אבו יונס: "כשהורדתי את השחקנים מהדשא מנעתי לינץ'"

play
יו"ר בני סכנין מוחמד אבו יונס | שלומי גבאי
אוהדי סכנין הפנו גב וביזו את ההמנון, אוהדי ב"ש פרצו לדשא והתעמתו איתם 00:33

ראשי בני סכנין ערכו מסיבת עיתונאים אחרי הפיצוץ בטרנר: "הייתה התארגנות של 50-70 איש רעולי פנים, איך אפשר לשחק כדורגל? אף אחד לא ילמד אותנו על דו קיום. עונש? צריך לקיים משחק חוזר"

קבוצות: בני סכנין
(גודל טקסט)

אחרי המהומה בטרנר במשחק החוץ שלה נגד הפועל באר שבע, בני סכנין ערכה היום (שלישי) מסיבת עיתונאים. ביום ראשון אוהדים של הקבוצה ביזו את ההמנון כשהפנו גב למגרש – חלקם גם הניפו אצבע משולשת. מיד לאחר מכן, רגע לפני שריקת הפתיחה, עשרות אוהדים של הפועל באר שבע פרצו לכר הדשא ורצו לכיוון היציע של אוהדי סכנין במטרה להתעמת איתם. חלק מאוהדי האורחת נכנסו בעצמם למגרש ואחרי קטטה קצרה והתערבות של המשטרה, המהומה הסתיימה. שחקני הקבוצות ירדו לחדר ההלבשה ואלו של סכנין סירבו לחזור למגרש בטענה שהם חוששים. המשחק לא חודש.

איסור קהל חוץ: בני סכנין מיישרת קו עם רעיון המנהלת ב"ש וסכנין גררו כותרות בעולם: "ישראל אוכלת את עצמה מבפנים" להקיא מהם, ולהקיא אותם: כך הכדורגל הישראלי ייפטר מסכנין

היו"ר מוחמד אבו יונס אמר: "מה שקרה הוא תקדים מסוכן לכדורגל הישראלי. לא היה מקרה כזה בעבר, שבמשחק כדורגל – ולא משנה מה הסיבות – יש התארגנות של 50-70 איש רעולי פנים שנכנסים למגרש ורצים לכיוון האוהדים של הקבוצה היריבה. איך יכול להיות שאוהדי באר שבע הצליחו להגיע לצד השני? איפה היו חברת האבטחה והמשטרה? הם ידעו לנסות לשכנע את השחקנים לחזור למשחק, אבל איפה הם היו לפני כן? מישהו צריך לתת תשובות"

בירם כיאל, מנהל מקצועי בבני סכנין
בירם כיאל במסיבת העיתונאים | שלומי גבאי

אבו יונס הוסיף: "זו הייתה התארגנות, יותר מ-50 רעולי פנים עם מקלות. כשהורדתי את השחקנים מהדשא מנעתי לינץ'. אם המשחק היה מתקיים, אני לא יודע איך זה היה נגמר, לא הייתה שם אווירה של כדורגל. עשינו את הדבר הכי חכם, מנענו לינץ'.

על הפסקת המשחק: "היו ניסיונות לשכנע את השחקנים שלנו לעלות למגרש. דעתי ודעת המאמן והצוות המקצועי היו לקיים את המשחק, בשביל זה באנו, רצינו לשחק כדורגל, לא באנו לטייל. אבל שחקן שעובר משהו כזה ואתה אומר לו 'תחליף דיסקט ותעלה'? זה בלתי אפשרי. פנינו ודיברנו עם השחקנים, הבנו איך הם רואים את הדברים והשתכנענו שבלתי אפשרי לקיים את המשחק".

על דחייה מוקדמת: "זה היה יום מתוח, אז אם המשטרה ידעה והיה לה מודיעין – אפשר לדחות את המשחק. אנחנו בתחילת הליגה, לא היה קורה שום דבר אם היו דוחים את המשחק מראש".

על כיבוד "התקווה": "זה לא הקהל של בני סכנין, זה לא אלפים, זה 10-15. אמרנו כמה פעמים: צריך לעמוד ולכבד את ההמנון. אמרתי את זה בכל שפה ובכל מקום. פניתי לקהל הרבה פעמים ואמרתי שעם כל ההסתייגות שלנו מההמנון, צריך לכבד. אבל אני לא יכול לדבר על זה כל היום. הנה – אני פונה שוב לקהל ואומר: אנחנו בתקופה מתוחה ומבקש שוב שהאוהדים יכבדו את ההמנון. מי שלא רוצה, אני מבקש ממנו שלא יבוא, שיראה את המשחק בטלוויזיה".

על המשחק נגד מכבי תל אביב: "לפני שבועיים-שלושה שיחקנו בבלומפילד נגד מכבי תל אביב. כולכם שמעתם מה שאני שמעתי. לא אחד או שניים, אלפים… אני לא רוצה לחזור על מה שהם אמרו. עשיתי את עצמי חירש, שלא שמעתי שום דבר. היו שם קריאות שלא מכבדות את הכדורגל הישראלי, אבל לא פנינו לתקשורת והתלוננו. אנחנו בתקופת מלחמה, כולם עצבניים, צריך להיות חכמים".

על ההתנהלות של המועדון: "אף אחד לא ילמד אותנו על דו קיום. 20 ומשהו שנה אנחנו בליגת העל ואנחנו מודל לדו קיום. אנחנו קוקטייל של זהויות, ערבים, יהודים, שחקנים מכל העולם. אנחנו הקבוצה היחידה שהיא מודל לדו קיום ואנחנו לוקחים בחשבון את הדברים האלה כשבונים את הסגל בכל קיץ. שמים דגש על זה, על להחתים 6-7 יהודים".

מוחמד אבו יונס, יו"ר בני סכנין
מסיבת העיתונאים היום | שלומי גבאי

עוד על ההמנון: "משמיעים את ההמנון כדי לפגוע בסכנין. היה מקרה בשנה שעברה שקבוצת תחתית השמיעה את ההמנון בכוונה כדי להשפיע על השופט. אז הוא אומר לעצמו שהאוהדים לא כיבדו את ההמנון ונותן לקבוצה הביתית פנדל, מרחיק לסכנין שחקן… אנחנו 22-23 שנה משחקים בטדי ושם יש מסורת שמנגנים את ההמנון בכל משחק. מישהו דיבר על זה? מישהו הזכיר את זה כל השנים? כולם עמדו. עכשיו אנחנו בתקופת מלחמה ויש קיצוניים בשני הצדדים".

על האפשרות של קיום משחקים בלי קהל חוץ: "זה הרע במיעוטו. אני לא מתלהב ממהלך כזה, אבל אולי זה צריך להיות הפתרון באופן זמני. יש לזה השלכות כספיות ואחרות, צריך לדון בזה… בעונה שעברה סיכמנו עם בית"ר ירושלים שיהיו משחקים בלי קהל חוץ. אני מקווה שלא נגיע לזה, אולי הפגרה תביא קצת שכל לאנשים, אבל יכול להיות שצריך פתרון זמני כזה".

על הענישה: "סכנין הגיעה למשחק, קרה מה שקרה, איך אפשר לשחק כדורגל? זה לא שלא באתי, שלא הגעתי למשחק. זה שהמשחק לא התקיים זה לא באשמתי. אני מצפה שהדיינים יקחו החלטה נכונה שלא מושפעת מהפוליטיקאים. לדעתי ההחלטה הנכונה היא משחק חוזר".

על הפועל באר שבע: "אנחנו ביחסים טובים לא רק עם ההנהלה. ב-13-14 שנה שאני במועדון לא הייתה שום תקרית, אנחנו עם הקהל ביחסים מצוינים. מה קרה בתקופה הזו? לא יודע. כנראה יש דברים שהם יותר גדולים מאלונה ברקת וממני, וממועדוני כדורגל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי