השמפניות יחכו לדרבי: 0:3 למכבי ת"א על הפועל חיפה

האליפות הובטחה מעשית. הצהובים לא הבריקו בסמי עופר, אך ידעו להיות יעילים. פיבן ואלמוג כבשו לאחר טעויות גדולות בהגנת המארחת, כהן קינח מהנקודה הלבנה

(גודל טקסט)

השמפניות יחכו לדרבי. מכבי תל אביב קיוותה כבר הערב (שלישי) לזכות בתואר האליפות השני ברציפות, כשהיא יודעת שהיא חייבת לנצח את הפועל חיפה בסמי עופר, כשבמקביל מכבי חיפה צריכה לאבד נקודות נגד הפועל תל אביב בבלומפילד. הצהובים עשו את המוטל עליהם עם 0:3 חד ויעיל מאוד, כשפעם נוספת היא לא הבריקה ברוב הדקות, אך ידעה לנצל טעויות ענק בהגנה היריבה. לצערם, החגיגות הגדולות יידחו פעם נוספת, זאת לאחר שסגניתה עמדה בלחץ נגד האדומים והפער בצמרת נותר 12 נקודות.

עוד לפני שריקת הפתיחה ניתן היה לראות כי ולדימיר איביץ' סומך על איילון אלמוג הצעיר, שהבריק במחזור הקודם, והעניק לו את המקום בהרכב, לצידו של ניק בלקמן. אופיר דוידזאדה פתח גם הוא ב-11 של הצהובים-כחולים, ואילו ז'איר אמאדור חיכה על הספסל. מנגד, חיים סילבס פתח במערך התקפי והציב את אופיר מזרחי, אלמוג בוזגלו ונס זמיר בחוד, זכר למשחקים הנהדרים של קבוצתו בפלייאוף העליון.

המארחת ללא ספק הייתה הקבוצה הדומיננטית יותר בפתיחת המחצית הראשונה, ונראה היה שהאלופה לא ממש במשחק, אך אז הגיעה הדקה ה-19 במשחק, ובה יסמין בוריץ' ביצע שגיאה גדולה מאוד בשער של הפועל חיפה ואפשר לשחר פיבן לעלות את קבוצתו ליתרון, כנגד כל מהלך המשחק. הפועל חיפה המשיכה להחזיק בכדור בחלוף הדקות, אך לא ממש הצליחה לאתגר את דניאל טננבאום, שבדקה ה-44 ראה את אלמוג חופשי לגמרי על קו החצי, שלח כדור ארוך לעבר החלוץ וטעות ענקית של מיקי סירושטיין אפשרה לו להכפיל את התוצאה.

מכבי תל אביב. תקדים היסטורי? | מאור אלקסלסי

הקצב במחצית השנייה היה בדיוק כמו הראשונה – הפועל חיפה תוקפת ומסוכנת, אך מכבי ת"א הייתה זו שמצאה את הרשת, לאחר שאיתי שכטר המחליף סחט כדור עונשין, אותו תרגם יונתן כהן לשער שלישי במשחק וחתם את הניצחון של קבוצתו, אשר הבטיחה מעשית את תואר האליפות, אך תוכל לחגוג באופן רשמי רק במחזור הבא.

הרכבים

הפועל חיפה: יסמין בוריץ', דור מלול, גיא משפתי, מיקי סירושטיין, אלי בלילתי, לירן סרדל, תומר אלטמן, סער פדידה (גל אראל, 69), נס זמיר (גיל ורמוט, 76), אלמוג בוזגלו (מהארן לאלה, 76), אופיר מזרחי (יאקוב סילבסטר, 64).

מכבי ת"א: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש, שחר פיבן, שרן ייני, אנריק סבוריט (ז'איר אמאדור, 72), אופיר דוידזאדה, דור פרץ (אייל גולסה, 72), דן גלזר, אבי ריקן (גיאגון פארפה, 84), אילון אלמוג (יונתן כהן, 60), ניק בלקמן (איתי שכטר, 60).

מהלך המשחק

פתיחת המשחק הייתה ללא ספק של הפועל חיפה, שהחזיקה בכדור במשך דקות רבות ושלחה שחקנים רבים לעבר הרחבה הצהובה. כעבור 9 דקות הכדור גם מצא את הרשת של טננבאום, אך מערכת ה-VAR זיהתה עמדת נבדל של זמיר והשער נפסל בצדק. בדקה ה-19, וכנגד מהלך המשחק, מכבי ת"א עלתה ל-0:1 – כדור קרן אלמוג הוביל לטעות גדולה של בוריץ' ומי שהתכבד בשער הבכורה במשחק הוא הבלם פיבן, שכבש ללא בעיות מיוחדות.

שחר פיבן חוגג | מאור אלקסלסי
חיים סילבס. המומנטום נעצר | מאור אלקסלסי

גם לאחר שער היתרון המפתיע היכולת של האלופה הייתה פושרת, ואילו הפועל חיפה המשיכה באותה מגמה – בדקה ה-25 אלטמן ניסה למצוא את השוויון אך בעט חלש מדי, מיד אחריו זה היה בלילתי שניסה את מזלו אבל פספס לגמרי את המסגרת. בדקה ה-44 מכבי ת"א הכפילה את היתרון שלה, שוב כנגד מהלך המשחק, כשהפעם טננבאום מצא את אלמוג בכדור ארוך, והחלוץ הצעיר ניצל טעות ענקית של סירושטיין בדרך לשערו הרביעי העונה. 0:2 למכבי ת"א בירידה למחצית.

בוריץ'. טעות גדולה של השוער הבוסני | מאור אלקסלסי
סירושטיין. טעות גדולה של הבלם הובילה לשער של אלמוג | מאור אלקסלסי
אלמוג חוגג שבוע שני ברציפות | מאור אלקסלסי

בניגוד למחצית הראשונה, הקבוצה של איביץ' פתחה את החצי השני בצורה טובה יותר והחזיקה בכדור במשך דקות רבות, אך למרות זאת הפועל חיפה הייתה הראשונה לרשום מצב מסוכן כשסרדל הניף את רגלו מרחוק וסחט זינוק נהדר מטננבאום. מיד לאחר מכן גם זמיר ובוזגלו נהדפו אצל השוער. מן העבר השני, ג'ראלדש יכול היה לצנן את ההתלהבות החיפאית עם מצב נהדר שהגיע אליו בתוך הרחבה, אך הכדור שלו פגע בדשא וקפץ מעל המשקוף.

טננבאום. שמר על היתרון הכפול של מכבי ת"א | מאור אלקסלסי
סרדל. בולט מאוד במחצית השנייה | מאור אלקסלסי

בדקה ה-60 סרדל היה שוב במרכז העניינים, כשהפעם המגן העביר כדור רוחב נהדר ומזרחי זרק את כולו לעבר הכדור אך פספס בסנטימטרים ספורים את השער המצמק. בדקה ה-80 מכבי ת"א מצאה את הרשת בפעם השלישית, כשהפעם שכטר המחליף עשה את מה שהוא יודע הכי טוב – לסחוט פנדל מההגנה היריבה. יונתן כהן לקח אחריות ונעץ את המסמר השלישי ברשת של בוריץ'. 0:3 למכבי ת"א בסיום.

0:3 חלק לצהובים. כהן חוגג | מאור אלקסלסי
ככה עושים זאת. 0:3 חד וחלק בסמי עופר | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי