כיאל: "כואב לראות מה שקורה עם אוהדי מכבי ת"א וחיפה"

play
בירם כיאל, בני סכנין | שלומי גבאי
"מאיפה המקלות?": הרמז של אבו יונס אחרי פיצוץ המשחק בין באר שבע לסכנין 06:12

הקשר שעוד לא הודיע על פרישה, שבר שתיקה ארוכה בעקבות אירועי טרנר: "מנסים לקחת את הכדורגל למקום לא נקי, נחצה קו אדום"

קבוצות: בני סכנין
(גודל טקסט)

בני סכנין ערכה היום (שלישי) מסיבת עיתונאים בעקבות אירועי טרנר, ובמקום נכח גם בירם כיאל – שהתראיין אחרי שתיקה ארוכה. הקשר למעשה עוד לא הודיע באופן מעשי על פרישה, אבל מאז שנפצע בשנה שעברה הוא לא חזר לפעילות, ועובר ניתוחים חוזרים ונשנים.

כעת משמש כיאל בתפקיד מקצועי בבני סכנין, וכבעל תפקיד היה מחוייב לדבר על האירועים שהתרחשו ביום ראשון בבאר שבע.

"קשה לי עם מה שאני עובר אחרי הפציעה. בשנה האחרונה לא התראיינתי, לא רציתי לדבר כי כואב לי בגלל המצב האישי שלי, אבל עכשיו אני חייב. כואב לי על הכדורגל הישראלי, על כל מה שקורה מסביב. כואב לי על מה שאני רואה מאוהדי באר שבע, מכבי תל אביב ומכבי חיפה", אמר כיאל.

"מנסים לקחת את הכדורגל למקום לא נקי. חבר'ה, אנחנו צריכים להתעורר. הקהל לא צריך להוביל אותנו למקום של אלימות וחוסר כבוד. מגרש כדורגל צריך להיות חוויה למשפחות. המקרה הזה לקח את כולנו מקומות לא טובים. אני מרגיש עצוב בשביל הכדורגל הישראלי, בשביל המנטליות שצריכה להשתנות.

"אקח אתכם לאנגליה, חדר הלבשה של 17-18 שחקנים, כל אחד ממדינה אחרת, מדת אחרת. למדנו לחיות ביחד, לאהוב אחד את השני… אני מייחל לימים כאלה, ימים יותר טובים".

בירם כיאל, בני סכנין
לא התראיין זמן רב. בירם כיאל, היום | שלומי גבאי

כיאל הוסיף: "בכל מגרש יש קללות ודברים כאלה, אבל מה שהיה במשחק הזה היה כואב… אני לא מכליל את כל אוהדי הפועל באר שבע, אבל הקומץ שפרץ למגרש חצה קו אדום. ביציע שלנו אוהדים וגם משפחות של השחקנים, ערבים ויהודים. חלק מהשחקנים רצו לרוץ לקהל כי המשפחות שלהם שם.

"אנחנו חיים במדינה הזו ויודעים מה קורה. קשה להביא זרים, הצפון במצב קשה מאוד, קשה לתת מעטפת מקצועית או לשכנע שחקן כדורגל. כשהם מגיעים בסופו של דבר, עולים למגרש ורואים אלימות כזו – הם מרגישים מאויימים.

"בדקות הראשונות רצינו לחזור למשחק, אבל ראיתי את השחקנים מפוחדים – זה מקרה שלא רואים בכדורגל. יש קללות, זריקת חפצים, דברים שלא צריכים לקרות, אבל לא משהו כזה. זה היה מתבקש להפסיק את המשחק, האווירה לא אפשרה לשחק כדורגל. עמדנו לצד השחקנים שלנו שהרגישו שהם לא יכולים לשחק".

על החלק של אוהדי סכנין במהומה, אמר כיאל: "אנחנו עושים המון שיחות עם האוהדים, אנחנו מועדון שמייצג את כל החברה הערבית, יש אוהדים מכל מקום שאוהבים את מה שאנחנו עושים ומייצגים. תמיד היו אנשים שהפריעו לדרך שלנו וידענו לטפל בהם. מהעונה שעברה אנחנו מנסים להסביר לאוהדים את הסיטואציה, להעביר מסר שאנחנו קבוצה של דו קיום ואהבה. לעומת השנה שעברה, היום אנחנו במקום יותר טוב".

עוד באותו נושא: בירם כיאל, בני סכנין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי