הדילמה של שחר: החלטה על בסיס כלכלי או מקצועי

במכבי חיפה מחכים למוצא פיו של הנשיא. בכר יסכים להפחית בשכרו אך העמיד דרישות לחיזוק הסגל. הירוקים הפסידו שישה מיליון שקלים בפלייאוף. דויד אקווה, בלם קבוצת הנוער, חתם לארבע שנים

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה רשמה אתמול (שלישי) ניצחון שני רצוף בפלייאוף העליון, 1:3 על הפועל תל אביב, אלא שהנקודות והשיפור ביכולת הגיעו מאוחר מדי וכבר בשבת הקרובה מכבי תל אביב ככל הנראה תזכה רשמית באליפות המדינה. במועדון מהכרמל עוסקים בעיקר בזהות המאמן לעונה הבאה ומחכים למוצא פיו של נשיא המועדון יענקל'ה שחר. ישנם כאלה שציפו משחר להודיע על מאמן בשלב הזה, בייחוד לאור העובדה שעונת 2020/21 תיפתח פחות מחודש אחרי סיום העונה הנוכחית, אך נראה שהנשיא עומד בפני דילמה לא פשוטה ובשל כך מתעכב עם ההחלטה.

על פי מקורביו, שחר מתלבט האם לקחת החלטה משיקול כלכלי או משיקול מקצועי. כידוע, האופציה העדיפה היא למנות את ברק בכר, שלפי אנשי מכבי חיפה יוכל לשפר את הקבוצה מקצועית כך שתוכל לתת פייט משמעותי למכבי תל אביב על האליפות, אך מנגד, החתמתו של אקס הפועל באר שבע כרוכה בהשקעה כספית גבוהה הן מבחינת שכרו (המאמן יסכים להפחית ב-100 אלף ש"ח לעומת מה שהרוויח בב"ש) והן מבחינת הדרישות של המאמן לחיזוק הסגל.

מעבר לכך, בחיפה מבינים כי בשלב זה לא ברור האם יותר להכניס קהל למשחקים בעונה הבאה וכבר במשחקי הפלייאוף העליון המועדון הפסיד כשישה מיליון שקלים. גם בבקרה התקציבית שוחחו עם כל הקבוצות על הקושי בהכנסות לקראת העונה הבאה. במקרה שיוחלט שלא להשקיע סכום גדול, שחר יעדיף לתת הזדמנות נוספת למרקו בלבול, אך לטענת אנשי המועדון הסיכויים לכך נמוכים.

ברק בכר | אריאל שלום

היבט נוסף בו כרוכה ההחלטה על מינוי המאמן הוא עתידו של ירדן שועה. החלוץ שוב לא נכלל בסגל אתמול וישב ביציע, מספר שורות מתחת לשחר שמבין כי ההשקעה הגדולה ביותר שלו לעתיד הירוקים יורדת לטמיון ועליו למצוא פתרון שיעזור לשועה לפרוח מחדש. אגב, השחקן צפוי לחזור לאימונים בתקווה להשתלב בסגל למשחק נגד הפועל באר שבע בשבת הקרובה.

באשר לניצחון על הפועל תל אביב, בכרמל ציינו כי הקבוצה נראתה כמו מכבי חיפה של לפני פגרת הקורונה. מי שזכו לשבחים היו סינטיהו סלליך, שכבש משחק שני ברציפות, וצ'רון שרי שהבקיע שער נהדר. אגב, סלליך צפוי לקבל בקרוב הצעה דומה לזו שהוגשה לארנסט מאבוקה, כך שאם יסכים לקצץ מעט בשכרו, הקבוצה תממש את האופציה עליו לעונה הבאה. בנוסף, המחליפים רז מאיר, מוחמד עוואד שהבקיע גם הוא ויאניק ווילדסחוט, הציגו יכולת טובה. מי שספג ביקורת הוא הבלם האוסטרלי, טרנט סיינסבורי, לגביו יצטרכו הירוקים להחליט על עתידו במועדון.

ירדן שועה | מאור אלקסלסי

בתוך כך, מכבי חיפה הודיעה היום בצהריים שהבלם הגנאי הצעיר דויד אקווה (19) שזכה באליפות עם קבוצת הנוער, חתם לארבע שנים באמצעות סוכנו אוהד כהן. "שמח ונרגש לחתום בקבוצה. החלום שלי הוא לשחק בסמי עופר עם מכבי חיפה. זה הזמן שלי לעבוד קשה ולהצליח", אמר אקווה.

דויד אקווה | מכבי חיפה, רשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי