"אני מצפה שמכבי חיפה תפתח פער של בין 7 ל-8 נקודות ממכבי תל אביב"

play
ברק בכר עם יעקב שחר | אתר רשמי, ראובן כהן, מכבי חיפה
צפו: שער מרהיב לסבע, 0:2 מרשים למכבי חיפה בנתניה 05:40

הניצחון על מכבי נתניה ("בכר טועה עם חג'ג'"), היכולת של סירוטה ("הוא עם רגל וחצי בחוץ") והעומס שצפוי לאלופה בעקבות הליגה האירופית ("זו ההזדמנות של מכבי חיפה לפתוח פער"). ראובן עטר מנתח

(גודל טקסט)

אחרי הניצחון 0:2 על מכבי נתניה והיציאה לפגרת הנבחרות עם מאזן מושלם, הפרשן ושחקן העבר ראובן עטר עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ברדיו חיפה וניתח את מצבה של מכבי חיפה.

על המשחק מול נתניה אמר עטר: "המחצית הראשונה הייתה מבולבלת, דומה למחצית הראשונה שהייתה בגביע הטוטו, עם הרבה הזדמנויות למכבי נתניה שלא נוצלו. מהרגע שברק בכר חיזק את מרכז השדה עם מחמוד ג'אבר וכמובן אחר כך עם ליאור רפאלוב, הכל השתנה. חבל לי שעילאי חג'ג' לא משותף, אני חושב שהוא אחד השחקנים הכי טובים בחלק ההתקפי. זה לא עניין שהוא לא מוצא לו מקום, הוא גם מחפש שחקנים בעמדה שלו כי מדברים על זה שאין שחקן כנף וחג'ג' הוא ה-שחקן לעמדה הזו וחבל שהוא לא מקבל את ההזדמנויות. אני חושב שזה בורח לו בין הידיים לברק והוא עושה הרבה טובים, אבל במקרה הזה לדעתי הוא טועה".

אולכסנדר סירוטה שחקן מכבי חיפה לפני איתמר שבירו שחקן מכבי נתניה | ברני ארדוב

עטר המשיך: "סירוטה לא בא טוב לקבוצה ולא נראה טוב בכל ההזדמנויות שהיו לו עד עכשיו. אני חושב שהוא עם רגל וחצי בחוץ. במשחקים של פעם בשבוע, שזה שונה לגמרי, שחקן שלא ישחק שלושה-ארבעה משחקים זה אומר שהוא לא ישחק חודש. זה לא כמו במכבי תל אביב שאם אתה לא משותף בשניים או שלושה משחקים, אתה משחק פעם בשבועיים. קח את מכבי תל אביב של המשחק האחרון, ערן זהבי ועוד שניים-שלושה שחקנים קיבלו הזדמנות לשחק בהרכב ויש שם רוטציה. למכבי חיפה אין את זה העונה.

"יש סגל אדיר ויהיה לבכר לא קל, הוא בונה סגל שדומה מבחינת רוחב למה שהיה בשלוש שנים שהוא היה אבל היה אז גם את אירופה. זו הכנה שונה ויהיו לו התמודדויות שונות. יש לו את זה, לברק, הוא יודע לעבוד. אתה יודע מה אני אוהב אצלו? בהרבה משחקים הוא לא פתח נכון ולא פתח טוב, אבל החילופים שלו – הקבוצה משחקת אחרת וזה בעקבות החילופים שהוא עושה כי הוא רואה את המשחק נכון מבחוץ. הוא עדיין לא בנה קבוצה לפתיחת משחק, כי זה מה שמפריע לו כרגע לדעתי, שפותחים משחקים בצורה רעה".

ברק בכר מאמן מכבי חיפה | דני מרון

על דולב חזיזה: "עוד יותר קשה לשלב אותו כשמשחקים פעם בשבוע. אני מניח שעם הזמן הוא גם יקבל את ההזדמנות לפתוח בהרכב והוא יהיה חייב להיות לטוב כדי לשמור על המקום. איאד חלאילי פתח במשחק הראשון והיה טוב, במשחק השני הוא פישל, ועכשיו לדעתי הוא ייצא מההרכב והשאלה מי ייכנס במקומו – זה יכול להיות חזיזה, חג'ג' או רפאלוב. השחקנים יבינו שכשהם מקבלים הזדמנויות, מחכים בחוץ שחקנים אחרים. זה ניהול מאוד מאוד קשה וזה לא רק ברק אלא כל הצוות שצריך לעזור לו בזה. כל עוד מצליחים ומנצחים, הכל טוב".

עטר התייחס ליתרון שצפוי למכבי חיפה במאבק האליפות: "אני מצפה שבתקופת העומס של מכבי תל אביב, בחודשיים שהיא תשחק באירופה, מכבי חיפה תפתח פער של בין 7 ל-8 נקודות. בעומסים האלה, שמונה פעמים לטוס לחו"ל עם שינויי מזג האוויר ושינויי קצב, נוסעים לפני וחוזרים אחרי, כל פעם במקום אחר, אנחנו יודעים שזה לא קל. מנגד, קבוצה שמשחקת פעם בשבוע עם הכנה נכונה, זו ההזדמנות של מכבי חיפה לפתוח פער. אם יש קבוצות שיכולות פה ושם לקחת נקודות מהגדולות, אלה שבאר שבע, בית"ר וריינה, שהיא הצלחה מסחררת של שרון מימר וכנראה שקפיצת המדרגה שלו לקבוצה גדולה מתקרבת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי