נשיא שלונסק ורוצלב: "סעיף השחרור של מתיאס נהואל לא בתוקף"

play
מתיאס נהואל במדי בטיס 2017 | אימג'בנק GettyImages, Aitor Alcalde Colomer
שער מרהיב לסבע, פנדל מפוקפק בדקה ה-104 קבע 2:2 בין מכבי חיפה לריינה 04:20

פטריק זאלצ'ני התייחס למו"מ עם מכבי חיפה על שחקן הכנף: "הם יכולים לקנות אותו מאיתנו, אבל לא ע"י מימוש סעיף השחרור"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

נשיא שלונסק ורוצלב, פטריק זאלצ'ני, החליט להתייחס היום (שני) בפומבי להאצה במו"מ בנוגע למכירתו של מתיאס נהואל למכבי חיפה ואולי גם לשלוח מסר לשחקן עצמו, שמפעיל לחץ על המועדון למכור אותו. לדברי ז'אלצ'ני, סעיף השחרור של הספרדי-ארגנטינאי לא תקף אז שחלון ההעברות בפולין נסגר, וייכנס לתוקף שוב בחלון של ינואר.

זאלצ'ני כתב בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלו: "בקצרה ובאופן אינפורמטיבי: על פי התקנון של ההתאחדות לכדוגל של פולין מה-16 ביוני 2023, סעיף השחרור של כדורגלן לא יכול להתממש אחרי שחלון ההעברות המקומי נסגר. לפיכך, כבר 10 ימים אי אפשר לרכוש את נהואל על ידי מימוש סעיף השחרור שלו".

אוהדים של שלונסק העלו בפניו שאלות בנוגע לעסקה והוא השיב: "הם (מכבי חיפה) יכולים לקנות אותו מאיתנו, אבל לא על ידי מימוש סעיף השחרור. יש תהליכים שקורים וכשיהיו דברים שאפשר לפרט עליהם, בהחלט נעשה את זה. בבקשה אל תיכנסו לפניקה".

אחרי שקסנדר סברינה חתם אתמול (ראשון) ל-3 שנים, מכבי חיפה מקווה מאוד לצרף שני שחקנים נוספים עד שחלון ההעברות בישראל ייסגר ביום רביעי בערב. נהואל הוא המטרה לכנף והירוקים מחזרים אחריו כל הקיץ – אבל לדברי נשיא שלונסק, סעיף השחרור שלו לא תקף כרגע. במכבי חיפה רוצים גם חלוץ חדש.

מתיאס נהואל במדי ריאל אוביידו
מתיאס נהואל במדי ריאל אוביידו | אימג'בנק GettyImages, Manuel Queimadelos/ Quality Sport Images

נהואל נולד בארגנטינה והגיע לספרד בגיל 14, שם הצטרף למחלקת הנוער של ויאריאל. הוא רשם 41 הופעות בלה ליגה, 24 בצוללת הצהובה ו-17 בבטיס. הוא שיחק בספרד גם בריאל אוביידו, טנריפה, ברצלונה ב' ודפורטיבו לה קורוניה. הוא עבר בשתי תחנות מחוץ לספרד: ב-2018 העביר חצי עונה באולימפיאקוס היוונית ובקיץ 2022 סיים את חוזהו בטנריפה ועבר לשלונסק ורוצלב.

בעונה שעברה הספרדי הבקיע 9 שערים ב-28 משחקים בליגה הפולנית. נהואל נמצא בכושר מלא וכבר שותף ב-10 משחקים העונה, 6 בליגה ו-4 באירופה. במוקדמות הקונפרנס ליג כבש שני שערים ובישל שניים נוספים.

נהואל ייצג את ספרד בנבחרת הנוער ובנבחרת הצעירה. בנוער שיחק תחת לואיס דה לה פואנטה שהיום מאמן בהצלחה גדולה את הבוגרת; הוא רשם 11 הופעות וכבש 3 שערים. ב-2015 היה שותף לזכייה של ספרד באליפות אירופה U19 וכבש שער בגמר, בו נבחרתו ניצחה את רוסיה 0:2. באותה נבחרת שיתף פעולה עם שחקנים כרודרי, מרקו אסנסיו, מיקל מרינו, דני סבאיוס ובורחה מיוראל.

עוד באותו נושא: מכבי חיפה, מתיאס נהואל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי