את מתקרבת אליי לאט לאט: כך פיירו הפך למועמד המוביל של א.א.ק

play
השם הפחות נוצץ ברשימה של א.א.ק. פיירו | אימג'בנק GettyImages, ANP
צפו: שער מרהיב לסבע, 0:2 מרשים למכבי חיפה בנתניה 05:40

היוונים רצו את מופה, דיברו על אורבן, פלרטטו עם מרסיאל והמשיכו לפופאנה. אחרי קיץ של מגעים חסרי תכלית ותשובה מאכזבת מצ'לסי - חלון ההעברות עומד בפני סגירה ודווקא חלוץ מכבי חיפה עלה לראש הרשימה

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

ביוון מספרים שא.א.ק אתונה תקבל הערב (ראשון) החלטה סופית אם היא רוכשת את פרנזי פיירו ממכבי חיפה. על פי הדיווחים הרבים בתקשורת המקומית, כבר יש סיכום בין הצהובים-שחורים למכבי חיפה, אבל פיירו הוא לא האופציה המועדפת של א.א.ק, ושם עדיין מקווים לרכוש את דויד דטרו פופאנה מצ'לסי.

א.א.ק מחזרת אחרי פופאנה כבר תקופה ממושכת וביוון מספרים שהחלוץ השנהבי, 21, סיכם את תנאיו הכספיים – אלא שהבעיה היא מול צ'לסי שלא מוכנה לרדת מ-10 מיליון יורו. הלונדונים רכשו את פופאנה ממולדה הנורבגית בינואר 2023 תמורת 12 מיליון יורו ומאז הוא בילה בעיקר בהשאלות. את עונת 2023/24 העביר באוניון ברלין ובהמשך בברנלי, בה כבש 4 שערי פרמיירליג בחצי עונה.

שיא ההעברות של א.א.ק עומד על 6.5 מיליון יורו, סכום שהיא שילמה לסלטה ויגו על אורבלין פינדה בקיץ שעבר. היא הייתה מוכנה לשבור את השיא על פופאנה, אבל לא להגיע ל-10 מיליון יורו. חלון ההעברות ביוון ייסגר ביום רביעי ונכון לכתיבת שורות אלו, נראה שכל הדרכים מוליכות אל פרנזי פיירו.

דויד דטרו פופאנה במדי ברנלי
פופאנה כבר סיכם, אבל א.א.ק לא מוכנה לשלם לצ'לסי 10 מיליון יורו | אימג'בנק GettyImages, Visionhaus

א.א.ק זכתה באליפות יוון ב-2022/23, אבל בעונה שעברה איבדה את התואר. היא הוליכה את הטבלה במרבית הפלייאוף העליון, אבל איבדה את הבכורה בשני מחזורי הסיום והסתפקה בכרטיס למוקדמות הקונפרנס ליג. כדי לזכות באליפות ולחזור לליגת האלופות, ההנהלה שוב סיפקה תקציב רחב והצוות המקצועי חיפש חלוץ לכל אורך הקיץ.

למרות שליוואי גרסיה המשיך להתפתח ונחשב לכוכב גדול, בא.א.ק חיזרו בקיץ אחרי לא מעט שמות בכירים. מהבחינה הזו, פיירו הוא השם הכי "קטן" שהוזכר בהקשר של הקבוצה מאתונה.

בין השחקנים שא.א.ק ניהלה איתם מגעים – או לכל הפחות ניסתה לצרף – נמצאים ניל מופה שעבר מאברטון למארסיי, חלוץ נבחרת שוויץ קוואדו דואה, גיפט אורבן מליון ואנתוני מרסיאל שסיים חוזה במנצ'סטר יונייטד. גם וינסיוס (פולהאם), צ'ובה אקפום (אייאקס) ולורן מורון (אריס סלוניקי) הוזכרו.

פרנזי פיירו שחקן מכבי חיפה מול יניב בריק שחקן עירוני טבריה
השם הפחות נוצץ ברשימה של א.א.ק. פיירו | דני מרון

א.א.ק קיבלה סירובים מסיבות שונות והאוהדים התחילו לבקר את ההתנהלות שלה בכל הנוגע לצירוף חלוץ בכיר. בבוא הזמן, לביקורת הצטרפו גם פרשנים שתהו: "איך יכול להיות שהזמן עובר והקבוצה לא מצליחה להחתים שחקן התקפה".

הלחץ מהיציעים והתקשורת לא השפיע, אבל סגירת חלון ההעברות שהולכת ומתקרבת, עשתה את שלה. בא.א.ק הציבו את פיירו כאופציה מספר 4, ואחר כך מספר 3. אחרי שעוד ועוד אופציות נפלו, חלוץ מכבי חיפה עלה ברשימה – שני רק לפופאנה. ביוון משוכנעים שהערב הוא יהפוך למספר 1 ושעד יום רביעי יחתום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי