"הבלם שלנו לא הכי נורמלי, הוא מצלם ונהנה מההפקה שחיזבאללה סידרו לו"

עימות בין שחקני מכבי חיפה לשחקני מכבי בני ריינה | דני מרון

העתקת המשחק מול בית"ר ("צריך להגיד תודה שלא עוצרים את הליגה"), תחושות הזרים ("לא ממהרים לעזוב"), הישארות גאנם ("לא קל לעזוב את ריינה") וההצלחה ("פגענו בשחקני הרכש"). שרון מימר בריאיון

(גודל טקסט)

אחרי פתיחת עונה מסחררת שכללה שלושה ניצחונות ותוצאת תיקו בארבעה משחקי ליגה, מכבי בני ריינה נאלצה להעתיק את אימוניה לכפר קאסם, כאשר גם המשחק הביתי שלה במחזור הקרוב מול בית"ר ירושלים הועבר לאצטדיון בלומפילד – וכל זאת כמובן בשל המצב הביטחוני בצפון. מאמן הקבוצה, שרון מימר, עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM ושפך אור על המצב.

האזינו לדברים

על כך שהמשחק נגד בית"ר ייערך בבלומפילד: "נוף הגליל זה בית שאנחנו משחקים בו כבר שלוש שנים ויש לו ערך מוסף לאצטדיון הזה, אבל בסיטואציה שנוצרה במדינה, אני חושב שכולנו צריכים להבין שאנחנו צריכים להגיד תודה שבכלל משחקים כדורגל ולא עוצרים את הליגה. כשסעיד בא והודיע לי על זה, הוא קיבל את ברכתי באהבה. כל מה שיעשה טוב למועדון וגם בכלל לעצם זה שהכדורגל ימשיך, אז אנחנו לא מתרגשים מהדברים האלה. אני קודם כל רוצה שהכדורגל ימשיך, זה דבר חשוב ולא רק לנו לקבוצות והשחקנים, אלא גם לאוהדים. אני תמיד אעדיף לשחק בבית, אבל אנחונ לא יכולים לבוא ולהציב אולטימטומים בזמן שהאופציה השנייה היא לא לשחק בכלל.

אוהדי בית"ר ירושלים | דני מרון

"אם זה המצב במדינה, אנחנו נקבל את כל הדברים האלה ונעבור את התקופה הזו בצורה הכי טובה שאפשר. הכדורגל כרגע מבחינתי הוא לא הדבר העיקרי, אלא המצב של המדינה. פעם הדרום נפגע ופעם הצפון, אז אנחנו לא צריכים להתסכל על עצמנו, אלא לראות את טובת הכלל. הייתי מאוד שמח לשחק בגרין בגלל שאנחנו רגילים אליו, אבל אם כבר הלכנו לבלומפילד ונרוויח משחק עם 20 אלף צופים – אני מאחל שיהיו גם 30 כי אנחנו רוצים להיות חלק ממשחקים כאלה, במיוחד עם קהל כמו של בית"ר שעושה אווירה מטורפת והלוואי שכל שבוע אנחנו נשחק מול 20 ו-30 אלף צופים".

על פתיחת העונה המוצלחת של הקבוצה: "תשעה או עשרה שחקנים התחלפו אבל עצם זה שיש בסיס והמשכיות בסגל זה נותן לנו כוח. על הבסיס הקיים היה יותר קל לחבר שחקנים חדשים למשהו שכבר עבד בעונה שעברה והוכיח את עצמו. פגענו בכל אחד מהשחקנים שהבאנו ועכשיו זה מתחבר למשהו טוב. לא קל לחבר קבוצה חדשה, אבל אני חושב שבגלל הפגיעה שלנו בשחקנים, גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה חברתית, זה עושה את הדברים לקלים יותר".

בדרך לעוד עונה קסומה? שרון מימר | מאור אלקסלסי

על כך שקייס גאנם אמר לא למכבי חיפה והעדיף להישאר בריינה: "אני חלק ממערכת בריאה וסעיד ואני לא עושים שום דבר אחד בלי השני. ברגע שעלתה ההצעה על קייס, התחלנו כבר לחשוב איך אנחנו מביאים פתרונות וכבר עבדנו על פתרונות, כי לא נרצה לעצור אף שחקן מלהתקדם מבחינה כלכלית ומקצועית. עבדנו על פתרונות ואז קיבלתי טלפון מקייס שביקש להבהיר לי חד וחלק שהוא לא מעונין לעבור, שטוב לו בריינה ושהוא חושב שהכי נכון לו לסיים את העונה פה. למה? זה נושא מורכב. זה מקום חדש ויכול להיות שהמעמד שלך ישתנה והקריירה תיעצר, או שמצד שני גם תלך למקומות טובים. זה סוג של הימור. ריינה זה מקום משפחתי, שאתה בא עם חיוך לכל אימון ומקבל תנאים וחיבוק חם. לא קל לעזוב את ריינה, שחקנים שעזבו מדברים איתנו על כך שהם מתים לחזור ואומרים שמה שיש בריינה לא תמיד יש בכל הקבוצות".

האם גאנם בנוי לצאת לשחק באירופה: "אני לא רוצה להיכנס למקומות האלה. ראיתי המון שחקנים יוצאים לאירופה ולמיליון מקומות שונים. זו סוג של הרתפקה ששחקנים רוצים לעבור וזו זכותם. אנחנו מתייחסים למי שנמצא איתנו ונותנים לו את המקסימום. מי שירצה לצאת, נשלח אותו בברכה כי אנחנו לא מחזיקים אף אחד. כל אחד והחלום שלו, אנחנו לא יכולים לעצור את זה ולנתח אם נכון או לא בגלל שזה משהו אישי שלו. אני מאחל לו את הכי טוב כי קייס בחור נפלא, התחברנו ואני גם מבין מאיפה באה ההישארות – החיבור שלו עם הקבוצה, עם סעיד ועם הצוות. הוא כמו משפחה כאן ולא קל לוותר על זה".

קייס גאנם, בני ריינה | קובי אליהו

על הזרים שגרים בחיפה והאם הם לא חוששים מהמצב: "האווירה והגישה במועדון מייצרת מחויבות גם אצל הזרים. כל השישה מחוברים, הם גרים בבניין אחד וכל היום הם נמצאים ביחד. אנחנו בקבצת וואטסאפ איתם ונותנים להם מענה על כל דבר, גם מבחינה פסיכולוגית.

"אתם מכירים את נמניה הבלם שלנו, שהוא לא הכי נורמלי, הוא שולח צילומים מהיירוטים ושהוא נהנה מההפקה שחיזבאללה סידרו לו. הם אנשים מיוחדים שמאוד מחוברים לקבוצה ולא ממהרים לעזוב. גם בשנה שעברה אחרי ה-7 באוקטובר, הזרים שלנו היו האחרונים שעזבו את הארץ, ממש ברגע האחרון, וזה חלק מהכוח של הריינה".

נמניה ליוביסבלייביץ' שחקן מכבי בני ריינה חוגג שער | מאור אלקסלסי

על כך שהקבוצה נאלצה להעתיק את האימונים לכפר קאסם: "זה היה קל, כי יש כאן אנשים שמבינים סיטואציות ולא אנשים עם פוזה ולא אנשים שעושים דרמה – וזה אחד הדברים שעוזרים לנו להצליח, אנשים צנועים שאוהבים לעבוד וגם אם זה בכפר קאסם או מקום אחר, נמשיך לבוא בכיף".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי