לאזטיץ' מול האקסית והאחיין, מכבי ת"א תשוב לאצטדיון המקולל

play
לאזטיץ' | GettyImages, HENRY NICHOLLS/AFP
הישראלית היחידה באירופה: מכבי תל אביב חגגה עם 0:3 בדרך לפלייאוף 03:44

באצ'קה טופולה מחכה למכבי תל אביב בפלייאוף הליגה האירופית, כשהגומלין ייערך במקום בו הובסו הצהובים 6:1 בידי אולימפיאקוס. היכרות עם היריבה והפורמט החדש, ומה גובה המענקים?

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב דילגה הערב (חמישי) ללא בעיות מיוחדות על פני פוניבז' הליטאית ויכולה להיערך לפלייאוף הליגה האירופית, שם ממתינה לה באצ'קה טופולה הסרבית, קבוצתו הקודמת של מאמנה ז'ארקו לאזטיץ'. הצהובים "יארחו" (בהונגריה) את המשחק הראשון ביום חמישי הבא ושבוע לאחר מכן ייצאו ל-TSC ארנה, אשר שימש כאצטדיון הביתי המאולתר שלהם בעונה שעברה ובו הובסו 6:1 על ידי אולימפיאקוס במשחק המפורסם בשמינית גמר הקונפרנס ליג. המנצחת בצמד המפגשים תיכנס לשלב הליגה של הליגה האירופית, בעוד המפסידה תנשור לשלב הליגה של הקונפרנס ליג, כך שבכל מקרה מובטח קמפיין אירופי ארוך.

לאזטיץ' אימן את באצ'קה טופולה בשנים 2021-2024 ובהן ביסס את מעמדו כאחד המאמנים הטובים בבלקן. בין היתר הוא הצעיד אותה בשנה שעברה לשלב הבתים של הליגה האירופית. את מקומו תפס דיאן קלאפוריץ' הקרואטי בן ה-52, שהוביל את לגיה ורשה לזכייה בדאבל הפולני ב-2017/18.

בסגל של באצ'קה טופולה יש בעיקר שחקנים סרבים והיא מתמחה בהשבחה של שחקנים צעירים ומכירה שלהם. אחד השחקנים שיתייצבו מול מכבי יהיה אחיינו של המאמן הצהוב, החלוץ בן ה-20 מרקו לאזטיץ' שהושאל לבאצ'קה טופולה ממילאן. ביו השמות הבולטים נמצאים השוער בן ה-21 וליקו איליץ', הקשר איפט ג'אקוביץ' ואלכסנדר צ'ירקוביץ', שנרכש מקיריליה סובייטוב תמורת 1.2 מיליון יורו.

את העונה בליגה הסרבית פתחה הקבוצה עם שני ניצחונות, תיקו והפסד. היא כבשה ארבעה שערים וספגה שניים בלבד.

אלכסנדר צ'ירקוביץ' שחקן באצק'ה טופולה
אחד משחקני המפתח. אלכסנדר צ'ירקוביץ' | אימג'בנק GettyImages, Srdjan Stevanovic

אם תעבור את באצ'קה טופולה, מכבי תל אביב תיכנס אל הליגה האירופית. בניגוד לשנים עברו, הפעם לא מדובר בשלב בתים אלא בפורמט חדש: שלב ליגה שיכלול 36 קבוצות. כל אחת תקיים שמונה משחקים (ארבעה בבית וארבעה בחוץ) מול שמונה יריבות שונות. זאת אומרת, מכבי תל אביב תשחק מול שתי יריבות מכל דרג, כולל הדרג בו היא תהיה (כרגע דרג ג') ומבחינתה כמובן מדובר בשמונה משחקי חוץ, לאור האיסור לקיים משחקים בישראל בעקבות המצב הביטחוני.

לוח משחקים כזה יכול לכלול מפגשים עם רומא ומנצ'סטר יונייטד (או לאציו וטוטנהאם) מדרג א', ליון ופנרבחצ'ה מדרג ב', אוניון סן ז'ילואז ואחת הנושרות האפשריות מפלייאוף ליגת האלופות (למשל דינמו קייב) מדרג ג' וגם אתלטיק בילבאו והופנהיים או ניס מדרג ד'.

המחזור הראשון יהיה ב-25-26 בספטמבר, השני שבוע לאחר מכן ובהמשך אין שוב משחקים עוקבים, עד למחזור השביעי והשמיני שיהיו ב-23 ו-30 בינואר. זאת בניגוד לקונפרנס ליג, שם יש רק שישה משחקים ולא שמונה, וכך שלב הליגה יסתיים באמצע דצמבר, כפי שהיה נהוג בשלבי הבתים בשנים האחרונות.

גם מבחינת המענקים יש שינוי. לאור הגדלת מספר המשחקים, שווי ניצחון בליגה האירופית פחת. כניסה לשלב הליגה של המפעל המשני תבטיח למכבי תל אביב כ-4.7 מיליון יורו (כולל הבונוסים על המוקדמות) ומשם ניצחון יהיה שווה 450 אלף יורו (לעומת 630 בעונה הקודמת) וכל נקודה 150 אלף. כניסה לשלב הליגה בקונפרנס ליג תעניק למכבי תל אביב כ-3.8 מיליון יורו (כולל המוקדמות) ובמפעל הזה, השלישי בחשיבותו, יהיה בונוס של 400 אלף יורו על ניצחון (לעומת 500 בעונה הקודמת) ו-133 אלף עבור כל נקודה.

עוד באותו נושא: מכבי תל אביב בכדורגל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי