"קשה לי להאמין שדולב חזיזה יחזור להיות שחקן מוביל, מכבי חיפה לא צריכה לבנות עליו"

play
דולב חזיזה | מאור אלקסלסי
צפו: דין דוד כבש שלושער ראשון בקריירה, מכבי חיפה הביסה 0:4 את טבריה 03:24

סק ("טרגדיה שאנחנו לא מאחלים לשונאים שלנו"), פיינגולד ("אין סיבה לא לתת לו את המושכות"), רפאלוב ("יודע להיכנס מהספסל") ויעקב שחר ("מהבוסים הבודדים שבאים למשחקי נוער"). אורי אוזן מנתח

(גודל טקסט)

אחרי שפתחה את הליגה עם 0:4 ויכולת משכנעת בעיקר במחצית השנייה, פרשן ספורט1 אורי אוזן עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ברדיו חיפה והתייחס באריכות למצבה של מכבי חיפה.

על הניצחון הגדול מול עירוני טבריה במחזור הפתיחה: "זה היה 0:4 ששחקנים חשובים הראו בו יכולת טובה, ברק בכר הפתיע עם איאד חלאילי ואתה גם ראית בדיוק איך חיפה תשחק בפורמט הנוכחי, כל עוד לא מביאים שחקני רכש. ראית באיזה מערך ומאיפה היא תתקוף. זו פתיחה מאוד חיובית. מכבי חיפה חפרה לעצמה סוג של בור קטן עם העניין הזה של אירופה, הדחה שעשתה רע מאוד למועדון ועכשיו בכר בונה מחדש את הסגל שלו. זו העונה הכי מאתגרת שהייתה לו עד כה, כולל העונה הראשונה".

על היכולת של עבדולאי סק: "אני מאמין שבכר ייתן לו את כל הגיבוי גם במחיר של טעויות, זו טרגדיה שאנחנו לא מאחלים לשונאים שלנו וזה הדבר הכי גרוע שאפשר לדמיין. מכבי חיפה תתמוך בו, היא נתנה לו את הזמן והיא תקווה מאוד שהוא יחזור ליכולת שלו. בשביל לזכות באליפות אתה צריך עוגן במרכז ההגנה. בוא נראה איך הוא יחזור לעצמו. כשמשחקים בשלושה בלמים זה קצת יותר נוח, אבל יהיה מעניין לראות איך הוא בונה קשר עם שחקנים אחרים עכשיו אחרי ששון גולדברג נפצע.

עבדולאי סק שחקן מכבי חיפה מאוכזב | מאור אלקסלסי

"ייקח לבכר זמן, הוא בונה הגנה חדשה לגמרי. פיינגולד? אני חושב שאין סיבה לא לתת לו את המושכות. הוא באמת שחקן שמתאים מאוד לתפקיד הבלם הימני בשלושה בלמים. אני די בטוח שבכר מייעד לו בדיוק את התפקיד הזה ולא את תפקיד המגן בשלושה, שם הוא ישחק עם חלאילי, חג'ג' או חזיזה. בכר עדיין לא מצא בדיוק את הפורמט הנכון, צריך לחכות לסיום חלון ההעברות. מכבי חיפה מתחרה עם קבוצה אחת, מכבי תל אביב שהיא קבוצה לא פחות טובה אם לא יותר, או יותר מוכנה כרגע. בכר יצטרך לבנות את התיאום ולחפש את השחקנים שיאפשרו לו לעשות את הדברים שהוא אוהב, כמו לשנות שיטה תוך כדי תנועה".

על דולב חזיזה: "אני לא אופטימי בנושא שלו. בשנתיים האחרונות הוא בקושי שיחק, בטח בעונה שעברה. בגיל הזה ובמבנה הפיזי שלו, זה לא יהיה פשוט. יראו ממנו ניצוצות וראו קצת בגומלין מול סבאח, אבל אני חושב שכל מה שהוא יביא זה בונוס. בגיל הזה לעבור שתי פציעות כאלה, שנתיים כמעט בלי משחק, זה יהיה מאוד מאוד קשה, אתה מאבד חצי שנייה ובכדורגל חצי שנייה זה עולם ומלואו. אתה יכול לעשות את זה לפרקי זמן קצרים ולחזיזה יש את הכישרון, הוא גם אישיות טובה ומנהיג בחדר ההלבשה. שחקן מוביל במכבי חיפה? קשה לי להאמין אבל אני מאחל לו שכן. אני מאוד מחבב אותו ואני חושב שגם כסיפור זה יהיה יפה – שחקן שחוזר מפציעה ומהווה השראה, אבל בסוף קשה לשקר את הגוף. אולי בראש שלו הוא מרגיש שהוא כמו לפני הפציעה, אבל קשה לשקר את הגוף. חיפה לטעמי לא צריכה לבנות עליו, מה שהיא תקבל ממנו זה בונוס. אני רואה שהוא מקבל את התפקיד שלו כמחליף. כל מה שהוא יביא, שוב, זה יהיה בונוס".

דולב חזיזה שחקן מכבי חיפה בחימום | אתר רשמי, ראובן כהן, מכבי חיפה

על ליאור רפאלוב שפתח על הספסל עד כה: "זה לא עניין של עומס, השאלה היא האם הוא יכול לשמר את היכולת שלו לאורך 70-80 דקות כל שבוע. הוא מהשחקנים המבוגרים ששומרים את עצמם בצורה הכי טובה שיש. זה לא עניין של כושר גפני. מול סבאח הוא נכנס והיה מאוד משמעותי. הוא תמיד עושה את זה כשהוא על המגרש וגם אין לו אגו והוא יודע להיכנס מהספסל, זה לא פשוט והוא עושה את זה מדהים בעיניי. בכר בונה כרגע על קישור של עלי מוחמד, כנראה מחמוד ג'אבר, שני קשרים שרצים ועובדים ואחד מהם מהצטרף, השלישי זה כנראה דיא סבע שנראה מצוין. אני מניח שרפאלוב ייכנס לפעמים במקום סבע או במקום אחד מהשניים האחרים אם הוא ירצה קישור קצת יותר מגוון. בהיבט הזה רפאלוב מתחרה עם שחקנים שעדיפים בפתיחה והוא ייכנס כמחליף, עד עכשיו הוא עושה את זה מצוין".

על איתן אזולאי שפתח מול טבריה והיה נראה לא רע: "פתיחה טובה שלו, זה מאוד חשוב מבחינת מכבי חיפה. לבוא לקבוצה עם כזה תג מחיר בגיל כזה צעיר, זה לא פשוט. לשחק במכבי נתניה, מי כמוני יודע, זה נהדר ונפלא אבל הלחץ במכבי חיפה אחר. בנתניה אתה יכול לטעות ולהיות לא טוב בשניים או שלושה משחקים. בחיפה אם אזולאי יהיה לא טוב שניים שלושה משחקים, בטח בהתחלה, אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני. חשוב מבחינת מכבי חיפה שהיה לו משחק חיובי וזה נותן עוד אופציות בקישור. כרגע בכר שם אותו 6, שזה מאוד מאוד מעניין. הוא מסתכל עליו כסוג של אבו פאני, הוא מאוד דומה לו במבנה. בסוף הוא שיחק עם אבו פאני ולפניו עם חמישה שחקני התקפה. יש להם תכונות די דומות".

שחקן מכבי חיפה, איתן אזולאי | ברני ארדוב

על איאד חלאילי: "הפתעה ממש גדולה של בכר, לפתוח איתו בהרכב במשחק הראשון, אני הכי אוהב את זה בעולם. זה היתרון הגדול של מכבי חיפה ומכבי תל אביב על הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים, יש להן מחלקת נוער ומחלקת נוער שמספקת שחקנים. לזכותו של מסאי דגו, לא יודע אם זה היה רק הרצון שלו, הוא באמת קידם צעירים שהוא אימן אותם בנוער ובכר ממשיך עם זה. האוהדים של מכבי חיפה אוהבים שחקני בית לאורך השנים וזה הכי חשוב בעולם. בסוף אתה רוצה לגדל את הילדים שלך, אתה רוצה זהות עם המועדון, אני מאוד אוהב את זה וחושב שזה יתרון.

"לגבי חלאילי, אתה צריך את ההזדמנות בחיים, הוא קיבל צ'אנס שלא הגיע עדיין זר. אני מכיר הרבה שחקנים שעשו קריירה נהדרת בגלל שההוא לא התקבל וזה לא הגיע, צריך המון מזל ולדעת לקחת את ההזדמנויות. יענקל'ה שחר משקיע בנוער כל כך הרבה כסף, אני גם אימנתי נוער כמה שנים, הוא מהבוסים הבודדים שבאים למשחקי נוער בבוקר, הוא ממש אוהב את זה וזה אחד הדברים הכי מדהימים שהוא עשה במכבי חיפה. אני בטוח שהוא מאושר מהצלחה של כל שחקן שעולה מהנוער לבוגרים".

יעקב שחר | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי