מכבי חיפה בהלם: השחקנים "הושפלו", בקבוצה לא היו מוכנים

play
הסתבך. בכר | אתר רשמי, ראובן כהן, מכבי חיפה
קרובה להדחה: מכבי חיפה הושפלה 3:0 על ידי סבאח האזרית 03:22

הירוקים המומים מהתבוסה שעלולה לסיים את העונה האירופאית מהר מהצפוי ועשויה להתברר כמכה כלכלית ומקצועית. ביקורת על סונדגרן, החיצים כוונו גם לבכר שיצטרך להוציא את הקבוצה מהבוץ: "אם יש מישהו שיתאושש, זה הוא". ואיך זה ישפיע על גזרת הרכש?

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

הלם במכבי חיפה אחרי התבוסה 3:0 שספגו אמש (חמישי) בידי סבאח האזרית. עוד לפני המשחק בחיפה ידעו שמדובר ביריבה לא קלה, אך אף אחד במועדון לא ציפה להיות רשום על אחד ההפסדים המביכים של הקבוצה אי פעם.

בקבוצה העבירו ביקורת על היכולת של השחקנים, כאשר מי שספג את מירב הביקורות היה המגן הימני דניאל סונדגרן. המגן השבדי הביע כבר לפני כמה שבועות את רצונו לעזוב משום שמשפחתו חוששת לחזור לישראל בצל המלחמה, אלא שבחיפה שכנעו את סונדגרן להישאר. אמש היה המגן השבדי מתחת לרמתו המוכרת, וספג לא מעט ביקורות על טעויות שהובילו לשערים.

בקבוצה מבינים שההפסד אמש הוא מכה שיכולה להשפיע גם לטווח הארוך. בצוות המקצועי יאספו את השחקנים במטרה להרים אותם כבר לקראת משחק הגומלין ובעיקר לקראת פתיחת הליגה. אם הירוקים לא ירשמו מהפך דרמטי במיוחד במשחק הגומלין, הם יסיימו את העונה האירופאית כבר בתחילת חודש אוגוסט, מה שמהווה מכה מקצועית וכלכלית גדולה. "ברור שהמטרה היא שלב בתים. להיות מודחים עכשיו זה כישלון שלנו", קבע שחקן בחיפה, "כולם פה מרגישים רע מאוד. הושפלנו ולא היה לנו מענה בשום שלב של המשחק".

תקצירים ודיווחים בזמן אמת: הורידו עכשיו את אפליקציית וואלה ספורט

דניאל סונדגרן מכבי חיפה
הרבה מתחת לרמתו. סונדגרן | אתר רשמי, ראובן כהן, מכבי חיפה

חיפה תאגור 1.5 נקודות דירוג בלבד אם אכן תודח כבר בשלב זה מהקונפרנס ליג וכאמור מדובר גם בהפסד כלכלי של 5 מיליון יורו לכל הפחות כתוצאה ממענקים והכנסות נוספות שהיו מגיעות במקרה של הגעה לשלב בתים, אחת המטרות שהוגדרו. "אחרי משחק כזה אין הרבה מילים", קבע שחקן אחר בקבוצה, "אחד ההפסדים הגדולים בתולדות מכבי חיפה? לנו זה לא משנה איפה הוא ממוקם בהיסטוריה, מה שמשנה לנו שנראינו רע מאוד. אסור לנו להיראות ככה בהמשך".

מסביב לקבוצה נשמעו ביקורות גדולות גם על ניהול המשחק של ברק בכר, בייחוד על החילופים המאוחרים ועל כך ששינו את המשחק לרעה. למרות הביקורות מסביב, במועדון דווקא בחרו לעודד ולחזק את המאמן. "ברור שזה נראה רע מאוד, אבל אם יש מישהו שיכול להתאושש ולאושש את השחקנים מזה – זה ברק", אמר גורם בקבוצה, וגורם אחר גורם המשיך באופן דומה: "אנחנו סומכים על ברק, הוא יביא לכך שנהיה מוכנים לליגה".

ברק בכר מאמן מכבי חיפה
הסתבך. בכר | אתר רשמי, ראובן כהן, מכבי חיפה

במועדון הודו גם שבניגוד לשנים קודמות, העונה הקבוצה הגיעה לפתיחת העונה האירופאית בסגל לא מושלם בלשון המעטה. אתמול ניכר היה עד כמה חסר שחקני כנף בקבוצה, כשגורמים בחיפה טענו שגם בעמדת הקשר האחורי האופציות בסגל דלות מדי. כעת בקבוצה ידונו בנושא מחדש, כאשר גם הצוות המקצועי וגם ההנהלה מבינים שיהיה צורך בחשיבה מחודשת על חיזוק לקבוצה.

"הגענו לא מוכנים מבחינת חיזוק", הודו במועדון, "בהחלט נחשוב מחדש עכשיו מה צריך לחזק".

עוד באותו נושא: מכבי חיפה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי