"יכולתי להיות יותר מרוצה מההכנה, כרגע אנחנו לא מספיק טובים"

play
רוני לוי, מאמן הפועל חיפה | שלומי גבאי
צפו: צמד לכנעאן, אשדוד חזרה מפיגור בדרך ל-2:4 על הפועל חיפה 03:12

הקיץ הבעייתי ("עדיף שהיה שקט"), השינויים בסגל ("יש שחקנים מוכשרים") ומחאת הקהל ("גם הוא צריך להוכיח את עצמו"). הפועל חיפה פותחת עונה ורוני לוי מנסה לשדר אופטימיות: "יואב כץ עושה הכל כדי לעזור לקבוצה"

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

קיץ סוער ומלא בקשיים עבר על הפועל חיפה, שדווקא אחרי עונה בה סיימה במקום הרביעי והייתה כפסע מהעפלה למוקדמות הקונפרנס ליג, נקלעה למשבר ניהולי ומקצועי. השחקנים התלוננו על התנאים כבר במהלך מחנה האימונים, חיזוק הסגל היה רחוק מהציפיות של רוני לוי והאוהדים ולכן אלה מפעילים לחץ על הבעלים יואב כץ למכור את המועדון, שבנוסף איבד את מתחם קרית חיים החיוני למחלקת הנוער. בצל הדרמה הזו, בשבת (20:00) תפתח הפועל חיפה את העונה בליגת העל כשתתארח אצל הפועל חדרה במסגרת המחזור הראשון, והיום (חמישי) ערך לוי את מסיבת העיתונאים לרגל המאורע.

"השנה שעברה הייתה נהדרת מבחינתי, תמיד אמרתי שאנחנו מקום ראשון בליגה שלנו – אחרי שלוש הגדולות – ועשינו את זה בפער מהקבוצות שאחרינו", פתח המאמן בדבריו. "בעונה החדשה יש שאיפות חדשות והרבה רצון להצליח, יש גרעין שחקנים גדול שנשאר מהשנה שעברה ונעשה את המקסימום. עזבו אותנו שחקנים מאוד משמעותיים, בכיבוש שערים וביכולות אישיות, הצטרפו צעירים – חלקם צעירים שאנחנו מאמינים שיפרצו אצלנו, חלקם ותיקים שיביאו איכות וניסיון".

איך משחזרים את ההצלחה: "הפועל חיפה לא קבועה בפלייאוף העליון, יש רצון להמשכיות ואנחנו בתחילת העונה. את הסגל אני מקווה שלא השלמנו ונביא עוד שחקנים שיעזרו לנו. בסך הכל אנחנו ווינרים, גם אני וגם השחקנים עובדים קשה מאוד ורוצים להצליח".

האם הסגל נחלש או התחזק: "נצטרך לעבוד קשה ולמצוא פתרונות. גם בעונה שעברה היו סימני שאלה כשהתחלנו, תוך כדי הגיעו שחקנים ולאט לאט התגבשנו לקבוצה חזקה. אני סומך על השחקנים שנעשה את המקסימום להיות הכי טובים שאפשר. מוקדם להסתכל על השאיפות. אני מתרכז בעבודה יומיומית, כרגע אנחנו לא מספיק טובים. אני מתרכז בחזרה מהמשחק מול חדרה עם תוצאה טובה".

רוני לוי, מאמן הפועל חיפה
רוני לוי, מאמן הפועל חיפה | שלומי גבאי

כל תקצירי ליגת העל – באפליקציית וואלה ספורט

איך מפצים על המספרים שסיפקו העוזבים: "לא פשוט למצוא פתרונות. אין בשוק שחקנים כמו קמארה, יוספי, פוליאקוב. לא מוצאים כאלה בכל יום. יואב מודע לצרכים של הקבוצה וכמו שאני מכיר אותו, הוא בסוף עושה את הכל כדי לעזור לקבוצה שיהיו לה כלים להשיג מה שרוצים. יש לנו זמן להעברות ואני מקווה למצוא שחקן לחלק הקדמי. שחקנים אחרים יצטרכו לתת יותר ולעשות את זה כקבוצה. לפעמים זה יהיה קשה, נצטרך להתמודד. בכדורגל אין רק חיים קלים, נקווה לא להגיע למקומות האלה. גם יוספי, שעשה עונה נהדרת והוא שחקן נהדר, לא התחיל את העונה שעברה כמו שהוא סיים אותה. הוא פרץ אצלנו, לפני זה הוא היה שחקן מבטיח שלא עשה עונה כזאת טובה. לא תמיד מוצאים שחקנים שעושים הבדל. אני נהנה לראות את השחקנים המוכשרים שלנו באימונים, יש לנו שוויוניות בסגל ואת גיא מלמד שהוא סקורר אמיתי".

ההכנות: "אני לא יכול לענות על מה שאני לא אחראי לו. יכולתי להיות יותר מרוצה מההכנה שלנו. דברים קצת התעכבו, אבל אנחנו מגיעים לליגה עם סגל טוב. אני בטוח שגם עם מה שיש, אפשר לעשות דברים טובים מאוד. לא צריך ללכת רחוק מדי. אם נשחק כמו שאנחנו מתאמנים, עם הלכידות בקבוצה שלנו אפשר לעשות דברים טובים. לא צריך לבטל את כולם, יש פה שחקנים מוכשרים. נכון שלפעמים שחקן או שניים עושים את ההבדל ומקפיצים את הקבוצה מדרגה".

שחקנים טובים משוחררים מקבוצות אחרות: "לפעמים קבוצות שמודחות מאירופה משחררות שחקנים. ברגע שאקבל אישור מיואב להביא שחקנים, אני מקווה שנוכל והוא יעשה את מה שצריך".

גיא מלמד הפועל חיפה
ממשיך לכבוש. מלמד | מאור אלקסלסי

רעשי הקיץ סביב המועדון: "עדיף שיהיה שקט ולא ידברו על הקבוצה בהקשרים לא מקצועיים, אבל זה פחות השפיע. אנחנו משתדלים לנטרל רעשים ולהתרכז באימון הקבוצה. יש פה קבוצה רצינית שמשקיעה. אני מאוד אוהב אותם וסומך עליהם. אנחנו מחוברים ואני חושב שזה כוח, לא דבר לזלזל בו. גם בעונה שעברה הייתה לנו קבוצה שחזרה אולי הכי הרבה פעמים מפיגור, היו לנו מהפכים".

דור חוגי: "הוא לא ממלא מקום של מישהו אחר. הוא שחקן מוכשר בפני עצמו, מאוד איכותי. לפעמים צריך לתת לשחקן זמן להתחבר, אני מאוד שמח שהוא איתנו ונהנה לראות אותו. אני בטוח שהוא יתרום הרבה מאוד".

ינון אליהו: "הוא בחור מקסים ושחקן טוב מאוד, אמרתי לו שיש לי פתרונות לעמדה שלו ויש מצב שהוא פחות ישחק. ואם יש לו אפשרות למצוא מקום שהוא ישחק בו, ניתן לו את ברכת הדרך".

אוראל דגני שהצטרף: "ניסינו להביא אותו בשנה שעברה, הדברים פחות הסתדרו כי בית"ר לא שחררו אותו. אני מאוד שמח שהוא הצטרף, אימנתי אותו כמה פעמים והוא שחקן מאוד מנוסה ואיכותי שיכול להסיף לקבוצה".

"חסר לנו מישהו שייתן לנו מהירות ואחד על אחד מקדימה, קצת עוצמה ופיזיות. הקבוצה היא טובה ועם שחקן או שניים נכונים היא תהיה חזקה".

מועמדים שלא הגיעו: "לא נתקלתי בזרים שלא רוצים להגיע לארץ. יכול להיות שהציעו לי רק את אלה שמוכנים".

גל אראל, עוזר מאמן הפועל חיפה
עוזר מאמן הפועל חיפה גל אראל | שלומי גבאי

עוזר המאמן גל אראל אמר: "השנה שעברה מבחינתי הייתה מדהימה. הייתה לי קרקע מוכנה אחרי סיום הקריירה, המעבר היה די חלק. ידעתי בשנים האחרונות שזה מה שאני רוצה לעשות. העבודה עם רוני מבחינתי היא זכות, כמה שחשבתי שאני מבין כדורגל – החיבור המקצועי ואישי בינינו ממש לא מובן מאליו. כיף לי. אני משתדל לתת מניסיוני".

היציאה ממתחם קרית חיים: "התחושה לא נוחה, הבן שלי משחק בהפועל חיפה והייתי רגיל לקבל פלאשבק כשאני מביא אותו למגרש. ברור שהתחושה לא כיפית לאבד את הבית שהיה הרבה מאוד שנים בית לבוגרים, לא רק לנוער. אני מקווה שאיכשהו זה ייפתר. גם אם הדשא במצב לא משהו, אני מעדיף שהילד שלי יגדל שם".

הקפטן דור מלול סיפר: "לא מובן מאליו להתחיל עונה עשירית במועדון אחד. אלה חיים שלמים של בן אדם. אני תמיד חושב על העתיד, כל עוד יש לי כוח ברגליים לרוץ ולתרום, ואני לא מרגיש שאני חס וחלילה פוגע בקבוצה, אני שמח לקחת חלק ולעזור לחבר'ה הצעירים. הם שואלים אותי, מתעניינים, רוצים לדעת כל מיני דברים מקצועיים".

הקפטן המשיך: "אני מבין את הרצון להשוות לעונה הקודמת. גם אז נשאלו פה בערך אותן שאלות, הייתה אז תחלופה של שחקנים אולי הכי גדולה במועדון. הייתה פה עבודה מדהימה והקבוצה נבנתה לאט-לאט. גם השנה יש גרעין שנשאר, אבל גם שחקנים שצריכים להיטמע בקבוצה. אנחנו צריכים ללמוד אחד את השני, להתחזק ולהיראות יותר טוב מאשר בגביע הטוטו, למרות שלפרקים נראינו גם טוב מאוד. אין ספק שאנחנו צריכים לחזק הרבה דברים, מתחילה עונה חדשה בליגה ואנחנו רוצים לבוא במלוא המרץ. הרבה שחקנים רוצים להוכיח יכולות בליגה ולהביא מספרים וניצחונות".

הציפיות בגלל העונה שעברה: "תמיד יש רצון להצליח ולהציג את הגרסה הכי טובה שלנו. נתתם לדוגמא את יוספי מהעונה שעברה, אף אחד לא ידע שהוא יתפוצץ עם כמות כזו של שערים ובישולים. זה נבנה עם הזמן, השנה יצטרכו לתפוס את מקומו שחקנים אחרים. לא חסרים שחקנים טובים, ואם יתווסף עוד אחד – זה יותר ממבורך".

מסר לקהל: "בשנה שעברה הייתה הצלחה די גדולה, תצוגות מדהימות. מעבר לניצחון בדרבי האחרון, היה פה מהפך אדיר נגד בית"ר ירושלים. תצוגות שאמורות למשוך את הצופים, אני מסתכל על היציע ושואל כמה אוהדים צריכים להגיע. אין לי הסבר ממשי למה זה לא גדל. בסך הכל הפועל חיפה מועדון בגרף עלייה. בשנים הראשונות שלי גירדנו את התחתית. לאט-לאט זה עלה. גם הקהל צריך להוכיח את עצמו ולהגיע למגרשים, הוא חלק מאיתנו ונוכחנו לדעת שכאשר הקהל מגיע – אנחנו עושים יותר נקודות. אני בטוח שיש לקבוצה מה להציע ואני מקווה שהקהל ידחוף אותנו קדימה".

מחאת אוהדי הפועל חיפה נגד הבעלים יואב כץ
המחאה תעזור? אוהדי הפועל חיפה נגד יואב כץ | מאור אלקסלסי

המנכ"ל איתי רק התייחס לחלוקת התפקידים בינו לנציגת הבעלים קרן בן אשל: "משתדלים לעשות את הטוב ביותר למען הפועל חיפה והקהל שלה. לטייטלים אין אצלנו משמעות. מי שמכיר אותי יודע שאני בן אדם מאוד נוח, משתדל לא לריב עם אנשים. מה שחשוב זה מה עושים. יואב רצה להביא אנשים טובים למערכת, שיש להם יכולת ניהולית וארגונית. זה חשוב, בטח בעידן המודרני של הכדורגל".

מחאת האוהדים: "הסיטואציה הזאת לא נעימה לאף אחד. אנחנו מאוד מקווים שנוכל לחזור, כמו בשנה שעברה לתקופה שהקהל עודד בלי מחאות. מקווה שהשנה נוכל לייצר מציאות דומה. בסופו של דבר יואב כץ הוא בעלים שחלק יחשבו עליו דברים טובים וחלק פחות, זה בסדר שיהיו מחלוקות, אבל בשורה התחתונה מה שמעניין זה שהקבוצה תצבור כמה שיותר נקודות כמו בעונה הקודמת. יש שחקנים מצוינים, אם צריך להתחזק – זה פחות התחום שאני מתעסק בו. הצוות המקצועי ויואב עובדים. בסוף יש לנו רק הפועל חיפה אחת".

האם המועדון לא מכירה: "לא לפי מה שאני יודע. אלה החלטות שיואב יצטרך לקחת. אין תהליך כזה".

עוד באותו נושא: הפועל חיפה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי