"אוהדי סכנין מבזים את המדינה מדי משחק, ורק מכילים אותם"

play
אלונה ואלי ברקת | לירון מולדובן
צפו: אחמד הכריע לאחר שעלה מהספסל, הפועל באר שבע גברה על קרית שמונה 02:36

אלונה ברקת לא נרגעת מאירועי טרנר, ובריאיון ל"רדיו ירושלים" קוראת לראשי הכדורגל לפעול: "האוהדים שלנו אמרו 'עד כאן', עכשיו הכדורגל הישראלי כולו צריך לקבל החלטה"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

אלונה ברקת לא נרגעת מאירועי אמש (ראשון) בטרנר. בעלי הפועל באר שבע התראיינה הבוקר לתוכנית "יומן הבוקר עם עופר חדד" ברדיו ירושלים, וקראה לראשי הכדורגל לפעול נגד אוהדי בני סכנין.

כזכור, אמש אוהדי סכנין ביזו את ההמנון לפני המשחק נגד הפועל באר שבע, וכתוצאה מכך אוהדים של הקבוצה מבירת הנגב ירדו לכר הדשא על מנת לתקוף אותם. האירוע הסתיים עם 12 עצורים – משתי הקבוצות – וברקת משוכנעת שהתקרית האלימה צריכה להיות נקודת מפנה.

"אתחיל בלומר ששום אקט של פריצה לדשא לא מקובל. זה מעולם לא נעשה בהפועל באר שבע, אבל צריך לשים את זה בהקשר של היום שחווינו. בעקבות האסון שנפל על המדינה ב-7 באוקטובר, הפועל באר שבע והעיר באר שבע – בירת הדרום – חוותה טירוף. השוטרים שלנו נרצחו, האוהדים שלנו נרצחו ונחטפו. מאז ה-7 באוקטובר, אנחנו מועדון מאוד קהילתי. עשו אינספור פעולות למען החטופים והנרצחים".

לדבריה של ברקת, "קמנו בבוקר יום ראשון עם דקירה וכאב שאי אפשר לתאר. שישה חטופים נרצחו במנהרות בני העוולה. כמה שעות אחר כך, שלושה שוטרים נרצחו. האוהדים שלנו עבדו במשך שבועיים להכין סרטון הוקרה לזכרם של הנופלים. ביום כל כך טעון, כשגם כך המדינה שלנו כאובה ומדממת, אתה רוצה בסך הכל לכבד את הנרצחים. היה שלט ענק ביציע הדרומי עם שמות כל האוהדים שנרצחו ב-7 באוקטובר. עוד לפני דקת הדומיה, שרים את ההמנון ואוהדי סכנין מפנים לך גב ועושים אצבע משולשת. למה בעצם? הם רצו לבזות את ההמנון ולבזות את החטופים והנרצחים. אני לרגע לא מצדיקה את האקט של לקום ולפרוץ למגרש, אבל אי אפשר לכבד ביום כזה?".

אלונה ברקת בעלים הפועל באר שבע, גמר גביע המדינה 2024
מעגל קסמים בעייתי. ברקת | דני מרון

ברקת הוסיפה ואמרה: "מה-7 לאוקטובר, אוהדי סכנין מבזים את ההמנון כמעט בכל משחק, בניגוד לכל מה שקרה בעבר. פעם אחר פעם אנחנו מכילים ומכילים, ואני חושבת שעם הכאב העצום שהצטבר, אנשים אמרו די. אתם לא יכולים לבזות את ההמנון שלנו, אתם לא יכולים לבזות את הזהות שלנו ואת הנרצחים שלנו. עד כאן".

ברקת קראה לראשי הכדורגל לפעול, במנותק מהעונשים שיושתו על שני המועדונים בגין הקטטה שהתפתחה באצטדיון. "אנחנו מדברים פה על משהו מהותי, מעבר לנקודות שיורידו לנו או לא. בתי הדין יחליטו מה שצריך להחליט, אבל אני רוצה לדבר על העיקרון. איך יתכן שבמדינת ישראל שנמצאת במלחמה, אי אפשר לתת את אותה דקה, את אותו כבוד שאנחנו רוצים להוקיר את אלה ששילמו בחייהם, כדי שאני אוכל לשבת באצטדיון? למה אי אפשר לקבל את זה? זה מעבר להפועל באר שבע מול בני סכנין. זה ברמה של קברניטי הכדורגל ובעלי הקבוצות, שצריכים להחליט איך מתייחסים לחוויה שחווינו אתמול".

עוד באותו נושא: אלונה ברקת, הפועל באר שבע

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי