צפו בתקציר: 1:3 למכבי חיפה על הפועל ת"א, שער ענק לשרי

הירוקים הובילו 0:3 משערים של ההולנדי (43), סלליך (3) ועוואד (76). גרופר צימק (91) בריבאונד אחרי פנדל שדמארי החמיץ, פנדל נוסף של האדומים בוטל בדקה ה-96

(גודל טקסט)

מכבי חיפה אמנם לא הציגה הערב (שלישי) משחק גדול, אך הצליחה לגבור בקלילות 1:3 על הפועל תל אביב במסגרת המחזור ה-32 של הפלייאוף העליון, להבטיח סופית את המקום השני בטבלה ולדחות את חגיגות האליפות של מכבי תל אביב. הצהובים רשמו 0:3 על הפועל חיפה במשחק שנערך במקביל, וכעת הפער שלהם בפסגה עומד על 12 נקודות כשנותרו 12 בקופה. כמובן ששום דבר כבר לא ייקח את התואר השני ברציפות מהקבוצה של ולדימיר איביץ', שביום שבת תשחק בדרבי מול אותה הפועל ת"א שנכנעה היום לירוקים וכל עוד לא תפסיד – תחגוג להם על הראש את האליפות.

מכבי חיפה מצדה חיברה ניצחון שני ברציפות, אחרי שרק במחזור הקודם מול הפועל באר שבע רשמה את ניצחונה הראשון בפלייאוף. הקבוצה של מרקו בלבול (ללא ירדן שועה שנותר מחוץ לסגל) לא התקשתה מול חניכיו של ניר קלינגר ואפילו אפשר להגיד ששיחקה במעין נינוחות והילוך נמוך. מנגד, האדומים רשמו הפסד שלישי ברצף וצריכים לעשות חושבים איך שוב נראו נרפים וחלשים – ואחרי שהתחילו את הפלייאוף העליון כקבוצה המרעננת ביותר, כרגע הם נראים במשבר גדול.

הפועל ת"א הייתה המומה בפתיחה וחסרונו של הקפטן המוצהב אוראל דגני הורגש. כבר אחרי שלוש דקות מכבי חיפה עלתה ל-0:1, כשסאן מנחם הגביה כדור מהאגף השמאלי שהגיע לסינטיהו סלליך, אשר היה חופשי לחלוטין בתוך הרחבה אחרי שמירה מחפירה של הגנת האדומים ודחק מקרוב לרשת. עד לפני ארבעה ימים הקשר היה עם מאזן של אפס שערי ליגה, כעת יש לו כבר שניים כאלה.

ירדן שועה | אודי ציטיאט

חשוב לציין: בליגה הסדירה היינו רגילים לראות את הירוקים מתפוצצים ותוקפים בחמת זעם אחרי שהם כובשין, אך הפעם הם דווקא דעכו. הם הניעו את הכדור בעיקר לרוחב ולא סיכנו את היריבה, שהייתה חלשה ונכנסה למשחק החל מאמצע המחצית הראשונה – אך שתי הקבוצות לא ייצרו מצבי הבקעה ממשיים. ואז, רגע לפני הירידה למחצית. בדקה ה-43, מכבי חיפה הראתה כמה איכות יש לה כשעלתה ל-0:2 וירדה למחצית עם תוצאה מקסימלית ביותר ביחס למצבים שייצרה.

מי שכבש הפעם היה צ'רון שרי, וזה היה אחד השערים היפים ביותר העונה של סגנית האלופה. ההולנדי הניף את רגל שמאל האימתנית שלו מ-25 מטרים ובעט כדור אדיר אל הרשת של אריק ינקו, שהיה פשוט אומלל אל מול הבעיטה של ההולנדי, עבורו היה זה שער ליגה תשיעי העונה. החצי השני היה ממש המשך ישיר של הראשון – כשמכבי חיפה שולטת לחלוטין אך נראית יותר מדי נינוחה. ההרגשה הכללית הייתה שאם היא רק הייתה מחליטה לעלות קצב היא הייתה מסיימת את המשחק עם תוצאה הרבה יותר גבוהה.

בדקה ה-71 הפועל ת"א הגיעה למצב המסוכן ביותר שלה במשחק, אך גם הוא הסתיים בקורה בלבד. דורון ליידנר הצעיר והמוכשר דהר קדימה ובעט מ-16 מטרים לעבר שערו של ג'וש כהן, אבל כאמור הכדור שלו פגע רק בעמוד. חמש דקות עברו ומוחמד עוואד כבש את החמישי שלו העונה בליגה עם סיומת מצוינת מתוך הרחבה אחרי בישול של רז מאיר.

מאור בוזגלו. הבוררות יוצאת לדרך | אודי ציטיאט

בדקות הסיום החלה הדרמה הגדולה: טרנט סיינסבורי הכשיל את עומר דמארי ברחבת מכבי חיפה ואחרי חמש דקות של התייעצויות, השופט שלום בן אברהם שרק לפנדל. דמארי בעצמו בעט, אך נעצר אצל ג'וש כהן. הכדור חזר אל החלוץ, ששוב נעצר אצל שוער הירוקים – אך הפעם דני גרופר כבש מהריבאונד בדקה ה-91 וצימק ל-3:1.

בדקה ה-96 שרק שלום בן אברהם לפנדל נוסף לזכות האדומים. ג'וש כהן ביצע טעות גדולה ובמקום לבעוט כדור ארוך ניסה לחפש את רמי גרשון, אך מצא דווקא את אושר דוידה. החלוץ ספק הוכשל ברחבה על ידי גרשון, השופט החליט לפסוק לכדור עונשין מ-11 מטרים (על אף שספק אם הייתה עבירה), אך הפנדל בוטל בעקבות עבירה מוקדמת יותר שבוצעה על דולב חזיזה, ובכך נחתם הסיום ההזוי של המשחק, שהסתיים בדקה ה-99.

הקבוצה של מרקו בלבול תקבל מנוחה בימים הקרובים והמשחק הבא שלה יתקיים רק בעוד שמונה ימים, אז תגיע לאצטדיון סמי עופר (כאורחת) מול הפועל חיפה, בתקווה לצאת עם תוצאה טובה יותר מה-2:2 בדרבי האחרון. מרקו בלבול ינסה להמשיך לנצח ולשפר את מעמדו, אולי בדרך לחוזה חדש בעונה הבאה על הקווים. מנגד, גם להפועל ת"א, כאמור, מחכה דרבי – האדומים יפגשו את מכבי ת"א – שצריכה נקודה אחת בלבד כדי לזכות באליפות. הפועל ת"א תשמח לנצח ולעכב לה את התואר, אך על פי הסטטיסטיקה, היא לא כל כך יכולה לבנות על ניצחון – שכן היא לא ניצחה את הצהובים כבר יותר משש שנים.

ניר קלינגר | אודי ציטיאט

מרקו בלבול | אודי ציטיאט
יעקב שחר | אודי ציטיאט
שרון ניסנוב | אודי ציטיאט
משה סיני | אודי ציטיאט

הרכבים
הפועל תל אביב: אריק ינקו, איאד אבו עביד, רז שלמה, מרווין פירסמן (מוטי ברשצקי, 62), דורון ליידנר, שי אייזן, עמנואל בואטנג (עמית מאיר, 46), עבדי פרחאת, מאור בוזגלו (עומר דמארי, 72), עומרי אלטמן (דני גרופר, 80), שביט מזל (אושר דוידה, 61).

מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה (רז מאיר, 61), טרנט סיינסבורי, עופרי ארד (רמי גרשון, 82), סאן מנחם, נטע לביא, מקסים פלקושצ'נקו (מאור לוי, 72), צ'רון שרי, דולב חזיזה, סינטיהו סלליך (יאניק ווילדסחוט, 61), ניקיטה רוקאביצה (מוחמד עוואד, 63).

שחקני הפועל תל אביב | אודי ציטיאט
שחקני מכבי חיפה | אודי ציטיאט
שחקני מכבי חיפה, שחקני הפועל תל אביב | אודי ציטיאט

מהלך המשחק

איזה פתיחה אדירה רשמה מכבי חיפה למשחק. כבר אחרי שלוש דקות הירוקים עלו ל-0:1, כשסאן מנחם הגביה כדור מהאגף השמאלי אל הרחבה, דולב חזיזה ליטף אותו עם הראש עד שהוא הגיע לסינטיהו סלליך. הקשר היה חופשי לחלוטין ודחק מקרוב לרשת את שערו. מחזור שני ברציפות שהשחקן כובש.

סינטיהו סלליך חוגג | אודי ציטיאט
סינטיהו סלליך, ארנסט מאבוקה | אודי ציטיאט
שחקני מכבי חיפה חוגגים | אודי ציטיאט
שחקני מכבי חיפה חוגגים | אודי ציטיאט

גם הדקות שלאחר השער היו שייכות למכבי חיפה, שפשוט שלטה לחלוטין בנעשה על כר הדשא ובדקה ה-20 עמדה על 82% אחוזי החזקה בכדור. עם זאת, לא ייצרה מצבים מסוכנים בדקות אלו.

עמנואל בואטנג, סאן מנחם | אודי ציטיאט

דווקא לאחר מכן הירוקים, שנראו נינוחים למדי, החלו לדעוך. הפועל ת"א סוף סוף נכנסה למשחק והוא היה נראה שוויוני, אך גם האדומים לא הצליחו לייצר איומי הבקעה ממשיים.

שביט מזל, נטע לביא | אודי ציטיאט

בדקה ה-41 הפועל ת"א חטפה כדור ויצאה למתפרצת, כשעומרי אלטמן ומאור בוזגלו דהרו קדימה אל מול שני שחקני הגנה. אלטמן יכל להשאיר את בוזגלו מול שוער, אך מסר בעיתוי לא נכון, וגם בוזגלו השתלט רע. פספוס הזדמנות גדולה לאדומים.

ארנסט מאבוקה | אודי ציטיאט

איך הקלישאה המוכרת אומרת, אם אתה לא כובש אתה סופג? שוב היא הוכיחה שכנראה היא נכונה. שתי דקות אחרי הפספוס הגדול של הפועל ת"א, בדקה ה-43, מכבי חיפה עלתה ל-0:2 כשיצאה למתפרצת משלה – בסיומה צ'רון שרי בעט כדור אדיר מ-25 אל הרשת העליונה של אריק ינקו וסיפק את אחד השערים היפים של הירוקים העונה רגע לפני הירידה להפסקה.

צ'רון שרי, סאן מנחם | אודי ציטיאט
שחקני מכבי חיפה חוגגים | אודי ציטיאט
שחקני מכבי חיפה חוגגים | אודי ציטיאט

עם פתיחת המחצית השנייה ניר קלינגר נאלץ להחליף את עמנואל בואטנג שנפצע, ומי שנכנס על חשבונו היה עמית מאיר. שתי דקות בתוך החצי השני, ניקיטה רוקאביצה הגיע למצב של אחד על אחד מול אריק ינקו, אך שוער הפועל ת"א הקדים אותו ולאחר מכן החלוץ נפל ודרש פנדל – שלא היה. באופן הזוי, שלוש דקות עברו, בהם המשחק התנהל כרגיל, ולפתע קיבל השופט שלום בן אברהם קריאה ל-VAR לצפות באירוע. אחרי הסתכלות מהירה הוחלט שלא הגיע כדור עונשין מ-11 מטרים לירוקים – ובצדק.

סאן מנחם, עופרי ארד, טרנט סיינסבורי | אודי ציטיאט

המחצית השנייה ממש הרגישה כמו המשך ישיר של הראשונה. מכבי חיפה שלטה, פערי הרמות היו גדולים מאוד, אבל הירוקים שיחקו בעצלתיים. ההרגשה הכללית הייתה שאם הם ירימו הילוך, הם יוכלו לסיים את המשחק עם תוצאה גבוהה מאוד. בדקה ה-68 אחרי מספר דקות ללא מצבים, יאניק ווילדסחוט בעט מתוך הרחבה, אך אריק ינקו קלט.

דורון ליידנר, סינטיהו סלליך | אודי ציטיאט

בדקה ה-71 סוף סוף הפועל ת"א הגיעה למצב מסוכן. המגן השמאלי הצעיר דורון ליידנר דהר קדימה, התקדם ובעט מ-18 מטרים אל הקורה של ג'וש כהן.

שי אייזן, צ'רון שרי | אודי ציטיאט

בדקה ה-76 מכבי חיפה כבר עלתה ל-0:3. טרנט סיינסבורי שלח כדור ארוך לעבר רז מאיר באגף הימני. המגן חלף בקלות על פני דורון ליידנר ומסר כדור רוחב לעברו של מוחמד עוואד, שגלגל מתוך הרחבה לרשת את שערו החמישי העונה בליגה.

שחקני מכבי חיפה חוגגים | אודי ציטיאט

בדקה ה-86 עומר דמארי ספק הוכשל ברחבת מכבי חיפה על ידי טרנט סיינסבורי. תחילה השופט שלום בן אברהם שלף לו כרטיס צהוב על התחזות, אך לאחר מכן קיבל איתות מה-VAR. שוב, נאלצנו לחכות יותר מדי זמן עד קבלת החלטה. אחרי שתי דקות של התייעצויות במכשיר הקשר, הוא ניגש לצפות באירוע במסך. רק בדקה ה-91 הוא החליט לשרוק בסופו של דבר לפנדל וביטל את הצהוב של דמארי. החלוץ בעצמו ניגש לבעוט, אך הכדור שלו נהדף על ידי ג'וש כהן. מהשוער האמריקאי הכדור שוב חזר לדמארי, שבעט שוב ונעצר שוב אצל השוער. עם זאת, הריבאונד הגיע לדני גרופר שסיפק כדור חד וחזק אל הרשת וצימק ל-3:1.

ג'וש כהן, עומר דמארי | אודי ציטיאט
עומר דמארי, דני גרופר | אודי ציטיאט

בדקה ה-96 הדרמה נמשכה. ג'וש כהן ביצע טעות גדולה, כשנלחץ ובמקום לשלוח כדור ארוך ניסה למסור לרמי גרשון. המסירה שלו מצאה דווקא את אושר דוידה, שספק הוכשל על ידי גרשון ברחבה. שלום בן אברהם שרק לפנדל נוסף ודרמטי (על אף שספק הייתה הכשלה על דוידה). אחרי צפייה במערכת ה-VAR, כדור העונשין בוטל בעקבות עבירה שבוצעה על דולב חזיזה בשלב מוקדם יותר של ההתקפה – ובכך נחתם המשחק.

שלום בן אברהם | אודי ציטיאט
עומרי אלטמן | אודי ציטיאט
עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי