"הגורילה של א.א.ק"? הסערה הגזענית סביב החתמת פרנזי פיירו

play
פרק חדש ביוון. פיירו | אתר רשמי, .
צפו: שער מרהיב לסבע, 0:2 מרשים למכבי חיפה בנתניה 05:40

בעלי הקבוצה נתפס באמירה שנויה במחלוקת לחלוץ שנרכש ממכבי חיפה, התקשורת היוונית הזדעקה וקצין התקשורת תקף בחזרה עם הסבר משונה: "בורים, תעשו גוגל"

(גודל טקסט)

סערה גזענית ביוון לאחר חתימתו של פרנזי פיירו בא.א.ק אתונה. בעלי הקבוצה מריוס איליופולוס הגיע אתמול (רביעי) לאימון כדי לקבל את פניו של החלוץ שנרכש ממכבי חיפה, ובסרטון שהועלה לרשתות החברתיות תועד באמירה שנויה במחלוקת.

בסרטון מהאימון נראה פיירו מברך על המעבר לקבוצה, אותה הגדיר כ"קבוצה הגדולה ביוון", ובסיומו נראה איליופולוס ניגש אליו, לוחץ את ידו ומסנן לעברו באנגלית קלוקלת: "אתה הגורילה של א.א.ק. זה הבית החדש שלך".

ביוון הזדעקו לנוכח האמירה הבעייתית ואחד העיתונאים שמסקרים את הקבוצה כתב: "מהיום ועד סוף ימיו, איליופולוס ייזכר בשל האמירה על פיירו. אנשי תרבות ה-WOKE יזכירו לו את המשפט הגרוע הזה פעם אחר פעם. רק נציין שפיירו אינו שבדי…".

כאמור, המשפט הבעייתי של איליופולוס גרם להרמת גבות ביוון, ומי שמיד נזעק להגן עליו הוא קצין התקשורת של הקבוצה, שהסביר שהבעלים לא התכוון למילה "גורילה" כי אם ל"גרילה" – זכר להיסטוריה של האיטי, המדינה אותה פיירו מייצג.

"לא רגיש לסביבה זה דבר חיובי. להיות בור ולא מלומד, זה כבר דבר שלילי. מר איליופולוס לא כינה את פיירו גורילה, אלא רמז להיסטוריה של אנשי האיטי כמורדים ולוחמים. תעשו גוגל ותגלו!".

הסרטון שחולל את הסערה (החל מ-0:45)

כזכור, פיירו נרכש על ידי א.א.ק בסכום של כ-3 מיליון יורו לא כולל בונוסים, וישתף פעולה עם אקס בית"ר ירושלים ליוואי גרסיה. עד אתמול בחצות – הזמן בו פקע מועד ההעברות ביוון – לא היה ברור אם יונחת החלוץ בכיר מעליו, אולם המגעים לצירופו של דטרו פופאנה מצ'לסי לא עלו יפה, ובסופו של דבר הוא לא חתם בקבוצה.

על פי דיווחים ביוון, פיירו עשוי לערוך הופעת בכורה בא.א.ק כבר ביום רביעי הקרוב נגד וולוס, קבוצתו החדשה של אקס טרי אחר של מכבי חיפה, דניאל סונדגרן.

עוד באותו נושא: א.א.ק אתונה, פרנזי פיירו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי