ברק בכר: "קורים דברים מאחורי הקלעים, שחקנים יצטרפו"

play
ברק בכר, מאמן מכבי חיפה | שלומי גבאי
צפו: שער מרהיב לסבע, 0:2 מרשים למכבי חיפה בנתניה 05:40

מאמן מכבי חיפה התייחס למכירת פיירו לקראת בני ריינה (שבת, 20:00, ספורט2): "לא יכולנו לעמוד בדרכו, הוא לא הסתיר את רצונו להתקדם. כרגע המצב לא אידיאלי, תשפטו בסוף החלון". רפאלוב: "מנסה לעזור לצרף שחקנים, לא יודע אם הייתי מגיע למדינה במלחמה"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה ניצחה על האפס בשני מחזורי פתיחת העונה, תחילה את עירוני טבריה ולאחר מכן גברה על מכבי נתניה, אבל למפגש בנוף הגליל עם מכבי בני ריינה (שבת, 20:00, ספורט2) היא מגיעה בסגל חסר. עבדולאי סק פצוע, פרנזי פיירו נמכר השבוע, דין דוד צפוי לשחק למרות תלונותיו על מיחושים וזרים חדשים טרם הצטרפו. על כל זאת דיבר ברק בכר במסיבת העיתונאים.

תחילה אמר המאמן על מכירת פיירו בימים האחרונים לחלון: "צריך לחכות רגע עם כל הלחץ וההיסטריה. גם פיירו וגם קורנו היו צריכים להיות חלק מהסגל ובנינו עליהם, אבל דברים קורים. שניהם קיבלו הצעות, ההצעה של פיירו הייתה גבוהה ולא יכולנו לעמוד בפניה. אנחנו עובדים קשה והרבה דברים מתפתחים מאחורי הקלעים, אנחנו לא יושבים בשקט אלא עובדים קשה כדי למצוא תחלופות. פרנזי הותיר חלל גדול ואנחנו צריכים לעשות את ההתאמות. כבר בשבת נשחק אולי אחרת. מאוד מאמין במה שיש, יצטרפו עוד שחקנים והמטרות נשארו אותן מטרות".

עוד אמר על מצב הסגל: "אני יודע שיש עליי אחריות. אני לא מודאג, כי אני עובד במועדון שיעשה את הכל בשביל להעמיד את כל התנאים כדי להצליח. בואו נחכה עם הסיכומים, אחרי סגירת החלון תשפטו אותנו. יש הרבה שינויים וזה סגל חדש, זה מצריך גם אותנו כצוות לעבוד קשה יותר וכמובן לספק תוצאות כי עליהן אנחנו נמדדים. בשני המשחקים הראשונים הצלחנו לנצח ובשבת יש לנו משחק מהקשים בליגה. תוך כדי תנועה יגיעו עוד שחקנים, הקבוצה מתחדשת ונמצאת בתהליך".

ליאור רפאלוב, ברק בכר, מכבי חיפה
"יודע שיש עליי אחריות. דברים מתפתחים מאחורי הקלעים" | שלומי גבאי

אם היה משחרר את פיירו אם זה היה תלוי רק בו: "לא ניכנס לעניינים כאלה. יש עסקאות שאי אפשר למנוע משחקן לקחת ופיירו לא הסתיר את הרצון שלו להתקדם מקצועית ובמיוחד כלכלית. ישבתי איתו והוא אמר לי שכל עוד הוא פה, הוא נותן מאה אחוז".

על הכימיה בין פיירו לדין דוד: "זה היה שילוב קטלני שגרם לי כמאמן לשנות את השיטה בהתאם. עכשיו אנחנו צריכים לשנות, לעשות את ההתאמות וזה מה שאנחנו נעשה. זה תפקידי כמאמן. אני מעריך שדין יהיה כשיר לשבת, ואם לא אז יש את עומר דהן וסגל מספיק טוב ואיכותי כדי לנצח את ריינה, אפילו שזה משחק מאוד קשה. כרגע אנחנו במצב לא אידיאלי, אבל אתם תראו קבוצה טובה יותר לאט-לאט".

על צירופו הצפוי של קסנדר סברינה: "לא אצא בהצהרות מי יגיע. נוציא הודעה מסודרת על כל מי שיבוא".

ליאור רפאלוב, מכבי חיפה
"זה יכול לפגוע בהיררכיה". רפאלוב | שלומי גבאי

הקשר ליאור רפאלוב הוסיף על השינויים בסגל: "פרנזי רצה להתקדם מקצועית וכלכלית, אל תשכחו שיש לשחקנים גם משפחות מאחוריהם ושקריירה של כדורגלן היא קצרה וצריך לדעת לנצל הזדמנויות. אני בטוח שברק וכל הגורמים במכבי חיפה ניסו לשמור על החוליות החזקות וכשזה לא התאפשר היה צריך לדעת לשחרר ולתת להם ללכת. אני מאוד מאמין בסגל ובצוות המקצועי והניהולי ואנחנו נעשה את המקסימום כדי לקחת נקודות ולהגיע לפיק בחודשי ההכרעה של העונה. דיברתי עם לא מעט שחקנים פוטנציאליים, אבל זו משימה מאוד קשה לצרף שחקנים לישראל. מכבי חיפה לא שוקלת לצרף שחקנים ב-800 או 900 אלף יורו, זה דבר שיכול להפר את ההיררכיה שיש. אני לא יודע אם אני הייתי הולך למדינה במלחמה ולא משנה כמה כסף היו מציעים לי".

על כך שאיבד את מקומו בהרכב: "אני לא חושב שיש הגדרות כאלה, לאף אחד אין הבטחה לשחק בהרכב. יש שחקנים רלוונטיים לכל מערך. אני באמת נהנה מכל אימון, אוהב להילחם עם חבר'ה צעירים על המקום שלי, זה עושה לי טוב. במכבי חיפה יש צוות שאפשר להישען עליו ולסמוך עליו ושיש לו תוכניות א', ב' וג' לכל משחק ולא תמיד מי שמתחיל את המשחק הם בהכרח השחקנים החשובים או המכריעים".

עוד באותו נושא: מכבי חיפה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי