הנהלת בית"ר ירושלים דורשת להסיר את סמלה מקמפיין נגד הקמת מדינה פלסטינית

עמותת רגבים משתמשת בסמל הקבוצה בקמפיין פוליטי, ראשי המועדון דרשו להסירו במקביל לפרסום הודעת התנצלות, אך בקשתם נדחתה. גם הפועל ת"א שוקלת פנייה להליך משפטי

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

יממה לאחר שהחלה תנועת רגבים בקמפיין "ההיסטוריה תשפוט", הקורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לבחור איך הוא רוצה שההיסטוריה תזכור אותו, שלחה הנהלת בית"ר ירושלים מכתב התראה בדרישה להסיר את סמל הקבוצה מהקמפיין.

"בקמפיין של תנועת רגבים מוצגות דמויות, אירועים וסמלים שונים שנחקקו בציבוריות הישראלית – תוך אמירה לראש הממשלה נתניהו כיצד הוא ייזכר לדפי ההיסטוריה, כמי שהביא לריבונות ישראלית על יהודה, שומרון ובקעת הירדן או כמי שהכשיר הקמת מדינת טרור פלסטינית בלב הארץ.

בחלק ממודעות הקמפיין שעלו על עשרות אוטובוסים ושלטי חוצות, מוצג סמל קבוצות הכדורגל של בית"ר ירושלים המזוהה עם תנועת בית"ר הימנית אל מול סמל קבוצת הכדורגל הפועל ת"א המזוהה עם תנועת השמאל הסוציאליסטית. בנוסף מוצגים דמויותיהם של יוני נתניהו מול דן חלוץ, דוד בן גוריון מול אריק שרון וכן גאולה כהן מול שולמית אלוני", נכתב בהודעה הבוקר.

לכן, בהנהלת בית"ר ירושלים פנו לרגבים בדרישה "להפסיק לעשות שימוש בסמלו המסחרי של המועדון, להסיר את הפרסומים ולפרסם התנצלות". לטענת ראשי המועדון, הפרסום רומז כי בית"ר תומכת בעקרונות תנועת רגבים כשבנוסף על המועדון חלות הוראות תקנון האוסרות מעורבות בנושאים פוליטיים.

| יח"צ עמותת רגבים

בתנועת רגבים דחו את הדרישות ובמכתב תגובה אותו הוציא עו"ד בועז ארזי נטען כי אין לקבל את הטענות, לא במישור הקנייני ולא במישור הנזיקי. השימוש שנעשה הינו בסמל לא עדכני שנקנה כחוק דרך מאגר תמונות רשת, אשר קיבל מקבוצת בית"ר רשות למכור את השימוש בסמל ללא כל אזהרת שימוש.

בנוסף, עורך הדין השיב כי הפרסום אותו מבצעת רגבים איננו טוען דבר וחצי דבר על עמדותיה של קבוצת בית"ר באשר לסוגיות הפוליטיות אותן מקדמת רגבים. "מדובר בפרפרזה המשמשת את מרשתי לצורך פרסומיה – וכל בר דעת הנחשף לפרסום המדובר מבין כי השימוש בסמליל המדובר הינו על דעתה של מרשתי בלבד. מובן כי אין כל מניעה כי מרשכם יפנה להתאחדות ויבהיר כי מדובר בשימוש שנעשה על ידי מרשתי וכי למועדון אין כל קשר לפרסום זה".

ציין עו"ד ארזי גם ציין כי בתנועת רגבים תהו על הפניה מהנהלת בית"ר לאחר שניתן ערך חיובי לסמל הקבוצה בקמפיין והוסיפו באירוניה כי אם זה מפריע להם ניתן להעביר אותם בקמפיין לצד האדום "במידה ואינכם רואים בפרסום הלוגו כפרפרזה ותו לא, באפשרותנו להחליף את מיקום הסמל וצבעו ("מכחול לאדום" ומ"ימין לשמאל") בפרסומינו ברשתות החברתיות, ולפרסם הודעה לתקשורת ברוח זו".

בית"ר ירושלים מסרה בתגובה: "כמדיניות מוצהרת וידועה – מועדון בית"ר ירושלים, ככלל, לא מאפשר שימוש שלא באישור בסימנים הרשומים שלו לשימוש מסחרי והכנסת המותג לשיח פוליטי, ובפרט ללא ידיעה ועדכון מראש".

הפועל תל אביב מסרה: "מועדון הכדורגל הפועל תל אביב אוסר על כל שימוש בסמל המסחרי שלו ללא אישור. תנועת רגבים ניסתה ליצור פרובוקציה ולשייך פוליטית את המועדון, זאת במטרה להעביר אג'נדה מסוימת, ללא ידיעתנו. לא נאפשר כל שימוש בסמל המועדון כדי להעביר מסר פוליטי או חברתי, לבטח ללא אישור. עקב כך, אנו שוקלים את את המשך ההתנהלות המשפטית מול התנועה".

סמל בית"ר ירושלים
סמל בית"ר ירושלים | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי