא צריך יותר".

על כך שסק טרם חזר אחרי הטרגדיה האישית שעבר: "אחרי מה שהוא עבר, לך תדע איך הוא ייצא מזה, זה לא פשוט. לפעמים דווקא אחרי טרגדיות כאלה הבריחה שלך היא לתוך הכדורגל, המקום היחיד שאתה מרגיש בו בטוח. סק הוכיח, בטח לפני שנתיים וגם ברגעים מסוימים בעונה שעברה, שהוא בלם מאוד משמעותי ושובר שוויון בליגת העל".

על חזרה אפשרית של עומר אצילי: "אני לא אוהב להגיד בכל מחיר. בשנתיים וחצי שלו במכבי חיפה הוא היה רמה מעל הליגה, אין שחקנים שנותנים מספרים כאלה והוא עשה את זה בשתי עונות ברצף. אם מכבי חיפה רוצה להכריע, אז אצילי בהחלט יכול להיות קלף משמעותי. כרגע למכבי חיפה אין תחרות על אצילי. אם מכבי תל אביב הייתה בתמונה, אני חושב שמכבי חיפה הייתה צריכה ללכת עליו בכל הכוח. ברגע שאין תחרות וזה רק היא, אז משחקים סוג של פוקר ובסוף אצילי ירצה לחזור. אם הוא יחזור לארץ ברור לכולם שזה יהיה רק למכבי חיפה, הרי אין אלטרנטיבה".

עומר אצילי | אתר רשמי, אל עין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי