להשאיר את העוגה שלמה: קסנדר סברינה מגיע לישראל עם חובת הוכחה

play
קסנדר סברינה שחקן נבחרת קורסאו | אימג'בנק GettyImages, Srdjan Stevanovic
צפו: שער מרהיב לסבע, 0:2 מרשים למכבי חיפה בנתניה 05:40

נטש את בלגרד בעקבות חובות, הפיל הצעה מהסרייה A ועוזב עם תווית של טראבלמייקר. שחקן הכנף שצפוי לחתום במכבי חיפה רואה ברונאלדיניו מודל לחיקוי, אבל סצנה אחת משעשעת הראתה שהוא מזכיר דווקא את עומר אצילי

(גודל טקסט)

בספטמבר 2022 הפך סרטון של עומר אצילי לויראלי, אחרי שתועד לאחר המשחק נגד פריז סן ז'רמן שועט לעבר ליאו מסי במהירות שיא כדי להחליף איתו חולצות.

לקסנדר סברינה, מי שאמור להיות שחקן הכנף החדש של מכבי חיפה ובמידה מסוימת גם למלא את התפקיד שמילא אותו אצילי בעבר – יש סיפור דומה. במרץ 2023 ערך סברינה הופעת בכורה במדי נבחרת קורסאו במשחק הכנה מול ארגנטינה – וכפי שהבטיח מבעוד מועד, עשה הכל כדי להשיג מאלילו (שכבש שלושער באותו משחק) את החולצה בסיום.

"לשחק מול מסי היה התגשמות חלום. הוא תמיד היה אליל ילדותי. בתור ילד, המודל לחיקוי שלי היה רונאלדיניו – אבל גם את מסי אני מעריץ, וצופה באדיקות במשחקים שלו עד היום", סיפר סברינה בעבר בריאיון לתקשורת ההולנדית.

לסברינה יש סיפור מעניין. הוא צמח מלמטה, ולאורך רוב שנות נעוריו כלל לא היה ברור אם יהפוך לכדורגלן מקצועני. למעשה, כשהיה בן 17, אחרי שעבר פציעה קשה, נחתך מקבוצת הנוער של ספורטה רוטרדם ועמד על סף פרישה מוקדמת. בסופו של דבר הוא מצא את עצמו בקוויק דן האח, קבוצה חובבנית נטולת יומרות, ולאט לאט פילס את דרכו בחזרה למעלה.

סקאוט שצפה בו במקרה גייס אותו למחלקת הנוער של דן האח – הפעם זו המפורסמת והמוכרת יותר – וקיבל לאחר מכן גם הזדמנות בקבוצה הבוגרת.

קסנדר סברינה במדי דן האח
כמעט פרש עוד לפני שהפך למקצוען. סברינה | אימג'בנק GettyImages, Soccrates Images

"מאז ומתמיד הייתי חלוץ בנשמה", סיפר ב-2021. "בתור ילד אהבתי לצפות בשחקנים שידועים במהלכים היצירתיים שלהם, כמו מסי ורונאלדיניו. אני שחקן מהיר וטכני, עם בעיטה טובה. ולדעתי, ההגבהות שלי הן באיכות גבוהה מאוד", העיד על עצמו, ובאותה נשימה אמר: "אני צריך לשפר את העבודה שלי ללא הכדור, וגם את המשמעת הטקטית. אחת המטרות שלי היא גם לשפר את הבעיטה ברגל ימין".

סברינה הגיע לפרטיזן בקיץ שעבר כשחקן חופשי, ולכן בקבוצה שמחו מאוד מהצ'ק השמן שהם אמורים לקבל תמורתו ממכבי חיפה – שסיכמה עם הסרבים על רכישתו תמורת 1.5 מיליון יורו, מה שיהפוך אותו לאחד משחקני הרכש היקרים בתולדות הקבוצה מהכרמל.

הסרבים מרוצים מהעסקה לא רק בזכות הרווח הנאה שבצידה, אלא גם משום שעל פי עיתונאים מקומיים, סברינה הגיע למיצוי בקבוצה, אחרי מה שהוגדר כ"קדנציה סוערת". עד כדי כך סוערת, שבחלק מהדיווחים על עזיבתו בסרביה הוא כונה בתור "שחקן הכנף הפרובלמטי" – על אף שהוא נודע לאורך השנים כבחור שקט וצנוע.

זה החל במהלך העונה, כאשר יום אחד בהיר ארז סברינה את חפציו, רוקן את הדירה בבלגרד והמריא על דעת עצמו לאמסטרדם. הסיבה: בונוס בגובה 23 אלף יורו שלא שולם לו, וסכום כסף נוסף שהלינה פרטיזן מסוכנו. בפרטיזן איימו בתביעה וטענו שלא מדובר בעילה מספקת לנטישה, ובסופו של דבר נאלץ סברינה לשוב על עקבותיו ולחזור לאימונים.

מאז, משהו לא עבד כמו בהתחלה. את העונה שעברה סיים סברינה עם 8 שערים ובישול ב-38 הופעות – מספרים סבירים יחסית – אבל העונה הוא לא כבש ולא בישל ב-11 הופעות בכל המסגרות, ובאתר "מונדו" הסרבי כתבו ש"הוא לחלוטין לא בכושר".

קסנדר סברינה במדי פרטיזן בלגרד
ונציה, ססואולו וטורינו שמו עין. סברינה | GettyImages, Srdjan Stevanovic

מאמן פרטיזן, מיודענו אלכסנדר סטנוייביץ', לא נמנה על חובביו של סברינה ולכן גם נתן לקבוצה אור ירוק למכור אותו. על פי הדיווחים בסרביה, ונציה מהסרייה A הגישה הצעה בגובה 1.5 מיליון יורו לא כולל בונוס שמן על הישארות בליגה הבכירה. זו לא הייתה הפעם היחידה בה התרשמו באיטליה מהיכולות הפיזיות והטכניות של סברינה, וחשבו שהן מתאימות לכדורגל הקשוח בארץ המגף: עוד לפני כן גם ססואולו וטורינו ניסו לרכוש אותו ללא הצלחה, וגם הפעם, טענו בסרביה כי דווקא סברינה היה מי שהפיל את העסקה מסיבות לא ברורות.

כעת, כאמור, אחרי שפרטיזן הודחה ממוקדמות הקונפרנס ליג ותשחק במסגרת אחת בלבד – ממש כמו במכבי חיפה אליה הוא צפוי להגיע – הוא יפתח דף חדש, בתקווה שיהיה פחות סוער, ויותר אפקטיבי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי