"מכבי חיפה טועה, היא לא מעריכה את השחקן הזה. אולי אם היה לו שם אחר"

play
גל אלברמן עם ברק בכר | מכבי חיפה, ראובן כהן
צפו: דין דוד כבש שלושער ראשון בקריירה, מכבי חיפה הביסה 0:4 את טבריה 03:24

עילאי חג'ג' ("אחד משחקני הקו הטובים ביותר"), איאד חלאילי ("לא ראיתי הרבה זמן אחד על אחד כזה"), עבדולאי סק ("צריכים להיות עדינים איתו") ודין דוד ("למד לא להיכנס לאופסייד"). ראובן עטר מנתח

(גודל טקסט)

אחרי הרביעייה מול טבריה במחזור פתיחת ליגת העל, הפרשן והמאמן ראובן עטר עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ברדיו וחיפה וסיכם את המשחק של מכבי חיפה: "ניצחון צפוי. המשחק לא שטף, אבל לפחות ראינו 10-12 דקות בפתיחה כמו שברק בכר אוהב וכמו שציפינו שיהיה במשחקים הקודמים ולא היה. לאחר מכן המחצית הראשונה הייתה חלשה, היה משחק שווה כוחות, עד שדין דוד מצא את הפירצה בכדור טועה ברחבה. במחצית השנייה טבריה כבר לא עמדה מול האיכויות של השחקנים שנכנסו ודוד נתן תצוגה מצוינת. זה היה משחק יותר טוב מכל המשחקים האחרונים של מכבי חיפה וניצחון מוצדק".

על דין דוד שהבקיע שלושער: "התנועה שלו זה הכוח הכי חזק, הוא לא מספיק לרוץ – הוא בא מימין, משמאל ומהאמצע. ההגנה יודעת לאן פיירו זז, היא יכולה להיאבק איתו ויש שחקינם שיכולים לקחת לו ויש כאלה שלא. את דין דוד הם לא יודעים איך לקבל, כי הוא כל פעם מגיע ממקום אחר. התנועה שלו נכונה, הוא למד לא להיכנס לאופסייד והוא פשוט מייצר מצבי הבקעה ללא הפסקה".

פרנזי פיירו עם דין דוד שחקני מכבי חיפה חוגגים | דני מרון

על עלי מוחמד: "אחד המשחקים הטובים שלו במכבי חיפה, יכולת יוצאת מן הכלל. בעונה שעברה היו לו מעט מאוד משחקים טובים כאלה. עושה רושם שהוא חזר להיות עלי מוחמד של בכר".

על ההופעה של הרכש החדש איתן אזולאי במרכז המגרש: "לא רע, בינוני פלוס. היו לו כמה יציאות קדימה שאהבתי וגם בעיטה לקורה, אבל בוא, פרופורציות, זה היה נגד טבריה. היכולת הזאת לא תספיק במשחק בנתניה, כי אני זוכר מה היה בשבוע שעבר נגדם בגביע הטוטו ונתניה בבית עם הקהל, היא לא תהיה נאיבית, היא יודעת גם לנצח קבוצות חזקות. צריך לשפר את היכולת".

על כך שקני סייף פתח בשמאל ועילאי חג'ג' נכנס רק בדקות הסיום: "כשאתה עולה עם שלושה בלמים, אתה יכול לשים באגף שמאל גם שחקן שהוא התקפי יותר. אם היה פותח חג'ג' באגף שמאל ואיאד חלאילי בימין, המשחק היה יותר שוטף ויותר מאוזן באגפים. חבל לי, זה בזבוז לא לתת לחג'ג' לפתוח. אם היה לו שם אחר… אני חושב שהוא אחד משחקני הקו הטובים ביותר. לא מעריכים אותו, כאילו הוא עלה מהנוער, ככה מתייחסים אליו. טועים לגביו ובגדול. אני מאמין שבסופו של דבר ברק לא יפספס אותו, הוא יקלוט את מה שאנחנו רואים וייתן לו יותר לשחק".

עילאי חג'ג' מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

על חלאילי שערך בכורה: "הרווחנו שחקן שצריך לקבל הרבה הזדמנויות. יש לו אחד על אחד ברמה מאוד גבוהה, לא ראיתי הרבה זמן אחד על אחד כזה, הוא אפילו יותר מהיר באחד על אחד מאח שלו, ענאן, והוא רק נתן לנו טעימה. ענאן היה נכנס לאמצע ובועט עם שמאל, אבל זה לקח לו זמן ובהתחלה דיברו על כך שאין לו מספרים. האחד על האחד של איאד, הוא יוצא מן הכלל. המגן רואה שהוא בא לעבור אותו וזה לא עוזר. לדעתי, האחד על האחד שלו יצליח לו מול כל שחקן וצריך לתת לו ולהריץ אותו. זה מצרך מאוד מבוקש – שחקנים שיודעים לעשות אחד על אחד. אם יש לך יתרון וצעד ראשון כזה, צריך רק לטפח את זה".

על היכולת שהציג עבדולאי סק: "בחצי הראשון היו לו כמה טעויות, אבל הוא טועה ואז מתקן. צריך לתת לו את הזמן, להיות קצת יותר עדינים במקרה שלו, כי הוא עבר משהו והוא צריך לאט-לאט להיכנס ולהחזיר לעצמו את שמחת החיים. ייקח קצת זמן והוא צריך להמשיך לשחק, אבל הוא משתדל ולא מתנהג כמו שבעונה שעברה שאז הייתה אצלו יהירות ושחצנות. לא ראיתי את זה הפעם".

עבדולאי סק | דני מרון

איזה חיזוק מכבי חיפה צריכה? "אולי שחקן אחד שיכול לפצח בונקרים, שחקן עם יכולת אישית, זריזות ואחד על אחד. זה מה שמכבי חיפה צריכה להביא. יש סגל מאוד גדול ואין אירופה. אם הרוטציה תהיה נכונה בין השחקנים האלה, אפשר להרוויח את כולם".

על היכולת של כיוף: "לא יודע, אני בסדר. הייתה פה טעות ושם טעות, טעויות קטנות, אבל נגד נתניה הוא היה בסדר ולקח גול בטוח ב-1:1. זה כבר הפך להיות כאילו מובן מאליו, שמקבלים את זה שהוא עוצר כדורים וזוכרים לו רק אם הוא טועה. הוא אפילו יותר טוב מהשוער של מכבי תל אביב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי